Vitantonio Liuzzi får ikke et sæde hos Force India teamet i år, da man istedet har valgt at satse på den tidligere DTM kører Paul di Resta. Derfor har Vitantonio Liuzzi ledt efter et andet sæde blandt andet hos Hispania Racing Team, for hvem han også har testet ved en enkelt lejlighed. Og endda med et ret godt resultat.
Men Hispania Racing Team vil angiveligt helst have en betalingskører, da økonomien som bekendt er meget anstrengt. Der foregår dog forhandlinger mellem de to parter, men der er i skrivende stund endnu ikke opnået nogen form for enighed.
"Hvem vil give mig løn for at køre?"
(Foto: Force India)
Derfor er Vitantonio Liuzzi for så vidt stadig fri på markedet og kan dermed også søge andre sæder i Formel 1 feltet. Eller kan han?
Det forlyder nemlig at han teknisk set stadig er kontraktlig forbundet til Force India teamet. Såfremt det er rigtigt, kan han ikke gøre som han vil. I hvert fald ikke umiddelbart. Det kræver at han bliver frigjort fra kontrakten med Force India på en eller anden måde.
Fra Hispania Racing Team forlyder det at man var meget tilfreds med Vitantonio Liuzzis arbejde for teamet, og at man fandt yderligere forbedringer ved bilen efter hans testarbejde. Men Hispania Racing Team undersøger også andre muligheder end lige netop Vitantonio Liuzzi. Blandt andet er Christian Klien med i overvejelserne. Christian Klien fik i 2010 sæsonen lov til at køre ved enkelt lejlighed for teamet. Der er dermed stadig en masse løse ender der skal bindes sammen. Både for Vitantonio Liuzzi og for Hispania Racing Team.
På grund af aflysningen af testen samt sæsonens første løb, der skulle have været afholdt i Bahrain henholdsvis den 3. til 6. marts og den 11. til 13 marts, blev det besluttet at give Formel 1 teamne fire testdage på Circuit de Catalunya ved Barcelona i Spanien.
Den nye test på Circuit de Catalunya blev programsat til den 8. til 11. marts, men nu verserer der der flere forskellige datoer/rygter.