Pitsladder
Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk
Dato Indeks
6.2.1998
Frank Williams bekymret for Mecachrome
Frank Williams bekymret for Mecachrome
Ferrari vil beholde Schumacher
5.2.1998
Stewart teamets Barcelona test
McLaren MP4/13 endelig lanceret
Stewart Pressemeddelelse
6.2.1998
Williams-chefen, Franks williams, har i et interview indrømmet at han er bekymret for om teamet vil falde bagud medmindre Mecachrome kan udvikle motoren med samme hastighed som Renault gjorde det i de seneste år.
Mecachrome hævder at de vil yde samme service til deres kunder som Renault gjorde. Desuden forventes det at Renault vil støtte Mecachrome for at være sikre på at motorerne vil være af højeste kvalitet.Williams-chefen, Franks williams, har i et interview indrømmet at han er bekymret for om teamet vil falde bagud medmindre Mecachrome kan udvikle motoren med samme hastighed som Renault gjorde det i de seneste år.
Mecachrome hævder at de vil yde samme service til deres kunder som Renault gjorde. Desuden forventes det at Renault vil støtte Mecachrome for at være sikre på at motorerne vil være af højeste kvalitet.Ferrari vil ikke bare lade deres mest værdifulde ansatte gå over til et andet hold, og er klar til at kæmpe for Michael Schumacher. Ferrari's præsident Luca di Montezemolo ønsker at forlænge Schumachers kontrakt ind i det næste århundrede. "Mit mål er at gøre alt hvad der er muligt for at beholde Schumacher efter 1999", udtaler Montezemolo til den tyske avis "Welt am Sonntag". "Jeg ønsker at han skal slutte hans karriere hos Ferrari" fortsætter Montezemelo.
Schumachers gage hos Ferrari skulle efter sigende være på 175 mio. kr. årligt, dertil kommer reklame og øvrige indtægter på 350 mio. kr. årligt. Dermed er Schumacher en af de bedst betalte sportsudøvere i verden. Schumacher skulle have en klausul i hans kontrakt hvor han kan forlade Ferrari før 1999 hvis han ikke opnår minimum en 3. plads i kørernes mesterskab.
Schumacher's manager Willi Weber afviser dog al spekulation om at Schumacher skulle forlade Ferrari før hans kontrakt udløber i 1999. "Vi ønsker at vinde verdensmesterskabet med Ferrari" udtaler Willi Weber. Weber har et godt forhold til Mercedes motorsportschef, Norbert Haug, og indrømmer da også at han har haft samtaler med Mercedes Benz, men de har ikke indledt forhandlinger. Heller ikke med BMW eller VW.mbp
5.2.1998
Efter skuffelsen på Imola, tog teamet til 3 dags test på Circuit de Catalunya i sidste uge. Begge køre fik meget tid på banen. Jan kørte om onsdagen og Torsdagen, han kørte totalt 144 omg. Stabiliteten i SF-2 raceren, gjorde ham i stand til at komme igennem et stort set-up program, og han følte sig godt tilpas i bilen. Han har anderkendt at han er i søgelyset lige nu, men han klarede det godt.
Rubens, som kørte alle tre dage, kørte totalt 186 omg. Han kørte med en ny styrings geometri, som gjorde at bilen var lang nemmere at styre. Rubens kørte også med Serie 4 motoren fra Ford
"Zetec-R V10" om Fredagen som bare gjorde bilen endnu bedre.hvj
McLaren viste i dag som det næstsidste team deres 1998-model. Bilen er blevet spået stor succes i 1998 allerede inden nogen havde set den. Ikke mindst takket være designeren Adrian Newey som tidligere har givet Williams stor succes. Ron Dennis sagde til præsentationen: "Forudsigelserne om vores potentielle succes er smigrende men vi er helt nede på jorden. Vi har ingen interesse i at forudse vores ydeevne men det er svært at forestille sig at vi kunne have arbejdet hårdere end vi har gjort for at bygge MP4/13. Hakkinen og Coulthard begynder at teste den nye model på onsdag d, 11. Den første test skal foregå i Barcelona.
Arrows er nu det eneste team som mangler at vise deres 1998-model.Jan Magnussen vil sansynligvis blive hos Stewart hele sæsonen. Et tidligere rygte sagde at Jos Verstappen skulle afløse ham. Stewart har haft en snak med Verstappen, men igår sagde Paul Stewart "Jan skal teste for os i denne uge, og køre løbet i Barcelona og måske bliver han i teamet resten af sæsonen, Vi ønsker at Jan forbedre sig, og viser os hvad han kan."hvj
Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk