Andre klasser


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Dato
Indeks

16.3.2000
ALMS - Tom K på pole
ALMS - Sorry!
ALMS - Sebring 1. kvalifikation
15.3.2000
F3 - Nicolas tester
F3000 - Kolbys vigtigste test

16.3.2000

Tom Kristensen og hans Audi-team har kørt sig til en fornem pole position til 12-timers løbet på Sebring. Danskeren har tidligere vundet løbet for BMW, men er nu skiftet til Audi – og det ser allerede nu ud til at have været den rigtige satsning.
Det lover godt for Tom Kristensen at Audi'en er så godt kørende. Panoz valgte at stå over, og derfor skal Magnussen og co. starte som nummer 3. Teamet satte ingen tider, og derfor fik de andre teams frit spil. Det bliver under alle omstændigheder sjovt hvis der kommer en rask danskerduel om sejren…
Den sidste kvalifikation til 12-timers løbet på Sebring:
 |
Nr. | Kørere | Mærke | Bedste tid |
 |
1. | Kristensen/Biele/Pirro | Audi | 1:48,825 |
2. | Alboreto/McNish/Capello | Audi | 1:49,591 |
3. | Lehto/Müller | BMW | 1:50,882 |
4. | Auberlen/Soper/Gounon | BMW | 1:50,940 |
5. | Schiattarelli/Martini/Radigues | Lola | 1:51,725 |
 |
36. | Magnussen/Brabham/Raphanel | Panoz | -:--,--- |
37. | O'Connel/Katoh/Graf | Panoz | -:--,--- |
 |
BB
Den sidste kvalifikation til ALMS-løbet på Sebring er i fuld gang - og Tom Kristensen er på vej til pole position. Under den første kvalifikation var der et par problemer som Tom forklarer:
"Efter at have været hurtigst i de frie træninger ... "stod jeg af" under min hotlap-omgang i QF1. En kombination af misforståelse med en langsommere bil og ikke optimale dæktemperaturer gjorde at jeg blokerede venstre forhjul ind i "2.nd corner", hvor jeg ramte dækbarrieren - og det har givet Audi-mekanikerne en lang aften, Sorry!!!
De første på ulykkespletten var min teamkollega, Emmanuelle Pirro og Audi Sportschef, Dr. Wolfgang Ullrich.
Mit realistiske mål var afgjort Pole - især da Audi har bygget og udviklet en fantastisk bil... Og vi er klar igen allerede i aften, hvor aftalt Frank Biela "vil give gas" i den formentlig varmere QF2".
tomkristensen.com
BB
Så er den første kvalifikations runde til dette års "12 Hours at Sebring" blevet afviklet. Og set med danske øjne så må vi nok sige at spredningen er meget stor på de danske kørere.
1. træning:
 |
Plac. | Kørere | Team | Tid | Km/t. |
 |
1 | Brabham Magnussen Rafanelli | Panoz LMP-1 | 1:49,716 | 197,275 |
 |
2 | Alboreto Capello McNish | Audi R8 | 1:49,725 | 197,258 |
 |
3 | O'Connell Katoh Graf | Panoz LMP-1 | 1:50,147 | 196,495 |
 |
39 | Biela Kristensen Pirro | Audi R8 | -- | -- |
 |
Tiden for Brabham/Magnussen/Rafanelli er i øvrigt ny bane rekord.
AN

15.3.2000

Den danske stjerne i det britiske Formel 3 mesterskab Nicolas Kiesa er atter draget mod England for at teste.
Tirsdag startede Nicolas så med at teste på Donington Park. Den første test blev kørt på våde baner, men Nicolas endte alligevel som nr. 2. Senere på dagen kørtes der test igen og denne gang på tørre baner. Nicolas fortalte til Formel-1.dk, at det var hans første test i tørvejr, og at de fik testet noget nyt udstødningsudstyr ved samme lejlighed.
I dag skulle Nicolas så teste igen, men det blev dog ikke til mere en tre omgange, da han måtte udgå med motorproblemer. Dette er dog ikke et problem, da Opel, som er Benettons motorleverandør, har indgået en eksklusiv aftale med Benetton om forbedring. Så det som skulle være Nicolas’ anden testdag, blev i stedet en officiel pressedag. Dagen blev ekstra speciel da Nicolas i dag for første gang kunne trække i sin lyseblå Benettondragt.
"Min dragt er fuldstændig ens med Formel 1-kørernes dragter! Og så ser folk altså også lige en ekstra gang efter når man kommer gående," sluttede en grinende Nicolas.MEL
Kristian Kolby drager i slutningen af ugen til Imola for at køre den hidtil vigtigste test. Da der skal køres på Imola betyder det at kørerne har mulighed for at lære banen at kende, samt at finde et godt set-up som skal anvendes i sæsonens første Formel 3000-løb.
"Vi har en masse ting som vi skal teste, specielt nogle ting for at få noget mere traction ud af de langsomme sving. Jeg skal også køre en helt del af testen på fuld tank benzin for at få bilen god til løbet," siger Kolby der begynder todags testen på fredag.
KristianKolby.dk
BB

Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk