Uroen i mange af de arabiske lande spredte sig også til Bahran med det resultat at 2 løbsweekender i Grand Prix 2 Asia serien blev aflyst, ligesom årets første Formel 1 Grand Prix også blev det.
Siden har man fra både FOMs side og for så vidt også i Bahrain arbejdet på at finde en plads til Grand Prixet som erstatning. Det er dog ikke blevet afgjort endnu hvornår det er muligt.
Til gengæld har FIA så nu meldt ud at man vil give kronprisen i Bahrain og de øvrige der er involveret i arrangementet, en frist til senest 1. maj. Inden denne dato skal man i Bahrain beslutte om man kan afholde Grand Prixet i år eller ikke.
Grunden til at man har sat 1. maj som deadline er at det skal være praktisk muligt både for arrangørerne i Bahrain, men også FOM og teams og så videre at kunne planlægge eventuelt kommende ændringer.
Der blev kørt væsentligt flere omgange i dagens test end der gjorde i går. Mest flittig var køreren med næsthurtigste tid, Sebastien Bueimi.
Det er i disse dage at diverse nytænkninger bliver testet. Det ventes at både Ferrari og Mercedes som i dag stillede op med ændrede racere, allerede i morgen vil teste andre nyudviklinger på racerne. McLaren kørte i dag uden den bemærkelsesværdige bule på fronten som man kørte med igår.
Der var en del fokus må Mercedes raceren da coveret blev trukket af den i morges. Et ændret udstødsningssystem påkaldte sig straks stor opmærksomhed. Afgangsrøret kommer ud på siden af sidekasserne.
Også Ferrari havde ændret på deres i forhold til sidste test. Og rigtig meget endda. Ny diffuser, nye sidekasser, nyt udstødningssystem og både nye front- og hækvinger. Ferrari startede dagen med relativt korte stints, som dog blev længere hen over dagen.
McLarens nye udstødningssystem drillede mere end hvad godt var og teamet havde en del afbrydelser i kørslerne. Faktisk måtte til at reperere på bilen i løbet af eftermiddagen, som så kostede en del testtid på banen.
Hvor det ikke godt særlig godt for Toro Rosso teamet i går, så tog de gruelig revanche i dag med dagens næsthurtigste tid og flest kørte omgange. Hos Williams var det med tommelfingeren nedad. Teamets KERS løsning modarbejde i sådan en grad at man måtte montere et nyt eksemplar af systemet, men som så ikke var aktiveret. Fejlsøgning kostede op mod 4 timers testtid på banen.
De hurtigste tider - onsdag:
Kører | Team | Tid | Omg |
1. Sebastian Vettel | Red Bull | 1:21.865 min. | 112 |
2. Sebastien Buemi | Toro Rosso | + 0.531 | 120 |
3. Vitaly Petrov | Renault | + 0.805 | 116 |
4. Lewis Hamilton | McLaren | + 1.023 | 57 |
5. Felipe Massa | Ferrari | + 1.459 | 101 |
6. Paul di Resta | Force India | + 2.469 | 118 |
7. Kamui Kobayashi | Sauber | + 2.571 | 107 |
8. Nico Rosberg | Mercedes | + 3.942 | 100 |
9. Jarno Trulli | Lotus | + 4.225 | 98 |
10. Pastor Maldonado | Williams | + 5.124 | 29 |
11. Jerome D'Ambrosio | Virgin | + 7.117 | 64 |
Samtidig med præsentationen af Vitantonio Liuzzi som kører, bekendtgjorde Hispania Racing Team (HRT) at de vil præsenterer deres nye racer - F111 modellen - på fredag i forbindelse med testkørslerne på Circuit de Catalunya i Spanien.
Davide Rigon var glad for at køre en ligeud test i den nye Ferrari Formel 1 racer. Det var i hvert fald det han udtrykte. Ifølge flere medier var det dog ikke kun aerodynamiske ændringer han testede.
Flere iagttagere mener at kan se en ændring i udstødningssystemet på bilen. Det skulle ifølge deres udsagn minde rigtig meget om den løsning som Red Bull Racing har fundet frem til på deres 2011 racer. Ganske naturligt vil Ferrari teamet hverken be- eller afkræfte disse oplysninger.
Men det bliver ganske givet afsløret i forbindelse med den igangværende test på Circuit de Catalunya i Spanien.