Fornyelig blev noget af det tidligere Prost team overtaget af en gruppe kaldet Phoenix. En gruppe af investorer hvor bl.a. Tom Walkinshaw er med. Også Charles Nickerson som har skabt sig en meget stor formue ved salg af kyllinger i alle mulige afskygninger er med i gruppen.
Phoenix gruppen har sendt de to tidligere AP04 biler til Malaysia. Måske håber man på at komme til start. Ifølge forlydender fra det tidligere Prost team, overtog Phoenix 2 biler og en motor med gearkasse. Og det er altså det der åbenbart er fløjet til Malaysia til Sepang. Men næsten alt tyder på at Phoenix ikke kommer til start. Hverken i Malaysia eller andre steder i år.
2 biler og en motor kommer man ikke langt med. Rygtesmedene mener at TWR kan levere motorer, men hvilke? Hvilke dæk skal Phoenix bilerne kører med? Hverken Bridgestone eller Michelin har lavet nogen aftaler eller kontrakter med Phoenix. Måske er det bare showbiler som Bernie Ecclestone var så venlig at kalde dem i sidste uge - med et ironisk smil ud over hele ansigtet.
Hvis man forestiller sig at alt var på plads med hensyn til motorer og dæk osv. så mangler der altså stadig noget for at komme til start. En starttilladelse er ikke udstedt og vil ikke blive det. Sagen er nemlig den at ganske vist overtog Phoenix det meste af Prost teamet. Men man fik ikke overdraget den start- og deltagelsestilladelse som Prost stadig er ihændehaver af. I hvert fald indtil den bliver trukket tilbage af FIA. Desuden skal der indbetales et beløb for at deltage lydende på $48. Det beløb er heller ikke betalt. Ifølge FIAs reglement skal dette beløb være betalt inden sæsonstarten ellers er der ingen deltagelse. Andre steder i reglementet står der at man ikke kan træde ind som en del af feltet når sæsonen er startet. FIAs advokater har haft travlt den seneste tid med at undersøge netop de ovenstående ting for at sikre sig at alt er som det skal være.
Så er der kørerne. Gaston Mazzacane har i den seneste uges tid haft travlt med at fortælle at han har skrevet kontrakt med teamet. Ligeså skulle Tomas Enge også have skrevet kontrakt. Skulle Phoenix af en eller anden besynderlig årsag få lov til at stille op alligevel - hvilket er meget usandsynligt - er Tomas Enge ikke til rådighed. Han er allerede taget til USA for at deltage i 12 timers løbet på Sebring i denne weekend.
Med kun en motor af ukendt oprindelse og ingen dæk så er der nok ikke debut til Phoenix. Fuglen er nok fløjet forbi teamet for i år.
Eghbal Hamidy har åbenbart ikke nogen høj stjerne i Jordan teamet. Hamidy kom til Jordan sidste år efter han havde været hos Arrows. Rygterne siger at man i Jordan teamet specielt siden sidste sommer har været mere og mere utilfredse med ham. Han er dog forsat med at arbejde hos teamet, men måske er det slut nu. På trods af at han pludselig forlod teamet midt under GP'et i Australien hedder det sig at han forsat er i teamet. Hvad utilfredsheden med Hamidy direkte gælder, er der kun gisninger om. Men teamet har haft nogle problemer med at få begge biler i mål. I Australien kom Sato længst med bilen, men udgik pga. gearkasseproblemer. Sato var endda helt oppe på syvende pladsen inden gearkassen sagde stop for videre fremfærd.
Ifølge både irske medier og den ansete italienske avis "Gazzetta dello Sport" har Jordan taget kontakt med den tidligere tekniske direktør hos Prost Grand Prix, Henri Durand. Durand har udover sin stilling hos Prost også været tilknyttet Ferrari og McLaren. Hos McLaren var han en af de mange designere i teamet.
Men intet er endnu blevet be- eller afkræftet. Jordan påstår at Eghbal Hamidy stadig er ansat i teamet og vil ikke kommentere det yderligere. Det kan måske være en indikation på at Hamidy måske er på vej ud.