En af de nye sponsorer er "skyld" i, at man er nødsaget til at ændre farver og layoutet på bilen: deres farver og logo skal med. Og derfor er præsentationen udsat.
Den ene sponsor skulle være det hollandske multimediaselskab, Lost Boys, som er et selskab i kraftig ekspansion, specielt på IT-området. Således planlægger selskabet at åbne kontorer i Barcelona, San Francisco og New York. Udover at man skal have lavet et nyt layout af bemaling og sponsormærker, vil Lost Boys kreere en ny hjemmeside til Arrows. Alt skulle ifølge forlydender blive præsenteret når Arrows-præsentationen finder sted.
Han ønsker dog fornuftigt nok ikke at overspille situationen: "Det er umuligt at vide hvad der sker omkring det næste hjørne i denne sport. Men jeg har vist holdet, at jeg kan levere resultater," sagde Herbert forleden. "Den nye vogn er bestemt ikke dårlig, og jeg kører godt for tiden. Min selvtillid er helt i top og jeg glæder mig til den nye sæson."
Herbert minder om, at Formel-1 er en meget krævende sport, både fysisk og mentalt. Med sin sædvanlige diplomatiske sans sætter han stor pris på sin nye holdkammerat, Irvine som han tror vil sætte team-spirit'en højt og gøre sit til, at holdet forbedrer sine resultater i 2000. "Alle, både kørere, teknikere og mekanikere skal hele tiden yde deres bedste på begge planer, også selvom man føler sig udkørt henimod sæsonens afslutning."
Efter testen udtalte Marc Gene: "Bilen i år føles som et utroligt stort skridt fremad, men den mangler simpelthen motorkraft. Bilen og teamet fortjener bedre."
Det kan jo være at ønsket måske går i opfyldelse, hvis teamet i år kan præstere et bedre resultat end i de seneste år. Jo flere point, des mere presseomtale. Og så er der som bekendt større chance for endnu flere sponsorkroner, og mulighed for en bedre motor. Men der er ingen tvivl om at teamet som sædvanlig vil kæmpe deres chance.
Både teamchef Alain Prost og den sportslige direktør John Walton har forsøgt at dysse tilstandene ned. Alain Prost udtaler: "Der er et enormt pres fra Frankrig og en hel del misinformationer som har irriteret mig. Vi har trods alt gen-nemført 70 omgange - samme længde som et GP løb." Samtidig afviser Alain Prost at teamet skulle droppe det første løb i Melbourne, da man forventer meget af den sidste test på Silverstone. Man bør dog nok vente lidt med at bedømme AP03 raceren, men selv Alain Prost må indrømme at de ikke på nuværende tidspunkt er i stand til at true toppen af Formel-1 og at det første løb vil blive en svær opgave for Prost teamet.
John Walton udtaler: "Vi er tilfredse, raceren er blevet mere stabil og der er yderligere fremskridt at spore. Men vi har en hel del arbejde foran os for at være der hvor vi burde være og både team og kørere føler sig positive (!) og kan ikke vente med at komme til Silverstone i næste uge for den sidste test inden løbet i Melbourne."
Jean Alesi har forholdt sig helt tavs om problemerne.
Vialli
Herbert fik også sin del af opmuntringen, da han efter de to foregående dages problemer med bl.a. olietryk satte næstbedste tid, mindre end en tiendedel efter holdkammeraten. Forhåbentlig har team'et også fået styr på holdbarheden, eftersom de to vogne på sidstedagen gennemførte ialt 109 omgange.
Fisichella, Benetton var tredie i tiden 1:23:46, fulgt af Trulli (Jordan) og R Schumacher (Williams).
Efter dagens arbejde lagde Irvine en dæmper på begejstringen: "Bilen føltes OK, men vi anvendte kun hårde dæk. Jeg tror vi gør fremskridt, men i sammenligning med de andre teams, ved vi endnu ikke hvor vi står. Det er jo ikke alle der tester hastigheder, men i lige så høj grad enkelte komponenter som forskellige set-ups."
Derudover forsøger Irvine at holde liv i sit eget lille mediestunt: al testkørsel er foregået iført en helt hvid hjelm. "Jeg har besluttet at skifte farve, fordi den gamle ikke stod særlig godt til Jaguars nye version af Racing Green, men jeg afslører først den nye hjelm i Australien." Irvine har jo aldrig været særlig pressesky og har flere gange brugt farveskift på hjelmen til at skaffe sig opmærksomhed.
Over weekenden har holdets testkører, Luciano Burti arbejdet med aerodynamisk afprøvning af enkelte komponenter på en bane nær Magny Cours i frankrig. Herefter står den på klargøring og nedpakning, så man kan få afskibet størsteparten af udstyret til Australien sidst på denne uge.
Men i stedet for at arbejde videre med bilen måtte han undvære den sidste testdag på Jerez for at udføre pr-arbejde, først til Cebit-messen i Hanover, dernæst i Køln hvor han var gæst i et talk show på tysk tv. Der kommenterede han forsæsonen og testene: "Jeg er stort set tilfreds med bilen og med testresultaterne indtil nu." Han antydede dog at man ikke bør sætte næsen op efter de store resultater lige forløbigt: "Jeg tror ikke vi vil se bilens fulde potentiale i de to første løb. Det er langt vigtigere at vi at vi fuldfører i Melbourne. Igennem mine år i formel 1 har jeg aldrig før set så mange teams opleve problemer med stabiliteten. Det ser ud som om alle teams har nået deres yderste grænse på ethvert muligt område, selvom to af de største teams, McLaren and Ferrari, finder det lettere takket være deres gigantiske budgetter. Hvad angår Jordan er vi på nippet til at tage et enormt spring fremad - på næsten alle områder, hvadenten det drejer sig om vægten, aerodynamikken, transmissionen eller afkølingen. Ved sådanne skridt kan man kun forvente sammenbrud."
Frentzen sluttede interviewet af med at forsikre at der blev arbejdet dag og nat med de sidste detaljer. I morgen, tirsdag, og onsdag er han tilbage og teste i EJ10'eren, denne gang på Silverstone, teamets sidste shake-down test inden sæsonen går i gang.
Steve Farrell, der er chefingeniør i teamet, udtaler: "Vores plan var at koncentrere os om setup de to af dagene, og så arbejde med stabilitet en dag. Vi havde dog nogle små tekniske problemer, men det lykkedes alligevel at få kørt ca. 400 km. hver af dagene. Vi er tilfredse med forløbet, vi har gjort gode fremskridt med stabiliteten, og nu er omgangstiderne også ved at være i orden."
Nu "mangler" så den endelige shakedown test på Silverstone, og så man mener man i teamet, at man er klar til at tage til Australien og gøre en god indsats der. Det har på sin vis også været en fordel kun at have en bil med på Jerez. Det har gjort det muligt at lave noget promotionsarbejde. Og i denne uge skal Jacques Villeneuve således deltage i Genua Motor Show på Honda standen. Ligeledes skal de to kørere deltage i en pressekonference i Japan for Honda, samt at de får mulighed for at se Honda's motorsportsafdeling. Aktiviteterne i Japan er planlagt så det sker, mens man alligevel er på vej til Australien.