Nyheden kommer fra en italiensk nyhedskilde der beretter at Benetton-teamet er blevet købt og at Renault dagen før det australske grand prix vil offentliggøre købet af Benetton-teamet.
Det er ikke meningen at teamet så får Renault-motorer forud for denne sæson, men teamet kommer igennem en fase med store omvæltninger. Blandt andet får Rocco Benetton en fyreseddel - han har ikke vist sig at være meget bevendt, men har mest af alt fået chefstolen pga. familiens engagement i teamet. Hans afløser bliver den tidligere teamchef Flavio Briatore, der så får et comeback som teamchef efter at have levet af at sælge motorer via Supertec. Teamet fortsætter uden øvrige ændringer.
Det er dog lige værd at hæfte sig ved at nyheden ikke er bekræftet, hverken af Benetton eller af Renault, hvorfor nyheden stadig er på rygte-stadiet. Vi følger naturligvis nyheden som den udvikler sig.
Men dette er ikke det eneste - der er tre teams der ikke lever op til de formelle krav som FIA sætter til styrtbøjlen, og der er sat navne på de tre teams - Prost, BAR og Sauber. Sidstnævnte er næsten hyklerisk. Da Pedro Diniz sidste år blev reddet af teamets yderligere forstærkning af styrtbøjlen efter brasilianerens uheld på Nürburgring, kunne teamet ikke andet end at gøre et stort nummer ud af at de gør meget for sikkerheden.
Alligevel kan de ikke leve op til de krav der stilles i år - og det må næsten betegnes som decideret pinligt, specielt efter at Sauber var meget opsatte på at der skulle gøres meget for at sikre at styrtbøjlerne blev forstærket.
I dag er attituden til at overhale forskellig. "I dag kan man ikke overhale en anden, fordi den forankørende vil risikere at blive ramt ved at forhindre en overhaling. Men i gamle dage vidste man at der var en mulighed for at blive slået ihjel, så man tog chancen når man vidste at der var en hvis grænsen inden man ville få lov at komme forbi. Det vil man ikke i dag," siger Mosley. FIA har forsøgt med mange ændringer i reglementet for at skabe muligheder for overhalinger, men der er fortsat langt imellem en god overhaling.
Jenson Button skal sammen med Ralf Schumacher holde BMW-Williams fane højt, efter at Alex Zanardi er blevet fyret fra teamet.
Grunden til at man ikke vil have flere løb, er at flere teams har modsat sig det.
De mener, at det vil nedsætte værdien i sporten, og at man vil få et meget dårligt produkt.
Et af de lande der blev berørt af afstemningen er Syd Afrika, der har arbejdet hårdt på at komme ind i F1 kalenderen.
På trods af, at man har besluttet ikke at udvide F1 kalenderen, pointere Max Mosley at man på længere sigt godt kan tænke sig at der vil komme flere løb i F1 kalenderen. Løbene vil så blive lagt uden for Europa, hvis EU bliver ved med at angribe FIA.
Hvis Michael Schumacher bliver verdensmester, så får man 11 kr tilbage for hver spillet 10er.
Her er de forskellige odds på alle kører i årets formel-1 felt fra bookmakerfirmaet Ladbrokes
Michael Schumacher 11/10
Mika Hakkinen 13/8
David Coulthard 6/1
Heinz-Harald Frentzen 10/1
Rubens Barrichello 14/1
Jarno Trulli 33/1
Eddie Irvine 40/1
Ralf Schumacher 66/1
Jacques Villeneuve 80/1
Giancarlo Fisichella 80/1
Johnny Herbert 100/1
Alexander Wurz 100/1
Jean Alesi 150/1
Jenson Button 150/1
Ricardo Zonta 150/1
Pedro Diniz 200/1
Nick Heidfeld 200/1
Mika Salo 200/1
Pedro de la Rosa 250/1
Jos Verstappen 250/1
Marc Gené 1000/1
Gaston Mazzacane 1000/1
Men for Ralf Schumacher har det vist sig at være et eller flere skridt tilbage - Jordan er gået frem, mens Williams kæmper for at holde sammen på stumperne af et tidligere stor-team. Nu er teamet i gang med en opbygning til fremtidig storhed - men det kræver tålmodighed. Ralfs nuværende arbejdsgiver er godt klar over at skiftet til Williams var en skridt tilbage, men opfordrer tyskeren til ikke at blive utålmodig. "Han må være tålmodig i yderligere et år," siger Frank Williams og mener at det vil skade Ralfs fremtidsmuligheder hvis han nu går hen og bliver utålmodig - men det er vel også i Williams interesse at beholde tyskeren så længe som muligt.
