Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
13.3.2004
 Imola prøver stadig
 Valencia test fredag
 
12.3.2004
 Valencia test torsdag
 

Hop til top13.3.2004

Imola prøver stadig

Imola er ude af kalenderen fra og med næste år. Dog prøves det stadig at redde San Marinos GP. Nu går man til Berlusconi.

Ledelsen på Enzo & Dino Ferrari Circuit - bedre kendt som Imola - og præsidenten for den italienske automobilklub ACI har sendt et brev til den italienske præsident Berlusconi, hvori de spørger om midler til at kunne bevare Grand Prixet på Imola.

Bernie Ecclestone har meddelt ledelsen på banen at Imola ikke kan være med, fordi der er efterhånden er så store mangler vedr. sikkerheden på banen. Dog er grunden nok også at Bernie og co. ønsker flere løb uden for Europa. Bernie Ecclestone har dog ladet en dør stå åben, idet han har meddelt Imola banens ledelse at såfremt at sikkerheden bliver bragt i orden, kan der køres Formel 1 Grand Prixer der igen.

Samtidigt ønsker Imola også at forlænge den nuværende aftale med FIA. Men hvorvidt det er muligt, afhænger af både om man kan finde penge til at opgradere sikkerheden på banen, og ikke mindst om man kan finde ca. $ 40 millioner ekstra. Dette beløb er hvad baner under de seneste kontrakter betaler pr. år for at få lov til at afholde Formel 1 Grand Prixer.

Men det er ikke sikkert at den italienske regering vil ryste op med pengene. Man har i forvejen det italienske Grand Prix på Monza. Skulle Berlusconi nu sige nej til at finde de nødvendige midler til Imola, kan man på Imola bruge Berlusconi som syndebuk for at de ikke kan afholde Formel 1 Grand Prixer.

PDL  


Hop til top
Valencia test fredag

Fredag blev der igen testet på Valencia banen. Desværre blev det på mange måder en grå og trist dag. Men der blev alligevel kørt mange test omgange.

Fredag skulle der igen testes på Valencia banen, men det grå og triste overskyggede dagens aktiviteter. De tilstedeværende afholdte én 5 minutters pause for at mindes de dræbte og sårede ved terroraktionen i Madrid. Det grå og triste var også en del af dagens test. Det flotte vejr fra torsdag var fuldstændig væk og i stedet erstattet et mørkt og regnfuldt vejr. Banen var til dels oversvømmet visse steder, men det stoppede ikke dagens test.

Williams:
Antonia Pizzonia satte dagens hurtigste tid. Pizzonia testede regnvejsdæk og regnvejssetup. Sam Michael fra Williams var yderst tilfreds efter fredagens test.
"Vi fandt et par gode forbedringer, som vi kan tage med til Malaysia."

McLaren:
McLaren havde igen Pedro de la Rosa bag rattet. Regnvejssetup blev testet, lige som man også testede dæk. Hvad der derudover har været arbejdet med, har McLaren holdt pænt for sig selv.

Toyota:
Ricardo Zonta var ene om at repræsentere Toyota fredag. Toyota sagde efter fredagens test at man havde fundet adskillige forbedringer der skal arbejdes videre med, og måske ser vi noget af det i Malaysia. Ricardo Zonta tager nu nogle dage fri inden han tager til Malaysia hvor han skal være teamets tredje kører ved fredagens test.

Renault:
Renault brugte fredagen til at teste regnvejsdæk og efter forlydender fra teamet har man fundet især én compound som man har fundet meget anvendelig. Renault havde Franck Montagny som eneste testkører fredag.

BAR:
BAR teamet kunne holde tidligt fri. Anthony Davidson var så uheldig at akvaplane af banen efter kun 5 omgange. Det kostede en bil og da man kun havde denne bil tilbage i Valencia, pakkede man i stedet sammen og satte kursen hjem.

Tiderne fra fredagens test:

1. Pizzonia - Williams - 1:25.586 - 91 omgange
2. de la Rosa - McLaren - 1:25.824 - 113 omgange
3. Ricardo Zonta - Toyota - 1:27.007 - 125 omgange
4. Frank Montagny - Renault - 1:27i.210 - 113 omgange
5. Anthony Davidson - BAR - 1:37.987 - 5 omgange

PDL  


 

Hop til top12.3.2004

Valencia test torsdag

Pedro de al Rosa i McLaren var dagens hurtigste på Valencia banen. Dermed fik McLaren teamet en anelse oprejsning ovenpå skuffelsen i Australien.

Igen torsdag blev der testet på livet løs på Valencia banen, og modsat onsdag hvor man stort set måtte køre på våd bane, var det torsdag blevet tørvejr igen. Dermed kunne alle teams genoptage deres oprindelige testprogram.

McLaren nøjes med at have en testkører i gang på Valencia banen i denne omgang. Og man må sige det er lidt elevator i det. På førstedagen var de la Rosa hurtigst, onsdag var han den langsomste, og torsdag var han igen den hurtigste. Er McLaren ved at finde løsning på nogle af deres mange problemer? Dog er det stadig "kun" tests der foretages her.

Williams nøjes også med en testkører, dog kun indtil videre. Marc Gene har testet i to dage, men fredag overtager Antonio Pizzonia rattet i bilen. Gene genoptog testarbejdet fra tirsdag, dvs. der arbejdede man bl.a. med forbedringer til traktionskontrollen, og endvidere arbejdede han også med at finde et grund setup til Grand Prixet i Malaysia.

Hos BAR var det forsat Anthony Davidson der testede for teamet. BAR forsætte med deres test af Michelin dæk og det man kalder et teknisk program. Bortset fra et enkelt spin kørte Davidson testen igennem uden problemer.

Franck Montagny testede videre for Renault som tester bl.a. en ny servostyring. Der udover arbejdes der med affjedringssystemet. Og der blev virkelig testet igennem. Franck Montagny var der kørte langt de fleste omgange under dagens test.

Toyota brugte torsdag to kørere til teamets test. Ricardo Zonta kørte i 2004 modellen, mens Ryan Briscoe måtte nøjes med sidste års model. Alligevel var der kun 35/100 mellem de to kørere. Teamet har travlt med at finde ud af hvor man kan forbedre bilen. Mike Gascoyne har for et par dage siden udtalt at bilen skal op til revurdering med de ændringer det kan indebære.

Torsdag havde Ferrari igen Luca Badoer og Barrichello bag rattet. Barrichello i F2004 modellen og Badoer i F2003-GA modellen. Badoer testede dæk i den helt store stil og Barrichello lavede udviklingsarbejde på 2004 modellen.

Testen forsætter fredag dog med enkelte skift af kørere.

Tiderne fra torsdagens test:

1. Pedro de la Rosa - McLaren - 1:09.981 - 44 omgange
2. Marc Gene - Williams - 1:10.263 - 61 omgange
3. Rubens Barrichello - Ferrari - 1:10.453 - 73 omgange
4. Anthony Davidson - BAR - 1:10.860 - 127 omgange
5. Franck Montagny - Renault - 1:10.946 - 135 omgange
6. Ricardo Zonta - Toyota - 1:11.130 - 84 omgange
6. Ryan Briscoe - Toyota - 1:11.165 - 79 omgange
7. Luca Badoer - Ferrari - 1:11.325 - 115 omgange

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk