Den 5.6 km lange baner er tysk designet og med fire gode steder at overhale. Det drejer sig om langsomme sving som er op til 22 meter brede. Til oktober vil formel 1-bilerne komme op på omkring 290 km/t som topfart, i lighed med Silverstone. Til sammenligning kørte David Coulthard 355 km/t sidste år på Hockenheim, sæsonens hurtigste bane.
Sepang har den længste pitlane i verden og der kan være 130.000 tilskuere omkring banen. Der er masser af storskærme og plads til 500 pressefolk. Servicefaciliteterne er i tiptop stand og efter sigende skulle de tilhørende bygninger være noget af det smukkeste, rent arkitektonisk. Det tog blot 14 måneder at opføre, og til tider arbejdede der over 2500 folk ad gangen. Men helt billigt har det heller ikke været: det har kostet ca. 5,5 milliarder danske kroner at bygge.
Onsdagen tider:
Kører | Team | Tid |
Rubens Barrichello | Stewart | 1m 22,593 sek. |
Eddie Irvine | Ferrari | 1m 23,285 sek. |
Damon Hill | Jordan | 1m 23,501 sek. |
H.-H. Frentzen | Jordan | 1m 23,780 sek. |
Jean Alesi | Sauber | 1m 24,123 sek. |
Johnny Herbert | Stewart | 1m 24,140 sek. |
Jarno Trulli | Prost | 1m 24,261 sek. |
Pedro Diniz | Sauber | 1m 24,509 sek. |