Den yngre Schumacher har nemlig potentialet til at køre i storebroderens hjulspor. "Ralf er bedre end mange tror. Han ville have været verdensmester hvis han sidste år var i en McLaren," siger Frank Williams. Ralf Schumacher har udviklet sig siden debuten og er i dag en moden Formel 1-kører der begår færre fejl - og 1999-sæsonen viste han sig at have det der skulle til for at løfte en racer der var elendig til mere end den måske var værd! Det er et godt tegn på en klassekører!
Men da optionen udløb - fordi Morgan Grenfell overspillede sin rolle - gik aktierne i stedet til Hellman & Friedman. Nu lader det til at den "tabende" part i hele spillet, er blevet så skuffet at nu vil de sælge deres aktiepost. Den skulle efter sigende være til salg for lidt over 4 milliarder kroner, hvis der er nogle der skulle have lidt sparepenge til overs. Morgan Grenfell og Deutsche Bank vil ved et salg af aktierne kunne tjene et par milliarder kroner, eftersom de i oktober købte aktier for godt 2,5 milliarder kroner.
Rygter vil vide at det er den tidligere italienske ministerpræsident og nuværende mediekonge, Silvio Berlusconi der vil købe Formel 1-aktierne.
Pedro Diniz testede alene, da Mika Salo har en skade i hånden, men MS skal teste inden afrejsen til melbourne, på Ferraris testbane i Fioranoi.
Pedro Diniz lavede de sidste test på den nye Sauber C19 inden afrejsen.
Man koncentrede sig mest om de nyeste aerodynamiske ting der er kommet til Sauber C19, der ud over afprøvede man forskellige set-ups.
Ialt kørte Diniz 31 omgange inden at han spant af banen.
Diniz slap uskadt fra ulykken, og teamet er ved og undersøge hvad grunden var til ulykken.
Pedro Diniz udtalte efter ulykken " Generalt er jeg meget glad for den nye bil og den måde bilen opføre sig på.
Jeg er ikke helt sikker på hvorfor at jeg spant, men jeg tror det var noget med bagvingen at gøre, teamet er ved at undersøge sagen"
Og så er lidt røre om Michael Schumacher på flere områder.
Efter at han som bekendt har købt en vingård i Frankrig, for at have noget lave i tiden efter formel 1, så forlyder det at han nu også er på jagt efter en vingård i Toscana-området i Italien. Toscana leverer noget af det bedste italienske vin.
Udover sin vininteresse, så er Schumacher også med i kørernes sikkerhedsudvalg. Han har selv foreslået, at man skal gå tilbage til slicksdæk, idet han mener sikkerheden er større med disse dæk. Ifølge hans iagttagelser sker der langt flere afkørsler nu, hvor man har riller i dækkene.
Og så afbrød Schumacher en test. Iagttagere kunne ikke se hvorfor, der var ingen synlige problemer med bil eller bane. Men så viste det sig, at han skulle lave noget promotion for en af sponsorerne, nemlig Tic-Tac. En eller anden havde åbenbart "glemt" at skrive det i kalenderen.
Ralf Schumacher's test startede ikke som planlagt.
Om morgen nåede RS kun at køre 9 omgange før det var slut. En olielækage satte en stopper for at teste vidre, men RS nåede at sætte den anden bedste tid om morgen, kun overgået af Mika Hakkinen i McLaren.
Om eftermiddagen, efter at man havde fundet fejlen til olielækagen, kørte RS et ukendt antal omgange uden problemer, og satte dagens 5 bedste tid.
Williams forsætter med at teste torsdag.
Ricardo Zonta var den eneste fra BAR teamet der testede i går,Zonta kørte i BAR Honda 002.
Zonta kørte 62 omgange helt uden problemer, og satte dagens 6 bedste tid.
Holdkammerat Jacques Villeneuve skal efter planen først teste torsdag og fredag.
Eddie Irvine havde dagens 4 hurtigste tid. EI nåede at køre 68 omgange. EI brugte dagen til at teste set up og teste bilens udholdenhed.
Johnny Herbert kørte kun 20 omgange, og satte den 9 bedste tid. JH var hæmmet af elektriske problemer om formiddagen, om eftermiddagen var det motoren der skabte problemer for JH.
Om aften var testkører Luciano Burti ude og køre i en Jaguar Silverstone XKR, der skulle laves en fotoserie med bilen.
LB kommer ikke ud og tester R1 på Jerez, men er blevet tilsagt til at R1 i næste uge på Lurcy Levis banen.
.
Begge kører, Giancarlo Fisichella og Alexander Wurz var i aktion.
Fisichella kørte ialt 21 omgange og fik den 11 bedste tid.
Wurz kørte ialt 14 omgange og fik den 10 bedste tid.
Begge kører kom ud for problemer med de elektriske dele på bilen.
Ikke desto mindre fik man lavet shake down på anden og tredje chassis af B200.
Som følge af de mange problemer der har været med gearkassen, havde begge biler ny fået gearkasse monteret.
Benetton vil fortsætte med at teste torsdag
Det betyder at det testprogram han skulle have gennemført, i stedet bliver foretaget af Bruno Junqueira, teamets testkører.
Jenson Button skulle ifølge teamet, være klar til det Australske GP, så chancen for at blive den hidtil yngste britiske formel 1 kører lever endnu.
Ecclestone har selv 2 døtre, men selv om de fik en stor pose penge, så ville ingen teams være interesseret i at få dem som kører.
Ingen teams, hverken Ferrari eller McLaren, vil tag en chance med en kvindlig chauffør.
Den kun 20 årige Button vil starte sit første Grand Prix i melbourne den 12 mart, men de nationale bookmaker tror at der er større chance for at finde liv på en fremmede planet inden for de næste 5 år, end der er chance for at Button bliver verdensmester.
Coral giver pengene 100 gange tilbage hvis Button bliver verdensmester, mens Ladbrokes giver pengene 150 gange tilbage, men hvis der findes liv på en anden planet, så giver det pengene 50 gange tilbage.
Favorit hos bookmakerne er Michael Schumacher (11-10), så kommer Mika Hakkinen (13-8), David Coulthard på 3 pladsen, tæt forfulgt af Rubens Barrichello.
Jarno Trulli og Eddie Irvine giver odds 33-1.
Testtiderne fra Jerez, onsdag den 23 februar 2000:
Kører | Team | Bedste tid |
H.-H. Frentzen | Jordan-Mugen | 1:23,535 |
Mika Hakkinen | McLaren-Mercedes | 1:24,452 |
Olivier Panis | McLaren-Mercedes (99) | 1:25,056 |
Eddie Irvine | Jaguar | 1:25,468 |
Ralf Schumacher | BMW-Williams | 1:25,829 |
Ricardo Zonta | BAR-Honda | 1:26,158 |
Jean Alesi | Prost-Peugeot | 1:26,181 |
Pedro Diniz | Sauber-Petronas | 1:26,295 |
Johnny Herbert | Jaguar | 1:26,544 |
Giancarlo Fisichella | Benetton-Playlife | 1:26,651 |