Briscoe har stor støtte fra Toyota og skal i den kommende sæson køre for det mesterskabs-vindende Nordic-team i Formel 3000. "Toyota har støttet min karriere totalt fra begyndelsen og jeg er beæret over at få chancen for at testkørere i Formel 1," siger den 20-årige australier.
Sarrazin, der har et Formel 1-Grand Prix på kontoen for Minardi i 1999. "Jeg er meget glad for at få chancen for at teste for Toyota-teamet. Det er ikke kun et stort skridt frem for mig, men også et stort boost for min karriere, og jeg kan ikke vente med at komme igang," siger franskmanden.
Indtil videre har teamet dog travlt nok med at teamets faste kørere får tid på testbanerne, så det bliver næppe lige med det første at Briscoe og Sarrazin får testkører TF102'eren.
Her er raceren i fuld længde
(Foto: Jordan Grand Prix)
Præsentationen fandt sted i lufthavnen i Bruxelles, mens var på vej videre mod Melbourne. Dermed har Jordan fremvist hele pakken af sponsorer der er erstatter den tidligere hovedsponsor Benson & Hedges. Deutsche Posts underafdeling DHL bliver ny at finde på Jordan-racerne, da Deutsche Post ikke har de store interesser i at præsentere deres eget navn, nu da Heinz-Harald Frentzen har forladt teamet.
"Det er en spændende og historisk dag for tamet. Efter to gode år med Deutsche Post WorldNet, er vi nået til aftale om at deres DHL-brand bliver hovedsponsor for vores team," siger teamchef Eddie Jordan.
Eddie Jordan har skoddet cigaretterne i sponsorpakken til sit team
(Foto: Jordan Grand Prix)
Således bliver teamet i fremtiden omtalt som DHL Jordan-Honda i de officielle udtalelser.
Tidligere i år huserede en del rygter om at Frank Williams og Patrick Head ikke var ovenud begejstret for Ralf Schumachers indsats sidste år. I rygterne har Jenson Button været nævnt som afløser. Disse rygter har fået ny næring igen.
Ifølge nogle endnu ubekræftede kilder, har Frank Williams udtalt at hvis ikke der sker forbedringer blandt kørerne og deres indsats generelt for teamet, vil han godt kunne finde på at hente Jenson Button som erstatning for den ene af dem. Jenson Button har kontrakt med Williams men er udlånt/udlejet til Renault. Ifølge disse kilder skulle Frank Williams have sagt følgende:
"Klarer Jenson det bedre end mindst en af vores kørere, så vil han komme tilbage til os i 2003."
Dermed skulle det være ganske klart for Ralf Schumacher og Montoya. For at bruge et slidt citat: "Vind, eller forsvind:". Det er måske nok hårdt sagt, men der er ingen tvivl om hvad Frank Williams mener. En meget bedre indsats af kørerne - også til tests - forventes, ellers kan der måske vente en fyreseddel. Men det er endnu ikke bekræftet at Frank Williams skulle have udtalt disse ord. Men man ved aldrig. Frank Williams har før fyret eller opsagt folk uden en tilsyneladende god grund.
Våde forhold prægede onsdagens test på Silverstone. Alligevel lykkedes det for de 4 teams at få gennemført stort set alt det planlagte i testprogrammet. De sidste tests er præget af at få testet de seneste ændringer og justeringer.
Således havde Arrows fået styr på softwaren til gearskiftet, som har voldt en del problemer. Og da det var allermest tør onsdag satte Frentzen dagens hurtigste tid. Bernoldi fulgte godt efter og var tredje hurtigst. Dermed er Arrows næsten klar til at tage til Australien for bl.a. at præsentere deres nye racer for offentligheden.
Jordan har ligeledes fået styr på nogle af deres problemer. Det har især knebet med at få fart i bilerne. Onsdag var Sato ene om at køre for Jordan, og fortalte efter testen at teamet var glade for at fundet på nogle småændringer som har givet nogle væsentlige forbedringer på bilen. Sato blev andenhurtigste kører onsdag.
Jaguar havde skiftet de la Rosa ud med Eddie Irvine. "Fast" Eddie skulle onsdag finde forskellige setup muligheder i den allerede ret kraftigt modificerede Jaguar.
Og endelig Renault. Begge kørere havde til opgave at øve pitstops. Derudover skulle der laves shakedown test på det nye chassis, som vil blive brugt som reservebil i Australien. Efter at Trulli har sat de hurtigste mandag og tirsdag, så sluttede han og Jenson Button nederst på tabellen onsdag. Men deres opgave var heller ikke at sætte tider.
Bortset fra et enkelt stop for Eddie Irvine på langsiden, forløb dagen uden de store problemer. Uden at skal lægge for meget i tiderne pga. testarbejdet som ikke gik på at sætte de hurtigere tider, er det nok værd alligevel at bemærke at Arrows igen var hurtigere end Jaguar. Vil Arrows kunne præstere det igen i Australien og de efterfølgende løb?