Den nye Virgin VR-01 bestod forleden den obligatoriske FIA crash test, og torsdag blev den nye bil så luftet for første gang. Det skete på Silverstone banen, hvor Timo Glock kørte bilen for første gang.
Ud fra de første meldinger fra Silverstone, hvor der kun blev kørt en god håndfuld omgange, så var Timo Glock meget begejstret. I hvert fald udtrykte han stor tilfredshed med bilen på dens nuværende stadie, og samtidig var han mere end almindelig glad for at sidde i en Formel 1 racer igen. De få omgange skabte ikke nogen problemer.
Nick Heidfelds formel karriere har været lang. Den startede i hvert fald i Mercedes regi i den tyske Formel 3 serie, som han vandt i 1997. Første belønning var en test for McLaren teamet, og han blev endda testkører for teamet i 1998 og 1999. Sideløbene kørte han også i den daværende Formel 3000 serie, som var supportklasse til Formel 1 ligesom GP2 er det i dag. Det blev til to topplaceringer, heraf et mesterskab.
Nick Heidfeld fik sin rigtige debut i Formel 1 i år 2000 da han skrev kontrakt med Prost teamet. Han skiftede dog året efter Prost ud med Sauber for hvem han kørte i 3 år. I 2004 fik han en enkelt sæson hos Jordan teamet, og det blev også kun til en enkelt sæson hos Williams teamet i 2005. I 2006 skiftede han så til BMW Sauber teamet for hvem han kørte for til udgangen af 2009. Siden har jagten gået på et nyt sæde, og nu er han så tilbage hos Mercedes som støttede ham i hans tidlige karriere forløb.
Mercedes GP får dermed en særdeles rutineret herre i folden. Spørgsmålet er så hvor meget indflydelse Nick Heidfeld kan få, når man også har en så kapabel kører som Michael Schumacher vel stadig må regnes for, i teamet.