Vi følger alle med i hvem, hvad og hvor det sker i Formel 1. Men i klassen lige under, den nye FIA GP 2 serie, hvor mange fremtidige talenter måske skal hentes, sker der også masser af ting i øjeblikket. Mange kørere "finder" deres sæder i øjeblikket.
En af disse kørere er Neel Jani som tidligere har været testkører for Sauber i Formel 1. Han har skrevet kontrakt med Racing Engineering. Den kun 21 årige svejtser bliver dermed holdkammerat med Borja Garcia i teamet. Neel Jani er ikke helt ueffen. Således har han tidligere kørt i Formel Renault Eurocup og har ligeledes kørt i Formel Renault V6 serien hvor han vandt 4 sejre.
Et andet ungt talent kommer fra Argentina. Den 19 årige Juan Cruz Alvarez har skrevet kontrakt med Campos Racing. På mandag skal han have lavet et sæde, hvorefter han senere skal ud at teste i den nye GP2 racer. Første test bliver på Paul Ricard i Frankrig i dagene 23 - 25. februar.
ART teamet får sønnen af en tidligere verdensmester i Formel 1 blandt kørerne i teamet. I Durango teamet har man ligeledes fået kørerne på plads. De to kørere bliver Monfardini og Piccione. Monfardini er velkendt af teamet, hvor han har kørt i flere år i lavere klasser. Til gengæld er Piccione ny i teamet. Han kommer fra britisk Formel 3. De to kørere kender dog hinanden rigtig godt. De to startede sammen i gokarts og har fulgt hinanden op gennem rækkerne.
David Price Racing har også deres endelige kørersammensætning klar. I år bliver det Olivier Pla og Ryan Sharp der skal lave deres præstationer for teamet. Pla har været omkring både Nissan World Series og FIA Formel 3000, dog kun lejlighedsvis. Ryan Sharp har været omkring den tyske Formel Renault serie ligesom han har kørt i Formel Renault V6 serien. David Price er kendt af mange motorsportsfans. Det var David Price som var tilknyttet Panoz Racing, bl.a. mens Jan Magnussen kørte for teamet.
I løbet af ugen er flere ting faldet på plads i Formel 1 verdenen. Alt i mens GPWC, FIA og FOM debatterer videre om deres uoverensstemmelser, så sker der da heldigvis aktive ting der hvor der skal ske noget, nemlig ude i teamene.
I løbet af ugen præsenterede Renault og Williams deres nye racer og kørere, det er beskrevet andetsteds på sitet, så det springer vi over her. Men et af de mest omtalte teams i de sidste par uger, Jordan, har præsenteret deres kørere for 2005 sæsonen. Teamets kørere i år bliver Tiago Monteiro fra Portugal og inderen Narain Karthikeyan. Karthikeyan bliver dermed den første inder i Formel 1 nogensinde. Begge har før testet en Formel 1 racer, men aldrig kørt ét eneste GP. Sjovt nok har begge været omkring Trevor Carlin i hans team i Formel 3. Det seriøse arbejde starter allerede mandag, hvor den nye Jordan racer med Toyota motor skal testes for første gang. Det sker selvfølgelig lige på den anden side vejen på Silverstone.
Minardi har fyldt en hel del medierne i den sidste uge - i hvert fald de danske. Grunden er selvfølgelig at Nicolas Kiesa er draget sydpå for at teste. Det er dog blevet til en begrænset test grundet vejret, som absolut ikke har været med teamet. Der er også talt meget om en kontrakt til Kiesa, og måske er man meget tæt på én, men endnu er der intet bekræftet fra nogen af parterne. Altså i skrivende stund endnu ingen kontrakt til Kiesa, som nogen ellers hævder.
Til gengæld har Minardi bekræftet at man har ansat en testkører. Valget er faldet på den 41 årige israeler, Chanoch Nissany, Nissany er et ubeskrevet blad, men har i de seneste år kørt især i Ungarn hvor han også er bosat. Han har primært kørt i Formel 2000 i lokale serier. Derudover har han ved enkelte lejligheder kørt i Nissan World Series, ligesom at han sidste år var Coloni teamets officielle testkører i Formel 3000. Han kørte tre løb for teamet sidste år på henholdsvis Hungaroring, Spa og Monza. Inden for det sidste år har testet for Jordan og Minardi uden det har ført noget med sig før nu.
Stod det til 'Mad Max' så skulle såvel for som bagspoilerne tages af racerne, og så skulle der bare nogle brede slicks Formel 1 racerne.
Det er de to hoved elementer i Max Mosley's plan for at gøre Formel 1 mere attraktiv at se på for tilskuerne.
Og det er ikke bare 'ønsketænkning' det her, ifølge Mosley kan det blive indført fra 2008 sæsonen - og måske enddan før.
Udover de to nævnte tiltag, så barsler Mosley også med en standard motorstyringsboks, standard bremser og et fælles tyngdepunkt for alle racerne i Formel 1.