Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
4.2.1999
 Minardi hyrer Mazzacane
 Todt går ikke frivilligt
 Alesi begejstret
 
3.2.1999
 BAR fik ikke medhold
 Arrows klar med lineup
 Schumacher er ikke nervøs
 Den nye McLaren præsenteres den 8. februar
 

Hop til top4.2.1999

Minardi hyrer Mazzacane

Yderst overraskende for stort set hele Formel 1-verden annoncerede Minardi i går at teamet havde skrevet kontrakt med en anden argentiner, nemlig den 23 årige Gaston Mazzacane. Han har i de seneste sæsoner optrådt i Formel 3000, men har aldrig rigtig gjort sig gældende. Det er meget sandsynligt at han bringer penge med fra hjemlandet. Det har vagt overraskelse, specielt efter at Esteban Tuero valgte at forlade teamet - efter sigende fordi der ikke skulle køres i Argentina. Derfor peger mange på at Tuero aldrig har givet den rette begrundelse - og den har måske ikke så meget med det argentinske grand prix at gøre. Den nye mand hos Minardi tester næste uge i Barcelona.
BB  


Hop til top
Todt går ikke frivilligt

Ferrari har afvist at man vil foretage drastigste ændringer hvis det igen i år mislykkes at vinde VM. Det er nu ved at være tyve år siden en Ferrari-kører kunne krones som verdensmester, og teamet presses til at hente en titel - og det skal helst være i år. Men Jean Todt tager presset med sindsro. "Hvad er et 'must'? Skal vi skydes os selv hvis vi ikke gør det," spørger han og afviser at der et forventningspres. "Hvis man kan forklare hvorfor man taber er det i orden. Hvis man ikke kan finde problemet og forbedre det, så kan man stille spørgsmålstegn," og franskmanden mener at Ferrari er sig problemerne bevidst. Og grunden til Ferraris tidligere store problemer: "Ferrari har ikke vundet VM i 20 år fordi der var for mange ændringer. Stabilitet er en god ting," filosoferer han, og afviser alle rygter om at det bliver skrevet en fyreseddel hvis det glipper. Niki Lauda har flere gange været ude med kritik af Todt - men det vil være synd at sige at de to er meget nære venner! Også Michael Schumacher har afvist at han vil forlade teamet hvis det viser sig at titlen ikke kommer til Maranello.
BB  


Hop til top
Alesi begejstret

Sauber-køreren Jean Alesi er meget optimistisk for 99-sæsonen efter at have sat en tid som kun var 0,4s langsommere end dagens hurtigste (i Barcelona) som blev sat af den nye Williams-racer. Alesi kalder bilen for "velfødt", men siger at det er for tidligt at videreudvikle på den. Først ønsker teamet og kørerne at lære bilen at kende da det er en omfattende videreudvikling af sidste års model. Teamets anden kører, Pedro Diniz, er meget begejstret for motorkraften i Ferrari-motoren (han er jo også vant til noget lidt andet, red.)
NJ  


 

Hop til top3.2.1999

BAR fik ikke medhold

London den 3. Februar 1999. Det internationale Handelskammer annoncerede i dag, at den verserende voldgift mellem Federation Internationale de l'Automobile ( FIA ) og British American Racing var afgjort. Voldgiften støtter reglen, der blev introduceret af FIA i september, om at Formel 1 teams skal køre med bilerne i ens bemaling

BAR-teamet indledte voldgiften i december 98 med henblik på at beskytte dets kommercielle interesser. Selvom voldgiftens afgørelsen ikke var i teamets favør, har de accepteret at leve op til reglen på positiv vis. Craig Pollock, administrerende direktør i British American Racing, slog dette fast med ordene: "Vi accepterer voldgiftens afgørelse og vi vil efterkomme reglen. Vi syntes at det var væsentligt at tage denne stilling for at beskytte mulighederne til kapitaltilførsel i teamet; men det må vi forsøge på anden vis nu"

Bilerne vil blive præsenteret i ny bemaling til sæson starten for at leve op til reglen. "I kan være sikre på, at det nye design vil være innovativ, kreativ og repræsentativ for et førsteklasses image af sporten, teamet og vor sponsor !" sluttede Craig Pollock.

Om så det betyder, at vi får en BARl med både 555 og Lucky Strike på en gang at se, eller en split-season med halvdelen af løbene til hver af de to cigaretmærker, vides ikke.

KLH  


Hop til top
Arrows klar med lineup

Arrows-teamet menes at annoncere deres kørervalg i slutningen af ugen. Teamet er dermed det sidste som får denne detalje på plads. Mika Salo er bekræftet af teamet men den anden kører kan både blive Pedro De La Rosa og Tora Takagi. De La Rosa regnes for favorit da han har kørt hurtigere end både Salo og Takagi i de tests som er kørt men det er Tom Walkinshaw som tager den endelige beslutning. De to duellanter tester sammen på Silverstone i denne uge og det vil være deres sidste chance for at imponere.
NJ  


Hop til top
Schumacher er ikke nervøs

Michael Schumacher er ikke urolig over at Ferrari er kommet en uge bagud i deres forberedelser til Melbourne. Schumacher udtalte at en uge ikke kunne gøre nogen forskel da bilen allerede er meget udviklet. Ferraris rival nr. 1, McLaren er endnu længere bagud men dette skyldes ifølge teamet at de har gjort så mange fremskridt at det vil tage sin tid at få alle detaljerne klar.
NJ  


Hop til top
Den nye McLaren præsenteres den 8. februar

I dag har McLaren teamet bekræftet, at den nye McLaren præsenteres for offentligheden på mandag, den 8. februar 1999. Bilen er igen i 1999 udstyret med en mercedes motor, og vil få modelbetegnelsen MP4-14. Umiddelbart efter præsentationen, tager hele teamet til Circuit de Catalunya i Spanien, for at teste bilen.
 
Formel-1.dk følger selvfølgelig præsentationen og håber at være klar med billeder af den nye McLaren allerede den 9. februar.
HVJ  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk