Frentzen kørte med Bridgestone en flot andenplads hjem
Tilgengæld er de fleste kørere ikke i tvivl om at den nye fjerde rille i hele 1999 vil gøre racerene langsommere end sidste år. Dette hænger naturligvis sammen med at den ideelle compound er blevet hårdere og at der ikke er konkurrence mellem to leverandører... Kørerne får i marts måned mulighed for at teste på de europæiske baner, hvor de første officielle Bridgestone tests begynder den 15. på Silverstone.
Det er ikke fordi de ligger under for janteloven - Nick Hayes siger om styrkeforholdet som det ser ud nu: "Mercedes og vores motor er de stærkeste. Ferrari'en er også god, ligesom Honda'en er det, men vi mener at vi er bedre!" For første gang i meget lang tid er det lykkedes Ford at bygge en motor der samtidig er holdbar, og lægger man den i en Stewart-racer der er blevet væsentligt i forhold til sidste år, ser det ikke dårligt ud for teamet, og med Barrichello i topform kan teamet meget vel blive denne sæsons overraskelse. Men Formel 1 står ikke stille, så der skal arbejdes for at holde den nuværende styrke.