Testtider mandag:
Kører | Team | Tid |
David Coulthard | McLaren | 1m 25,711 sek. |
Mika Hakkinen | McLaren | 1m 26,198 sek. |
Giancarlo Fisichella | Benetton | 1m 27,520 sek. |
Ricardo Zonta | BAR | 1m 27,714 sek. |
Alexander Wurz | Benetton | 1m 28,245 sek. |
Toranosuke Takagi | Arrows | 1m 29,031 sek. |
Pedro de la Rosa | Arrows | 1m 29,142 sek. |
Testtider tirsdag:
Kører | Team | Tid |
BB 15.3.1999 FIA flytter til SchweizNu er FIAs officielle adresse blevet flyttet fra Paris til Geneve i Schweiz, selvom landet har et meget anstrengt forhold til motorsport. Dermed er mange af de helt store sportsorganisationer samlet i alpelandet. Præsidenten for FIA, Max Mosley indrømmer at der også ligger politiske overvejelser til grund for flytningen. FIA bliver i øjeblikket undersøgt indgående af EUs konkurrencekommisær, Karel van Miert som en fransk avis endda har kåret til "Europas mægtigste mand." Eftersom Schweiz er et neutralt land vil det være stort set umuligt for EU at ramme FIA og forbyde deres monopol på Formel 1. "Vi får ikke noget problem med myndighederne her, fordi der er slet ikke nogen motorsport," siger Mosley om FIAs nye hjemland. Schweiz har et totalforbud mod motorsport, efter en større ulykke på Le Mans i 1950'erne.BB Michael Schumacher har ikke været ude og teste for Ferrari efter løbet i Melbourne. Han skulle ellers have kørt test på Fiorano og testen den nye asfalt på Monza, men måtte aflyse de tests. Nu melder tyskeren yderligere af til testen i Barcelona. Han blev skadet da han var ude på en lille løbetur, og kan derfor ikke teste. Skaden er dog ikke alvorlig, og han vil hurtigt blive klar igen,
siger Ferrari-talsmænd.BB Eddie Irvine stod for test og bedømmelse af den asfalt som FIA har fået anlagt på
Monza-banen. Den nye asfalt kan 'suge vandet væk, så det minimere nogle af de gener der er ved kørsel i regnvejr. Vinderen af det australske grand prix gav sin godkendelse til den nye asfalt, fordi det blandt andet giver mere vejgreb og hjælper på udsynet. Specielt det sidste vil være med til at højne sikkerheden. Flere kørere kunne ikke se noget som helst i regnkaskaderne, hvilket resulterede i det store sammenstød under det belgiske grand prix sidste år. Hvorvidt resten af Monza-banen bliver nyasfalteret afgøres i den nærmeste fremtid. FIA vil sandsynligvis lægge op til at det bliver ny standard.BB Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|