En sådan kontrakt ender ikke bare tilfældigt hos en kører, Nicolas har virkeligt arbejdet for at nå til dette punkt. Så efter et fantastisk år i det engelske Formel 1800 mesterskab, åbnede dørene sig de rigtige steder.
Nicolas udtaler følgende om kontrakten: "Det er en fantastisk chance for mig. Teamet har alle de ressourcer, der skal til for at vinde og tilknytningen til Formel 1 giver mig de bedste muligheder for at nå helt til F1, som min kammerat fra Formel 1800, Jenson Button, der vandt mesterskabet i 1998 og blev nr. 3 i 1999".
Selvfølgelig er det en enestående chance, men som han også selv siger: "Der ligger et stor pres på mig, men jeg har de rigtige folk omkring mig, så mit mål for sæsonen er en placering i top 3. Vi starter med at teste på Snetterton allerede 16. Februar – og så går det slag i slag helt frem til 1. December. Det bliver hårdt, men jeg glæder mig utroligt meget".
Han er bestemt ikke den eneste! Nicolas’ rådgiver Hans Bruun udtaler: "Vi har haft succes med Nicolas’ karriere hidtil, og ved at vælge Benetton, mener vi at have skabt de bedste forudsætninger for, at Nicolas kan avancere yderligere mod det ultimative mål – Formel 1."
Kiesa da han testede for Benetton i Italien
Og ja, sådan som det går den unge komet, så er Formel 1 måske ikke så urealistisk, som man umiddelbart tror. Han har i hvert fald talentet og viljestyrken, så vi på hjemmefronten må bare håbe og krydse fingre!
Mario Andretti, som tidligere har vunder både Formel-1, CART og Indy 500, trak sig ellers tilbage fra sin aktive karriere i 1994. Men han aldrig har vundet Le Mans på trods af sine syv forsøg, og har han derfor stadigvæk stor interesse i dette løb. Efter han "gik på pension" har han da også kørt Le Mans og hans deltagelse i 1995 sikrede ham da også en anden plads. Men sejren udebliver stadigvæk, og det skal samarbejdet med Don Panoz gøre bod på.
Udover Andretti og Magnussen, kommer holdet på Le Mans til at bestå af David Brabham, Johnny O'Connell, Hiroki Katoh og Klaus Graf.
Efter at have skrevet kontrakt med Andretti sagde Don Panoz: "Det er ikke hver dag du får en legende med på dit hold, og det er en fantastisk følelse! Tilføjelsen af Marios til vores "kørerstald" gør at vi for alvor er et hold man skal regne med til dette års Le Mans, og jeg er meget smigret over at han [Andretti] bestemte sig for vores hold. Vi er trods alt forholdsvis nye indenfor sportsvogns løb, men han har besøgt os og mødt alle medarbejderne, og vores mesterskabstitler i løbet af de sidste tre år taler trods alt også for sig selv".
Efter Andretti, som efterhånden er 59 år gammel, havde prøvet Panoz raceren sagde han: "Jeg synes virkeligt godt om bilen - den var sjov at køre, og reagerede fint på de ændringer vi fortog på den, selvom det var svært at holde dækkene varme på grund af det kolde vejr. Panoz teamet arbejder godt sammen, og jeg havde det godt med alle på holdet allerede efter første "goddag". Hvad der er endnu vigtigere er, at de alle er stærkt motiverede for at vinde Le Mans. Sejren på Le Mans har end så længe undsluppet mig, men jeg er sikker på at Don kan levere den "pakke" der skal til for at nå mit mål".
Det vides endnu ikke om der bliver Jan Magnussen der skal køre med Andretti på Le Mans banen, men Andrettis erfaring og Jans energi og hurtighed lyder umiddelbart ikke som en dårlig løsning. Under alle omstændigheder tyder alt på, at Jan får David Brabham som makker i the American Le Mans Series, hvilket nok må siges at være til Jans fordel, da hans makker fra sidste år, Johnny O'Connell, viste sig at være en smule ustabil i sin kørsel.