Hen over vinteren har Fisichella gjort en drøm til virkelighed, nemlig at blive teamejer. Det sker i første omgang i den italienske Formel 3000 serie - F3000 Pro. Fisichella vil dog forsat være at finde i Formel 1, men når tiden er til det vil han selvfølgelig følge sit team.
Til at udføre alt det tekniske arbejde, har han hyret Durango teamet. Hans manager, Enrico Zanarini, vil stå for den daglige ledelse af teamet. Teamets fornemmeste opgave vil være at føre italienske talenter frem til en videre karriere i GP2 og Formel 1.
Fisichella:
"Jeg har stiftet dette team først og fremmest for at føre italienske talenter frem til at være konkurrencedygtige i en atmosfære på højt niveau. Den italienske F3000 serie er blot første skridt i den retning. Jeg vil i fremtiden følge GP2 serien tæt - serien som har afløst den internationale Formel 3000 serie. Jeg vil følge teamet når jeg ikke har nogen forpligtigelser at opfylde i Formel 1. Det er derfor at jeg overladt alt det tekniske arbejde til Durango, et team som kender denne type racere, og som er kendt for gode præstationer og holdbarhed."
Enrico Zanarini vil først og fremmest arbejde med den marketingsmæssige og kommercielle del af teamet. Endvidere skal han følge de italienske talenter og finde de som skal involveres i teamet..
En lignende ide er opstået i Spanien, hvor BCN teamet har meddelt at de også vil deltage i F 3000 Pro serien. BCN deltager i GP2 serien, men har flere biler stående som tidligere er anvendt i den internationale Formel 3000 serie. Disse biler skal nu køre i F 3000 Pro serien, hvor man ligesom det er tilfældet med Fisichella Motor Sport, vil søge efter talenter. Bag BCN teamet står den tidligere Formel 1 ingeniør og designer, Enrique Scalabroni. Udover BCN er også Durango med i den nye GP2 serie.
Pizzonia vil ud at køre race, og det kan man ikke fortænke ham i. Rollen som test- og reservekører passer ham ikke helt, så derfor arbejder hans manager tilsyneladende på at skaffe ham et sæde i CCWS serien.
Der er kun få ledige sæder tilbage, og de er måske ikke så attraktive. Der føres tilsyneladende forhandlinger med Newman/Haas teamet om et sæde der. Det vil i så fald blive sådan at teamet skal indsætte en tredje bil idet de to normale sæder er optaget af Sebastien Bourdais og Bruno Junqueira. Kravet er dog at der skaffes penge til den tredje bil. En lignende forhandling foregår tilsyneladende også med Forsythe teamet. Grunden til den amerikanske interesse er at Pizzonia tilsyneladende ikke ser nogen mulighed for et Formel 1 sæde hos Williams og derfor gerne vil prøve andre ting.