Flere medier beretter at Ferrari teamet igen er kommet i et måske uheldigt søgelys. Flere tv stationer beretter om at Ferrari har fundet en ny fidus - noget lignende en tidligere sag med fleksible hækvinger. Men nu er det ikke vingerne det drejer sig om, vi skal længere ned og se nærmere på selve underdelen af bilen. En amerikansk tv station beretter at flere konkurrenter og sandsynligvis også FIA - som skal undersøge sagen - har bemærket at selve bilen flekser. Eller rettere at bunden af bilen flekser.
Det skal dog bemærkes at der endnu ikke er noget endegyldigt bevis for påstanden. Men flere mener at have iagttaget at bunden på Ferrari bilerne angiveligt skulle sænke sig for at opnå en større hastighed på langsiderne. McLaren teamet skulle have udtalt at man har mistanke om at det forholder sig sådan.
Flekser undervognen på Ferrari bilerne?
(Foto: Bridgestone)
Ron Dennis:
"Vi vil afvente og se hvordan det forholder sig efter 2 - 3 Grand Prixer. Først på det tidspunkt kan vi vide mere."
Ron Dennis siger også at det ikke er unormalt at konkurrerende teams holder godt øje med hinanden ved sæsonstarten for at se om der skulle være uregelmæssigheder i forhold til reglementet.
En Ferrari talsmand skulle angiveligt have udtalt sig i forhold til de måske kommende beskyldninger om regelbrud.
"Det er altid en del af spillet når Ferrari er de hurtigste. Dette er ikke første gang at der bliver stillet spørgsmål om en evt. ulovlighed. Hvis nogen vil klage, kan de bare henvende sig til FIA."
Ferrari og et par andre teams, benyttede sig i sidste sæson af fleksible hækvinger indtil de blev gjort ulovlige.
FIA har til denne sæson valgt Bridgestone som eneste dækleverandør. Man har også indført bestemmelser om at der skal anvendes 2 forskellige compounds i hvert Grand Prix. På tv billederne kunne det være svært at se hvem der kørte med hvad hvornår. Lad os håbe at der kommer én endnu tyderlige markering. Bridgestone har netop frigivet en oversigt over hvornår kørerne kørte med de forskellige compounds.
Team: | Kører: | Dækvalg: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BMW Sauber: | N. Heidfeld | Soft - Medium-Medium | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
R. Kubica | Medium- Medium - Udgik | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ferrari: | K. Raikkonen | Medium - Medium - Soft | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
F. Massa | Soft - Medium | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Honda: | R. Barrichello | Medium - Soft - Medium | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
J. Button | Medium - Soft - Medium | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
McLaren: | F. Alonso | Medium - Medium - Soft | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
L. Hamilton | Medium - Medium - Soft | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Red Bull: | D. Coulthard | Medium - Medium - Soft | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
M. Webber | PDL 19.3.2007 Australiens GP - De hurtigste omgangeIkke overraskende var det Kimi Raikkonen der kørte løbets hurtigste omgang i det australske Grand Prix. Han var på denne omgang markant hurtigere end den næsthurtigste.Kimi Raikkonen tog sig for så vidt af hele menukortet i det australske Grand Prix. Han vandt kvalifikationen, han vandt løbet og kørte undervejs den hurtigste omgang af alle. På denne super omgang var han endda markant hurtigere end den næsthurtigste. Over 1 sekund var han hurtigere - målt på den hurtigste omgang - end den næsthurtigste. De hurtigste omgange i Albert Park:
|