I følge Formula1.com er Symonds nu parat til at forlade Renault teamet, hvor han pt. arbejder sammen med Mike Gascoyne, der i øvrigt kom fra Jordan teamet sidste år.
Symonds har ellers været i teamet siden Toleman dagene, siden som Benetton og nu altså under Renault navnet.
Grunden til at Symonds vil skifte nu er at han hurtigt blev "Nr. 2" efter Gascoyne, og dette er han ikke tilfreds med.
Rygtet der dog ikke bekræftet af hverken, Synonds, Renault eller Jordan.
Det var Jaguar teamet der testede med Pedro de la Rosa, og i løbet af de 39 omgange som han kørte, der lykkedes det ham at forbedre sin tid fra sidste uge med ca. 5 sekunder og han sluttede dagen med en bedste tid på 1:19,543.
Gårsdagens testdag var den sidste på denne bane i denne omgang, Jaguar og de øvrige teams vender nu næsen mod Valencia banen.
Den nye Arrows A23 er næsten klar. Ifølge nyheder som endnu ikke er bekræftet, vil den nye A23 blive kørt for første gang i forbindelse med en shakedown test, inden teamet tager til Valencia og tester der fra og med onsdag. Shakedown testen vil blive foretaget "et sted" i England. Med andre ord, det er hemmeligt. Men mon ikke at Enrique Bernoldi foretager shakedown testen.
Sagaen om det andet sæde er ikke færdigt endnu, så vi må vente på at få at vide hvem der skal sidde i den anden Arrows. Ingen af parterne har endnu oplyst hvornår forhandlingerne ventes færdige.
McLaren er i fuld gang med klargøre og teste den nye MP4/17. David Coulthard skulle gennemføre et ret omfattende program i den nye, mens Räikkönen tester i den gamle. Tirsdag og onsdag forløb det også planmæssigt, men i løbet af onsdag eftermiddag og aften, fik DC en kraftig forkølelse som gjorde at han ikke kunne teste videre. I stedet er Alex Wurz blevet indkaldt. Wurz har ellers fået fri til mandag, men måtte overtage testen af MP4/17 i stedet for DC.
Programmet for DC/Wurz var at lave udviklingsarbejde på den nye motor og chassis. Imens har Räikkönen foretaget dæktest for Michelin. Torsdag eftermiddag blev banen oversprøjtet med vand så man kunne gennemføre en test under våde baneforhold.
Martin Whitmarsh, McLaren adm. direktør.
"Teamets kørere og ingeniører er meget tilfredse med den nye bil indtil videre. Vi har arbejdet hårdt med at afprøve forskellige setups og med at finde det rigtige grip i de for os nye Michelin."