Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
20.2.2009
 Bahrain test - torsdag
 
19.2.2009
 Bahrain test - onsdag
 Nyt job til Takuma Sato?
 ICS på rov blandt Formel 1 kørerne
 

Hop til top20.2.2009

Bahrain test - torsdag

Torsdag var sidste testdag for Formel 1 kørerne i denne omgang på Sakhir banen i Bahrain, hvor Ferrari, Toyota og BMW Sauber teamne har teste de sidste fire dage. Testen sluttede med Ferrari køreren Felipe Massa som hurtigste mand på banen.

Undervejs til dagens hurtigste tid testede Felipe Massa forskellige setup løsninger på Ferrari F60 raceren, ligesom der blev afprøvet forskellige aerodynamiske dele på bilen.

Dagens næsthurtigste tid satte BMW Sauber køreren Nick Heidfeld, der kun var 0,063 sekund fra Massa's tid.
Teamet blev i da ramt af et par mekaniske uheld, men alligevel nåede Heidfeld at køre 122 omgange.

Tredje og sidste mand på banen var Timo Glock der testede for Toyota teamet, og igen her var der tekniske problemer. Teamet oplyser at det var hydraulik systemet på TF109 raceren der drillede dem, derfor blev det kun til 65 omgange til Glock.

Torsdagens tider fra Bahrain:
Plac.KørerTeamTidOmg.
1Felipe MassaFerrari1:32,162113
2Nick HeidfeldBMW Sauber1:32,225122
3Timo GlockToyota1:32,44565

AN  


 

Hop til top19.2.2009

Bahrain test - onsdag

Igen onsdag blev der testet på Sakhir banen i Bahrain efter problemer med vejret i sidste uge. Timo Glock i Toyota kørte dagens hurtigste tid.

Kun 3 kørere fra 3 teams var igang onsdag på Sakhir banen i Bahrain. Som de eneste havde Toyota ikke de store problemer under onsdagens test. Både Ferrari og BMW Sauber havde flere stop på banen i løbet af dagen.

Timo Glock kørte dagens hurtigste tid, hvor han og teamet mest koncentrerede sig om setup arbejde. Hele testprogrammet for Toyota forløb uden de store problemer. Toyota var da også dem der fik kørt de fleste omgange.

Både Ferrari og BMW Sauber havde derimod problemer. Det var både af teknisk-mekanisk art og elektronisk art. Det gav stop på banen, samt en del pauser i pitgaragen, hvor man søgte at løse problemerne. Nick Heidfeld som kørte dagens test for BMW Sauber, var dog rimelig fortrøstningsfuld. Jo flere fejl der bliver opdaget nu, jo bedre er det. Nick Heidfeld sagde også at man havde fundet flere ting hvor der så absolut var plads til forbedringer. Nogle af dem fik man sågar afprøvet i onsdag.

Tiderne fra Sakhir - onsdag:
Plac:Kører:Team:Tid:Omg.:
1.Timo GlockToyota1:32.492132
2.Felipe MassaFerrari1:32.917105
3.Nick HeidfeldBMW Sauber1:32.99382

PDL  


Hop til top
Nyt job til Takuma Sato?

Det blev ikke til et sæde hos Toro Rosso teamet for Takuma Sato. Men måske skal han alligevel tilbringe fremtiden i Red Bull familien.

Der er forlydender om at Takuma Sato som blev sorteret fra til et sæde hos Toro Rosso teamet, måske alligevel kan få et job i Formel 1. Angiveligt er det moderteamet Red Bull Racing som redder Formel 1 karrieren for Takuma Sato.

Og nej, han skal ikke komme med energidrik til kørerne. Tværtimod tales der om at han er inde i billedet til at få tjansen som test- og reservekører hos Red Bull Racing. Der er dog ikke bekræftede forlydender fremme endnu, men Red Bull chefen Dietrich Mateschitz, har udtalt at Takuma Sato meget vel kunne være at finde hos Red Bull.

Om ikke andet så har Takuma Sato i hvert fald en god del erfaring. Med ikke mindre end 90 kørte Grand Prixer, så er der masser af kilometre under kørerdragten hos japaneren.

PDL  


Hop til top
ICS på rov blandt Formel 1 kørerne

Indy Car Series synes også at det er synd for Formel 1 kørerne, at de skal betale sig meget for superlicensen.
"Kom til Amerika og kør" lyder tilbuddet.

Indy Car Series prøver at tiltrække de Formel 1 kørere der er utilfredse med at prisen på superlicensen er steget. Derfor tilbyder ICS organisationen nu at man de utilfredse kørere i stedet kan tage til USA og køre da deres licenser på det nærmeste ingenting koster i forhold til FIAs superlicens.

I et såkaldt åbent brev sammenligner ICS priser. Da FIA for ca. en måned siden beskrev deres nye takster, kunne man blandt andet se at verdensmesteren Lewis Hamilton i 2009, skal betale i omegnen af $ 270.000. ICS tilbyder næsten tilsvarende licenser til henholdsvis NASCAR og ICS. Prisen for en næsten superlicens til NASCAR koster i 2009 $ 4.000, mens den tilsvarende til ICS kun koster $ 1.000.

Det lyder selvfølgeligt meget godt. Et stort minus er dog at Formel 1 kørerne - tilfredse eller ej - stadig har en kontrakt de skal opfylde, og mon ikke de har sponsorer nok til at betale deres superlicens når det kommer til stykket. Dog er det en principiel holdning til prisstigningen fra FIA som kørerne udtrykker.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk