Med afgangen af Arrows hovedsponsor Danka Zepter til indeværende sæson begyndte rygterne, at teamet var i økonomiske vanskeligheder, og da pengepungen Diniz forlod teamet sammen med Parmalat, var teamet sendt til tælling. En økonomisk blodtransfusion fra bl. a. den afrikanske prins Malik m. fl. blev for en stor dels vedkommende brugt til at betale tidligere aktiehavere ud, samt afvikle ubetalte regninger i størrelses ordenen 40-45 mill kr. Et forsøg på at sagsøge Diniz mislykkedes i sidste uge, hvilket måske var det strå, der brækkede ryggen på kamelen, og teamet slog til på det 65 mill. kr's sponsorat, som følger Tagaki fra japanske PIAA, der fremstiller automobil dele.
Salo kan på et tidligt have indset at en sæson mere i Arrows, uden de midler som Tagaki medbringer, ville have været at gøre sig selv og teamet en bjørnetjeneste, og har derfor valgt at trække sig, som det hedder sig i den officielle pressemeddelelse. Mon ikke mod passende kompensation ? Sluttelig fortæller pressemeddelelse, at man ikke vil afvise et samarbejde med Salo i fremtiden.
Dag | Tid | Kanal | Udsendelse |
Fredag | 20:15 | DSF(D) | Baggrund og reportage |
Lørdag | 02:45 | RTL(D) | Fri træning |
09:03 | ARD(D) | Kvalifikation | |
12:45 | RTL | Træning | |
16:30 | DSF | Sæson optakt | |
23:05 | RTL | Warm Up'en | |
Søndag | 00:25 | Nord 3(D) | Om Monaco's GP |
MBP Ifølge Michael Schumachers manager, Willy Weber, ønsker Schumacher at stoppe sin formel-1 karriere når hans nuværende kontrakt med Ferrari udløber i ultimo 2002. Stoppet skyldes hovedsageligt at Schumachers kone i øjeblikket venter sit andet barn og derfor ønsker han en mindre travl hverdag - fx. som ambassadør for Ferrari og Fiat. Schumacher har længe udtrykt ønske om at starte et go-kart team men benægter at skulle være teamchef for Ferrari: "Michael har altid sagt at han ikke har interesse for at styre et team", siger Weber.NJ Michael Schumacher og hans bror Ralf ankommet til Melbourne meget tideligt til den kommende weekends Australske Grand Prix. De ankom til Melbourne lufthavn tildeligt søndag formiddag. Da Ferrari har været i Italien to ekstra dage for at lave de sidste test, var det ikke forventet at Michael Schumacher ville ankomme til Melbourne før imorgen.
Der var meget tåge i Melbourne lufthavn igår, hvilket har forsinket Heinz-Harald Frentzen og Minardi's nye kører Marc Gene's ankomst til Australien. Flyene blev omdirigeret fra Melbourne til Adelaide. De fleste biler er allerede på plads på Albert Park banen. Ferraris biler ankommer først til banen imorgen. og det forventes også at der vil kommer mere materiel til McLaren holdet, inkl. en ekstra bil. HVJ 1999 kan meget vel blive Damon Hills sidste sæson i formel 1, ifølge
Eddie Jordan. "Hvor længe Hill vil foresætte ved jeg ikke. Hvis han gør
en god indsats, vil vi gerne have han bliver. Hvis han ikke gør, vil han
uden tvivl stoppe. Damon vil være den første til sige hvis han ønsker at
forlade teamet og formel 1, hvis sæsonen går dårligere end forventet.
Han er stærk nok til at træffe den beslutning." 38-årige Hill
bekendtgjorde efter sejren på Spa '98 at han foresatte hos Jordan i
1999. Spa var hans sejr nr. 22 - de første 21 var i hans tid hos Wiliams
'93 - '96. Hill siger selv at han er meget optimistisk hvad angår den
kommende sæson.CBA 28.2.1999 Ferrari ShakedownFor første gang i år testede Luca Badoer Ferrari F399. Badoer havde fået æren af at gennemføre shakedown på to af de tre F399'ere som skal anvendes i Melbourne i den kommende weekend. Badoer kørte 11,5 omgange på Fiorano banen. 6 i chassis nr. 190 som er Schumachers vogn, og 5,5 omgange i chassis nr. 191 som er Irvine's. Badoer's bedste tid lød på 1:03,44, og testen var "business as usual" for teamet som ikke oplevede nogen form for tekniske problemer. I morgen er Badoer igen i ilden, hvor han tester teamets T-car.(Chassis nr. 192)MBP Hos Ferrari er nedtællingen til årets første Grand Prix gået i gang, og i dag
lørdag flyver Michael Schumacher til Melbourne for at have næsten en uge til
at akklimatisere sig. Bilen må han dog vente på, da den først skal en tur
omkring FIA i London for at blive godkendt, inden den fortsætter down-under.
Det italienske team har udtrykt tilfredshed med forløbet af testene, og med henblik på løbsforberedelsen er man langt videre end sidste år. I sammenligning med McLaren er man i alle tilfælde konkurrencedygtig. Schumacher sagde det selv således: "Der er en afstand til McLaren endnu; men den er ikke så stor længere. Hvordan det er i Melbourne får vi og se; men vi er tæt på." At han selv er fit-for-fight, bevidste han onsdag, da han deltog i en træningskamp sammen med mandskabet fra den italienske fodboldklub FC Bologna. Fritidsmålmanden indrømmede dog, at egentligt er han fan af AC Firenze; men siden træningskampene med førstnævnte, trykker han tommelfingre for begge hold . KLH Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|