Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
27.2.2000
 McLaren-Mercedes test på Jerez
 "Her bliver jeg!"
 Clairvoyance hos Stewart
 
26.2.2000
 Ferrari test - Fredag
 Ferrari test - lørdag
 Minardi nyheder - fredag & lørdag
 Hårdere straf for Backmarkers ?
 Intet Renault-køb
 

Hop til top27.2.2000

McLaren-Mercedes test på Jerez

McLaren-Mercedes teamet forsatte deres rutine forberedelser på Jerez. Mika Hakkinen og Olivier Panis startede om onsdagen i de to nye biler MP4/15.

En talsmand fra McLaren-Mercedes teamet udtalte efter onsdagens test "Den første dags test forløb helt uden problemer. Hakkinen satte dagens anden beste tid med 1:24.40. Panis havde dagens tredje bedste tid med 1:25.02."

Om torsdagen overtog David Coulthard fra Hakkinen. Da dagen var omme havde Coulthard sat dagens anden beste tid på 1: 24.04, kun 4/100 af et sek. langsommere end Panis bedste tid.
Panis brugte dagen til at teste den nye motor, mens Coulthard brugte dagen til at teste dæk, forud for sæsonstarten i Melbourne.

Igår forsatte begge kører med deres test fra dagen før, Coulthard satte dagens syvende bedste tid, mens Panis var dagens langsomste kører.

BKP  


Hop til top
"Her bliver jeg!"

Eddie Irvine oplevede hos Ferrari hvor stærk en team/kører-kombination kan være, hvis samarbejdet er nært nok - desværre nød ireren bare ikke noget af dette som Michael Schumachers andenkører. Det har han besluttet at råde bod på nu. I et interview med britisk fjernsyn afslørede Irvine, at han har tænkt sig at slutte sin formel 1-karriere hos Jaguar og forsøge at skabe et lignende forhold til teamet som Schumacher har med Ferrari. "Jeg ingen planer om at nogen steder efter Jaguar. Så jeg forsøger ikke at imponere nogen derude. Jeg forsøger at gøre det bedste for teamet." De to parter har en fireårig kontrakt og til den tid vil Eddie Irvine være syvogtredive år gammel. Man må håbe for Irvine, at Jaguar bliver så succesfuld som forventet, for ellers vil det vil det blive nogle triste år for køreren, hvis han holder sig til sin plan.
CBA  


Hop til top
Clairvoyance hos Stewart

Der lå intet mindre end overnaturlige kræfter til grund for Stewart-teamets første og eneste sejr, fortalte Gary Anderson til BBC Radio 5 Live. Den nuværende chef-designer hos Jaguar forudså simpelthen Johnny Herberts sejr i det europæiske grand prix på Nürburgring 1999. "Det var ganske sjovt, for onsdag nat inden løbet havde jeg drømt at vi sluttede forrest. Jeg fortalte ikke til de andre før om søndagen, hvad jeg troede der ville ske. Jeg gik ind på banen søndag morgen og jeg sagde: "Det kommer til at regne på toogtredvte omgang." Da omgang nr. 31 kom troede jeg på at nogen der oppe sørgede for os." Stewart benyttede sig af en hel ny taktik under det europæiske GP.

Formel-1.dk forudser hvordan en række arbejdspladser i formel 1 kan kreeres, hvis andre teams bider mærke i Stewart-Fords fremgangsmåde: et helt nyt marked er hermed skabt for vejrprofeter, shamaner og clairvoyante i al almindelighed.

CBA  


 

Hop til top26.2.2000

Ferrari test - Fredag

Ferrari teamet testede i går på to forskellige baner, Michael Schumacher på Fiorano og Rubens Barrichello på Mugello. Teamet er virkelig opsatte på at være HELT klar til sæsonpremiæren i Australien om 14 dage. Aldrig har de testet så meget og så intenst som op til denne sæson. De vil helt klart forsvare deres konstruktør mesterskab, og også meget gerne have kørernes mesterskab i hus i år.

Fiorano:
Michael Schumacher testede i en F399 model (chassis nr. 194), og der blev praktiseret flere starter samt testet nye dele som udvikles til F1-2000 modellen.
Han kørte ialt 20 omgange med en bedste tid på 1:01,991.
Den bedste tid på Fiorano banen i år er sat af Ferrari teamets testkører Luca Badoer og er på 1:00,226.

Mugello.
Teamkollegaen, Rubens Barrichello, var i aktion på en meget kold og overskyet Mugello bane, hvor han testede i den nye model F1-2000 (chassis nr. 199).
Hans bedste tid på de 42 omgange som han kørte blev: 1:24,997.

Rubens Barrichellos udtalte efter testen:
"Vi har fået kørt en hel del omgange nu, og har opnået en bedre forståelse for F1-2000's køreegenskaber. Omgangstiderne er gode, men der er stadig muligheder for forbedringer".
Han var i øvrigt meget tilfreds med de resultater som teamet havde opnået indtil nu.
Hurtigste tid på Mugello i år er sat af Michael Schumacher, og tiden er 1:24,850.

Rubens Barrichello tester videre på Mugello banen i dag.
Michael Schumacher tester i formiddag på Fiorano og i eftermiddag på Mugello.

AN  


Hop til top
Ferrari test - lørdag

Ferrari fortsatte i dag med at teste på både Mugello og Fiorano.

På Fiorano banen brugte Michael Schumacher hele dagen på at øve starter og kørte 30 omgange. Dagens bedste omgang var 1:01.188.
MS brugte sidste års model F399.

På Mugello startede testen kl 08.30.
Rubens Barrichello lavede en fuld løbsdistance. Løbet var delt op i 3 afdelinger. Mellem først og anden stop, var del problemer med benzintilførslen som blev fixet med det samme.
Ialt kørte Barrichello 83 omgange, og dagens hurtigste var på 1:25.680.

Efter testen udtalte Rubens "Jeg er meget glad for at jeg nu har gennemført 2 hele løbsdistancer. Alt gik som forventet og vi har nu fundet et perfekt set-up til bilen. Den nye bil er meget hurtig, og jeg føler mig sikker på at vi får en god sæson."

BKP  


Hop til top
Minardi nyheder - fredag & lørdag

Minardi er klar til at teste for sidste gang før sæsomstarten på Mugello.

Minardi teamet deltog ikke i den netop afsluttet test på Jerezbanen.
Teamet bekræfter at de sammenlagt har kørt over 1600 km under testen på banen ved Barcelona i deres nye MO2.
Testen viste også at Minardi's nye kører, Gaston Mazzacane kørte næste lige op med teamets anden kører Marc Gene.

Minardi vil lave de sidste test på Mugello den 28 og 29 februar.

BKP  


Hop til top
Hårdere straf for Backmarkers ?

Grand Prix Drivers Association (som blandt andet repræsenteres af D. Coulthard og M. Schumacher) ønsker at få indført en hårdere straf mod kørere som ignorerer det blå flag. Dette kommer blandt andet på baggrund af at der var flere hændelser sidste år som formentlig havde en afgørende betydning for løbet. Det blå flag vises for kørere som er mere end 1 omgang bagud og indikerer at en racer som er hurtigere vil overhale. Hidtil har løbslederne kunnet bestaffe sådanne hændelser med en straf på 10 sek. (Stop and Go penalty), hvis køreren ignorerede flaget mere end 3 gange. Max Mosley, FIA's præsident deler GPDA's synspunkt: "Hvis nogen gør dette igen, kommer en Stop-and-Go straf ikke på tale, fordi der er ikke nogen som helst ide i at spærre for en anden kører hvis man er en omgang bagud, men derimod kan de se frem imod en længere ferie i form af udelukkelse af et par løb." Dette er ikke officielt, men FIA undersøger muligheden for at bekæmpe denne form for taktik.
FLY  


Hop til top
Intet Renault-køb

Renault har i dag fortalt omverden at det var et vildt rygte at Renault skulle have købt Benetton-teamet og stod over for at præsentere købet den 11. marts - dagen før det australske grand prix. Både Benetton og Renault stempler historien som "ukontrollerede rygter."

En talsmand fra Renault har afvist rygterne om den ellers forestående præsentation af Renaults køb af Benetton. "Der er hverken samtaler eller nogen vilje i den retning," siger talsmanden.

Renault har foreløbig ingen planer om at sætte sit præg på denne racer.

Hos Benetton skinner det dog ikke igennem at man dementerer rygterne. "For at være konkurrencedygtige i dagens Formel 1, skal man have et officielt motorsamarbejde. Derfor må man mindre andele for at få en konstruktør med," siger Rocco Benetton. Dermed ligger der et tilbud til Renault om at bliver hovedaktionær i Benetton-teamet - så måske ser vi Renault på vej ind i Benetton-teamet på et eller andet tidspunkt.

BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk