Trafikkaos er et af de ord der har været hæftet på det franske Formel 1 Grand Prix. Det har været temmelig håbløst at komme til og fra Magny-Cours banen når det franske Formel 1 Grand Prix har været afholdt. Løbet er dog i år stadig med på kalenderen, men hvor længe?
Det har været lagt i hænderne på de franske politikere at få bragt forholdene i orden, men endnu er der ikke sket noget synligt. Med truslen om at fjerne løbet fra kalenderen, har man tidligere talt om at arrangere et løb i Paris i et område tæt på Euro Disney. Der har dog ikke været væsentligt nyt om denne mulighed i snart lang tid. Men nu er en ny mulighed dukket op.
Hvis det står til borgmesteren i Paris forstaden Versailles, Etienne Pinte, så skal det franske Grand Prix afholdes som gadeløb i Versailles. Det er et stort punkt i hans valgkamp i det forestående franske kommunevalg. Hans vigtigste argument er at ved at få Formel 1 til Versailles, så bringer man også masser af penge til bydelen. Ideen møder dog stor modstand fra både den franske kulturminister og vicekulturminister. Etienne Pinte argumenterer dog for at avenuerne i hans bydel er brede nok til Formel 1. Skulle det glippe, har han en alternativ plan klar.
I området Satory som er en del af Versailles, ligger et område hvor en fransk kampvogns-fabrikant tidligere testede, og som nu bruges af Citroen Sport til diverse tests. Dette område skal dog totalt ombygges for at huse et Grand Prix.
Etienne Pinte har dog også støtter til sit forslag. Andre kandidater går med på ideen og siger at det kan skabe større vækst i netop deres område. Tingene er dog fuldstændigt uafklarede endnu.
Frankrig kan dog risikere at miste en stor tradition i landets historie. Man har kørt motorløb i landet faktisk lige så længe som der har været biler. Det franske Grand Prix har i større eller mindre målestok været kørt siden 1906 hvor en hel del baner har været hjemsted for det franske Grand Prix. Montlhéry, Reims, Rouen, Paul Ricard, Dijon-Prenois og endelig Magny-Cours er stederne hvor det franske Grand Prix har været kørt. Er det håb for at en lang tradition kan forsætte eller kommer der en afbrydelse? Som det ser ud nu, bliver det en politisk afgørelse.
Ferrari teamet testede onsdag med både Kimi Raikkonen og Felipe Massa, som brugte dagen på at sammenligne forskellige setup på F2008 raceren.
Under dagens test 'kappede' Raikkonen yderligere et par tiendedele sekund af hans rekord tid fra tirsdagens test.
Toyota teamet testede med Jarno Trulli samt Kamui Kobayashi, hvis program primært gik på test af forskellige mekaniske komponenter.
Onsdagens tider:
| Plac. | Kører | Team | Tid | Omg. |
| 1 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:30,455 | 74 |
| 2 | Felipe Massa | Ferrari | 1:31,293 | 72 |
| 3 | Jarno Trulli | Toyota | 1:32,145 | 97 |
| 4 | Kamui Kobayashi | Toyota | 1:32,265 | 53 |
Der er nu pause i Formel 1 testen på Sakhir, men på lørdag starter endnu en tre dages testsession.
Det australske Grand Prix har kontrakt indtil 2010, men derefter er det ikke sikkert at det køres mere. Det kommer dog an på kommende forhandlinger, som ser ud til at blive yderst vanskelige. Bernie Ecclestone er ifølge de seneste udtalelser ikke specielt begejstret for det australske Grand Prix, idet det efterhånden er for dyrt at afholde. Både for arrangørerne som i de senere år har kæmpet med økonomien, men også for FOM som Bernie Ecclestone står i spidsen for. Bernie Ecclestone lægger ikke fingrene imellem i sine udtalelser og siger direkte at FOM tjener alt alt for lidt på det australske Grand Prix.
Det betyder at arrangørerne af det australske Grand Prix skal betale mere når kontrakten skal genforhandles, eller også må man sige stop for det australske Grand Prix. Bernie Ecclestone åbner dog for en mulighed, hvor han foreslår at Grand Prixet skal køres som aften/natløb - ligesom det kommende Grand Prix i Singapore bliver det.
Det forslag er man ikke umiddelbart begejstret for i Australien. Det gør at Grand Prixet bliver endnu dyrere mener man. Modsat så er der noget at arbejde for især for promotoren af det australske Grand Prix, Ron Walker, som for øvrigt er en nær ven af Bernie Ecclestone. Hvor meget det betyder når det kommer til forretninger er en helt anden sag.
I hvert fald mener man fra australsk side at selvom at man har haft økonomiske problemer de senere år, så beholder man Grand Prixet. Bernie Ecclestone fremhæver også at ideen med et aften/natløb er for at tilgode se de europæiske tv seere. Tidsforskellen til Melbourne er stor. I Australien ser man i øjeblikket på om det er muligt at få økonomisk støtte fra delstatsregeringen i Victoria, og måske også fra den australske stat. Man fremhæver også at det australske Grand Prix trækker flere tilskuere på tribunerne end eksempelvis Grand Prixerne i Kina, Dubai og Malaysia, og at det derfor stadig er yderst aktuelt at have et Grand Prix i Australien. De kommende forhandlinger vil vise, hvem der kan bøje sig mest i forhold til de krav de to parter har overfor hinanden.