Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
24.3.2002
 Asiatech på vej med Formel 1 team?
 Bridgestone kontakter FIA
 
22.3.2002
 Barcelona test - torsdag
 

Hop til top24.3.2002

Asiatech på vej med Formel 1 team?

I forlængelse af rygterne om en mulig tilbagekomst af Peugeot til Formel 1, får disse rygter ny næring. Asiatech er måske også på vej.

Asiatech som overtog Peugeots motorer da Peugeot trak sig efter 2000 sæsonen, er måske på vej med et Formel 1 team. Sjovt nok endda muligvis i samarbejde med Peugeot.

Asiatech overtog Peugeots motorer og har siden udviklet og ombygget motoren. I år leverer de motorer til KL Minardi teamet. Peugeot kunne måske være på vej tilbage igen. Firmaets motorsportschef vil gerne have Peugeot med i Formel 1 igen. Og måske, måske bliver det til noget. Det andet franske mærke Renault er godt på vej fremad i Formel 1 igen, ser det ud til.

Asiatech chefen John Gano, er i hvert fald ikke i tvivl mht. Asiatechs intentioner:
"Det har hele tiden været vores plan. Vi har endda kikket på om det var muligt at gøre det i denne sæson. Jeg kan dog ikke endnu sige om det bliver i den kommende sæson eller den efterfølgende."

Altså er der en klar udmelding fra Asiatech. Asiatech overtog også Peugeots Velizy Technical Center. Man kan godt forestille sig de to firmaer slå sig sammen om omkostningerne, udvikling osv. Gad vide hvad Phoenix drengene siger til disse rygter?

PDL  


Hop til top
Bridgestone kontakter FIA

Der har siden Michelin gjorde comeback til Formel 1, været en del diskussioner vedr. dæk. Slitage og rillernes udformning har været de største emner.

Der er forlydender fremme om at Bridgestone har taget kontakt til FIA for at få nærmere specificeret hvad FIA egentlig tillader af dækslitage. I det malaysiske GP kunne man se at mange dæk var slidt ned til nærmest at ligne slicks. Den høje asfalttemperatur som der jo var i Malaysia gives til årsag for den store slitage. Men Bridgestone vil gerne vide hvor meget FIA vil tillade. Sidste år kunne man se at Michelin dækkene blev slidt utroligt meget ned inden de blev skiftet. FIA har et regelsæt for dette, men der er tilsyneladende en meget åben holdning til hvordan regelsættet skal tolkes.

Bridgestone har derfor rettet henvendelse - ifølge disse forlydender - til FIA for at få ren besked om dette, så man undgår eventuelle diskvalifikationer i fremtiden. Michelin chefen, Paul Dupasquier har længe kritiseret FIA for ikke at udtrykke klart hvordan dækreglementet skal tolkes. En del af den såkaldte dækkrig har netop været rettet mod Michelin og deres fortolkninger af reglerne.

Altså er Bridgestone og Michelin enige om at reglerne er noget uklare, og at disse skal ændres så der ikke i fremtiden kan være misforståelser. Michelin var i centrum til det malaysiske GP da man har konstrueret et dæk hvor rillernes udformning og placering var til stor debat. Michelin undlod at bruge disse dæk.

PDL  


 

Hop til top22.3.2002

Barcelona test - torsdag

Michael Schumacher lagde sig markant i front da han kom til testen i Barcelona. Kørende i den nye F2002 satte han sig på den hurtigste tid, men selvom den har masser af fart så er teamet endnu ikke sikre på om det bliver den racer de kører med i Brasilien.

Der var nemlig lidt problemer med raceren efter at den havde kørt 70 omgange - så blev der et mekanisk problem. Schumacher er dog meget opsat på at anvende den nye racer i Brasilien, mens Rubens Barrichello der sluttede på andenpladsen i dag gerne vil køre med den gamle. Spørgsmålet er så hvad Ferrari finder ud af - det har de yderligere en dag til at teste sig frem til svaret på!

Alexander Wurz blev i den gamle McLaren og fortsætte sit udviklingsarbejde. Pedro de la Rosa kom ind på 4. pladsen, og denne gang var han kørende i sidste års Jaguar-racer. Han satte yderligere en tid der var bedre end den han satte med R3'eren, hvilket måske kan lede teamet til eventuelt at indsætte sidste års racer ved løbet på Imola.

Marc Gene udførte dæktest for Michelin - hvilket også var tilfældet for Luca Badoer hos Ferrari. Noget skuffende endte David Coulthard nede på 7. pladsen. Skotten arbejdede på set-up. Også Ralf Schumacher, vinderen i Malaysia endte længere tilbage på testdagen - nede på 10. pladsen. BAR havde Panis og Davidson i aktion og de fortsatte med at teste udvikling af nye dele til raceren, samt at Davidson kørte et simuleret race. Felipe Massa kørte for Sauber og havde lidt problemer med sin motor. Toyota havde haft lidt problemer med elektronikken, men kom sig pænt, hvorimod Renault havde en yderst skidt dag, hvor Jarno Trulli kun kørte sølle 7 omgange om formiddagen.

Tiderne fra Barcelona, torsdag den 21. marts 2002

Nr.KørerTeamBedste tidOmg.
1.Michael SchumacherFerrari1:18,41370
2.Rubens BarrichelloFerrari1:18,84456
3.Alexander WurzMcLaren-Mercedes1:18,87984
4.Pedro de la Rosa
BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk