Ud af de 19 kørere der var på banen i går, var McLaren køreren Lewis Hamilton den hurtigste, mens teamkollega Heikki Kovalainen sluttede på 5. pladsen.
De brugte begge formiddagen til at træne pitstop, og først da banen tørrede påbegyndte de test af nye dele, samt finpudsning af setup på McLaren bilerne.
Duellen alle har talt om
Ferrari teamet stillede med kørerne Kimi Raikkonen og Michael Schumacher, som dermed for første gang skulle på banen samtidig - og vel at mærke i ens biler under ens forhold!
Her klarede Raikkonen sig bedst, han sluttede dagen med en tid der var 0,109 sekund hurtigere end Schumachers.
De to Ferrari kørere besatte i øvrigt 2. og 3. pladserne.
Williams køreren Kazuki Nakajima fortsatte sin fine form fra sidste uges testkørsler, og sluttede på 4. pladsen.
Teamkollega Nico Rosbers kørte sig til en 6. plads, absolut flotte placeringer til de to Williams kørere.
Nakajima testede forskellige setup, mens Rosberg afprøvede forskellige motorprogrammer.
Debut til Force India VJM01
Force India F1 teamet testede for første gang med deres nye VJM01 racer, her var det Adrian Sutil og Vitantonio Liuzzi der var på banen, de sluttede på henholdsvis 11. og 13. pladserne - helt klart godkendt for en debut test!
Mandagens test tider:
Plac. | Kører | Team | Tid | Omg. |
1 | Lewis Hamilton | McLaren | 1:22,276 | 78 |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:22,319 | 82 |
3 | Michael Schumacher | Ferrari | 1:22,428 | 83 |
4 | Kazuki Nakajima | Williams | 1:22,724 | 54 |
AN 25.2.2008 Er det ude eller inde for Super Aguri?Det økonomisk hårdt trængte Super Aguri F1 team får måske sin fremtid afgjort i disse dage. Teamchef Aguri Suzuki er i Tokyo hos Honda får at redde teamet.Super Aguri teamet har det meget hårdt økonomisk. Så hårdt at man har måttet aflyse flere tests i år forud for sæsonstarten. Man har dog ved enkelte lejligheder fået testet, men det er meget begrænset hvad man har haft mulighed for. Alle forsøg på at finde penge har indtil nu ikke båret den store frugt. I denne weekend arbejdes der dog hårdt for at få lagt en plan og ikke mindst finde penge for at redde teamet. Teamchef Aguri Suzuki er taget til Tokyo i Japan for endnu en gang at prøve at redde teamet. I Tokyo har han med Hondas hjælp fået samlet mulige investorer og sponsorer for at prøve at finde en løsning på de ret så store økonomiske problemer. Teamet har aldrig haft den helt store pengekiste at dykke ned i, men har med hjælp fra især Honda, men også sponsorer overlevet hidtil. I sidste sæson gik det dog galt efter at storsponsoren, SS United, ikke kunne overholde sine forpligtigelser og stoppede sine indbetalinger til teamet. Det har ramt teamet mere end hårdt og har sat teamet næsten i stå. Det forlyder, men er ikke bekræftet endnu, at Honda har præsenteret en såkaldt redningspakke, hvor en investor får tilbudt at overtage en ret stor del af teamet. Det vil så være op til Aguri Suzuki at tage en beslutning for eller imod. Teamet er indtil videre i første omgang sat på standby. Om det betyder at teamet ikke vil deltage i før-sæsonens sidste officielle test eller ej, er der endnu ikke taget endelig beslutning om. Så vidt vides har teamet dog stadig et antal store lastbiler undervejs fra Jerez banen til Circuit de Catalunya ved Barcelona, hvor den sidste officielle test køres i den igangværende uge inden det går løs ved sæsonstarten i Australien. Et af de vigtige spørgsmål der skal afgøres næsten uanset resultatet, er om Super Aguri teamet vil være i stand til at i møde gå fremtiden. Det gælder både overlevelse i denne sæson, men sandelig også for fremtiden hvor det skal afgøres hvilken status Super Aguri F1 skal have som team. Her er det blandt andet især reglementet om hvilken status et har. Enten som fabriksteam eller som kundeteam. Disse fremtidsspekulationer vil også være med til at afgøre teamets fremtid. Honda har for så vidt allerede meldt ud at man afhængig af størrelsen på et eventuelt pengebeløb, vil se sig nødsaget til at melde fra og i stedet satse på Hondas eget team ensidigt. Meget står på spil for Super Aguri i de kommende dage. PDL Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|