Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
7.2.1999
 Dårlig debut til F399
 
6.2.1999
 Kom ikke her ....
 

Hop til top7.2.1999

Dårlig debut til F399

Efter et par udsættelser lykkedes det endelig for Ferrari at få F399'eren gjort klar til shakedown. Kl. 17:45 i fredags rullede F399, med Schumacher bag rattet, ud på sin første køretur. Schumacher kørte 5 omgange på Fiorano banen uden problemer. I går, lørdag, stod den så på mere intensiv test, men efter 2 omgange brækkede hækvingen af raceren, og Schumacher måtte en tur ud i gruset. Testen fortsatte med en hybrid F300 ført af Luca Badoer. Ferrari mener at have fundet problemet, men har aflyst testen i dag. I morgen testes kun med F300.
MBP  


 

Hop til top6.2.1999

Kom ikke her ....

Hvad der, for en retsbevidst dansker i almindelighed og i særdeleshed af en amerikaner, måtte anses for rimeligt, gælder ikke i FIA's verden. Sagen med de individuelle bemalinger af BAR Teamets Formel 1 racere sluttede ikke med en afgørelse af en uvildig og uafhængig voldgift, hvor BAR, der tabte sagen, lovede at leve op til voldgiftens afgørelse. Teamet er indkaldt til at stå skoleret for Verdens Motorsportsretten i Geneve den 12. Marts, idet de står anklaget for brud på artikel 151c i den Internationale Sporting Code og artikel 25e i FIA's vedtægter. Begge artikler er generelle og omhandler, hvad der anses for god og korrekt opførsel i motorsports. Det mener FIA ikke en offentlig og uafhængig voldgift, for at prøve en regel, er. Så nu skal den vundne sag bruges til moppe klassens nye dreng, der har vovet at sætte sig op mod systemet og de etablerede teams.

Mange havde dog på forhånd advaret BAR om, at en offentlig retssag mod FIA, ville være russisk roulette med 5 partroner i tromlen.

"Vi er komplet overrasket af denne nye udvikling" kommenterede teamboss Craig Pollock og fortsatte: " vi har gjort det klart, at vi respekterer FIA's fulde autoritet til at regere i Formel 1 sporten. Vi var ikke i stand til at opnå et kompromis med FIA om British American Racing's ønske om to forskellige bemalinger i denne sæson, og følte at den eneste udvej, var at lade sagen prøve ved den Internationale Voldgiftsret for at få en afgørelse. I onsdag meddelte opmændene så at deres beslutning var i FIA's favør. Vi var naturligvis skuffede over udfaldet; men fastslog også, at vi accepterede afgørelsen og ville følge den"

"I alt dette, tror jeg, at vi har opført os på respektabel og fair vis overfor Formel 1 sporten i almindelighed og FIA i særdeleshed".

KLH  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk