Selvom det endnu ikke er vedtaget at Formel 1 bilerne skal køre på slicks, så testes dæktypen alligevel igen og igen. I december testede man slicks første gang og i næste måned efter Bahrains Grand Prix, vil Formel 1 kørerne igen teste slicks forud for det spanske Grand Prix. Denne test køres på Circuit de Catalunya hvor også det spanske Grand Prix køres.
Ved den første test var der store vanskeligheder med at få varme i dækkene. Den gang prøvede man at køre uden at dækkene havde været pakket ind i dækvarmere. Det gav store forskellige i hastighederne fra når man kom ud af pittet til man fik kørt varme i dækkene. Ligeledes var der store problemer med at bagdækkene nåede arbejdstemperatur flere omgange før man fik ordentlig varme i fordækkene. Her reagerede flere kørere i forhold til sikkerheden.
De fleste kørere var dog begejstrede for slicks dækkene. Men de forventer også at der bliver arbejdet mere med dækkene samt et eventuelt reglement omkring anvendelsen af slicks. Bridgestone selv forventer væsentligt bedre resultater denne gang, især da man nu har en noget højere banetemperatur end i december måned hvor man sidst testede dæktypen. Desuden har Bridgestone denne gang udviklet flere compoundstyper som skal testes. Bridgestone forventer at anvendelsen af slicks bliver genindført, og at man til den tid vil kunne tilbyde foreløbigt 4 forskellige compounds til Grand Prixerne.
Bridgestone har endvidere meddelt at man til aften/natløbet i Singapore forventer at præsentere dæk med en fluorscerende markering, således at det vil væsentligt nemmere at følge med i hvem der kører på hvilken compound og hvornår.
Felipe Massa havde travlt med at fjerne fokus fra hans person, da han udgik i det malaysiske Grand Prix. Kommentaren fra Felipe Massa efter Grand Prixet var at man skulle se på om der var en defekt på bilen, der gjorde at han kørte af.
For at udelukke alle muligheder, har Ferrari selvfølgeligt kigget alle muligheder efter i sømmene. Den tekniske stab i teamet har nu gennemgået alle data fra bilen, og har tjekket alle de mekaniske funktioner, og har fundet at det ikke var fejl på bilen der gjorde at Felipe Massa udgik. Dette er bekræftet af en talsmand fra teamet.
Felipe Massa
(Foto: Ferrari Media)
Felipe Massa har selv udtalt at der skete noget da han kørte over en af kerb kanterne på banen. Peter Sauber som tidligere har været Felipe Massas arbejdsgiver siger at når det ikke går Felipe Massas vej, så er han slem til at miste koncentrationen.
I hvert fald har Ferrari for så vidt ikke noget at udsætte på Felipe Massa - endnu - men fremhæver derimod at han nu får alle chancer for at viske tavlen ren i Bahrains Grand Prix. Fordelen er her på Ferraris side idet man har testet på banen tidligere på året i adskillige dage.