Andre klasser


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
15.3.2000
 F3 - Nicolas tester
 F3000 - Kolbys vigtigste test
 
6.3.2000
 Chat med Tom K
 LeMans - Dansk Panoz test
 ALMS - Sebring 2000
 LeMans - Mange tilmeldinger
 LeMans - DAMS tester Cadillac
 

Hop til top15.3.2000

F3 - Nicolas tester

Den danske stjerne i det britiske Formel 3 mesterskab Nicolas Kiesa er atter draget mod England for at teste.
Tirsdag startede Nicolas så med at teste på Donington Park. Den første test blev kørt på våde baner, men Nicolas endte alligevel som nr. 2. Senere på dagen kørtes der test igen og denne gang på tørre baner. Nicolas fortalte til Formel-1.dk, at det var hans første test i tørvejr, og at de fik testet noget nyt udstødningsudstyr ved samme lejlighed.
I dag skulle Nicolas så teste igen, men det blev dog ikke til mere en tre omgange, da han måtte udgå med motorproblemer. Dette er dog ikke et problem, da Opel, som er Benettons motorleverandør, har indgået en eksklusiv aftale med Benetton om forbedring. Så det som skulle være Nicolas’ anden testdag, blev i stedet en officiel pressedag. Dagen blev ekstra speciel da Nicolas i dag for første gang kunne trække i sin lyseblå Benettondragt.
"Min dragt er fuldstændig ens med Formel 1-kørernes dragter! Og så ser folk altså også lige en ekstra gang efter når man kommer gående," sluttede en grinende Nicolas.
MEL  


Hop til top
F3000 - Kolbys vigtigste test

Kristian Kolby drager i slutningen af ugen til Imola for at køre den hidtil vigtigste test. Da der skal køres på Imola betyder det at kørerne har mulighed for at lære banen at kende, samt at finde et godt set-up som skal anvendes i sæsonens første Formel 3000-løb.

"Vi har en masse ting som vi skal teste, specielt nogle ting for at få noget mere traction ud af de langsomme sving. Jeg skal også køre en helt del af testen på fuld tank benzin for at få bilen god til løbet," siger Kolby der begynder todags testen på fredag.

KristianKolby.dkEksternt link

BB  


 

Hop til top6.3.2000

Chat med Tom K

Det er i dag muligt at chatte med Tom Kristensen - danskeren der sidste år blev kåret til århundredes bedste dansker, besvarer spørgsmål i en fælles chat som formel-1.dk og 1st-motorsport.com står for. Chatten begynder klokken 15:00 hvor Tom vil være klar til at besvare spørgsmål om hvad der forventes af sæsonen 2000 i BTCC og Le Mans.

Til chatten med Tom Kristensen.

BB  


Hop til top
LeMans - Dansk Panoz test

Onsdag den 1. marts dannede den klassiske Donnington bane i England. Ramme om en såkaldte shakedown test, inden holde køre videre til Spanien hvor der skal testes i 2 dage før sæson starten den 26. marts i Barcelona.

Både John Nielsen og Thorkild Thyrring var til stede ved testen. Det vare første gang holdet var ude og rulle i deres nye racer, som er en 1999 Panoz, som er opdateret så den er teknisk på højde med den nye 2000 Panoz.

Panoz er selvfølgeligt blevet opdateret så den opfylder alle de regler som er gældende i de klasser som de skal køre i. Bilen kommer til at rulle på Pirelli dæk.

Bilen kørte under testen med Penske støddæmpere, men inden længe bliver der monteret Sachs.

Under testen kørte Nielsen & Thyrring med en '99 Robert Yates V8 motor, men inden for den kommende uge bliver der monteret en EPP motor. EPP motoren er produceret hos Panoz engine, EPP står iøvrigt for Elan Power Products.

Racing Tours

AN  


Hop til top
ALMS - Sebring 2000

Så nærmer vi os med hastige skridt årets første ALMS løb, og det køres i år på Sebring banen. Løbet blev sidste år vundet af Tom Kristensen kun 9,2 sek. foran nummer 2. Det blev dengang brugt som opvarmning til Le Mans, og det viste sig jo en meget god indikator for Le Mans, som jo også blev vundet af BMW.

Tom kommer i øvrigt til Sebring igen i år, men denne gang stiller han op i en åben AUDI R8. Tom er dog ikke det eneste danske islæt ved dette løb, for Jan Magnussen stiller op i en Panoz, der er forbedret væsentligt til denne sæson.

Bane rekorden på Sebring blev lavet sidste år, og er sat af Tomas Enge i en Riley & Scott Judd - 1:51,608, gns. hastighed 192,06 km/t. Tomas Enge har i øvrigt skrevet kontrakt med West F3000 til den kommende sæson, og skal dermed konkurrere med Kristian Kolby i han F3000 DAMS racer i år. Vi kommer selvfølgeligt med flere Sebring nyheder, da dette løb har vist sig at være en hel afgørende faktor i opvarmningen til Le Mans løbet.

Racing Tours

AN  


Hop til top
LeMans - Mange tilmeldinger

Tilmelding til årets Le Mans sluttede tirsdag den 29. Februar, og der er tilmeldt over 100 biler, hvilket må være ny rekord.

Der er ikke sluppet meget ud om hvem og hvad der er tilmeldt løbet. Men alene på den sidste tilmeldingsdag blev der tilmeldt 10 Viper.

Vi er med Sportscar World som kilde, blevet informeret om at de 55 udvalgte biler bliver offentliggjort den 15. Marts på den officielle Le Mans side ACO

Det er en komite under ACO der udvælger de 55 biler der får lov til at stille op til testdagen den 30. April.

Det ser desværre ud til at der kun er reserveret 25 pladser til prototyper, og der er modtaget over 30 tilmeldinger.

Der er modtaget over 50 tilmeldinger til GT klasserne, og de skal derfor næsten halveres.

Man kan allerede nu forudse at der er mange teams der bliver skuffede, omvendt kan man sige at de kedeligste og dermed også langsomste sorteres fra med det samme.

Racing Tours

AN  


Hop til top
LeMans - DAMS tester Cadillac

Som jeg skrev i sidste nyhedsbrev har DAMS teamet fået deres første Cadillac, og den anden racer bliver leveret til når teamet kommer til Sebring.

Teamet har netop være på Jerez for at teste den nye Cadillac endnu mere, men samtidig er det også træning for piloterne i at håndtere denne nye racer

Jean-Paul Driot sagde efter testen på Le Mans "Vi er meget stolte over at arbejde sammen med en af verdens største bilproducenter, og vi er specielt stolte over at bringe Cadillac tilbage på Le Mans."

Driot var også til stede på Daytona for at overvære Rolex 24 i år, og ved den lejlighed blev han overbevist om at DAMS teamet har taget det rigtige valg. Han siger dog at dette ikke betyder, at man ikke kan forbedre bilen, og han er derfor meget glad for det samarbejde som de har med Riley & Scott.

Racing Tours

AN  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk