Michael Schumacher skal altså køre i F2002, men hans reserve racer bliver en F2001. På den måde kan teamet bruge den bedste racer der passer bedst til den meget ujævne bane.
Rubens Barrichello må vente på at man kommer tilbage til Europa før han får sin F2002.
Det blev til ialt 16 omgange i løbet af de 55 minutter som shakedown testen strakte sig over, og dagens bedste tid blev 0:59,487.
Verstappen blev kort før sæsonstarten erstattet af Heinz-Harald Frentzen i Arrows teamet - og blev dermed arbejdsløs på et tidspunkt hvor alle pladser i dette års Formel 1 felt de var besat.
Han har siden forhandlet en del med Sauber teamet om en plads som testkører, men er blevet vraget på grund af hans højde. Han er simpelthen for høj i forhold til teamets to faste kørere, Nick Heidfels og Felipe Massa, og det ville betyde for store ombygninger på Sauber racerne hvis Verstappen skulle passe ned i dem.
Det er dog lidt svært for os at se hvor Jos Verstappen skulle kunne finde en plads i feltet i øjeblikket, men Formel 1 er jo altid fyldt med overraskelser, så hvem ved - måske er der noget om snakken?
Asiatech som overtog Peugeots motorer da Peugeot trak sig efter 2000 sæsonen, er måske på vej med et Formel 1 team. Sjovt nok endda muligvis i samarbejde med Peugeot.
Asiatech overtog Peugeots motorer og har siden udviklet og ombygget motoren. I år leverer de motorer til KL Minardi teamet. Peugeot kunne måske være på vej tilbage igen. Firmaets motorsportschef vil gerne have Peugeot med i Formel 1 igen. Og måske, måske bliver det til noget. Det andet franske mærke Renault er godt på vej fremad i Formel 1 igen, ser det ud til.
Asiatech chefen John Gano, er i hvert fald ikke i tvivl mht. Asiatechs intentioner:
"Det har hele tiden været vores plan. Vi har endda kikket på om det var muligt at gøre det i denne sæson. Jeg kan dog ikke endnu sige om det bliver i den kommende sæson eller den efterfølgende."
Altså er der en klar udmelding fra Asiatech. Asiatech overtog også Peugeots Velizy Technical Center. Man kan godt forestille sig de to firmaer slå sig sammen om omkostningerne, udvikling osv. Gad vide hvad Phoenix drengene siger til disse rygter?
Der er forlydender fremme om at Bridgestone har taget kontakt til FIA for at få nærmere specificeret hvad FIA egentlig tillader af dækslitage. I det malaysiske GP kunne man se at mange dæk var slidt ned til nærmest at ligne slicks. Den høje asfalttemperatur som der jo var i Malaysia gives til årsag for den store slitage. Men Bridgestone vil gerne vide hvor meget FIA vil tillade. Sidste år kunne man se at Michelin dækkene blev slidt utroligt meget ned inden de blev skiftet. FIA har et regelsæt for dette, men der er tilsyneladende en meget åben holdning til hvordan regelsættet skal tolkes.
Bridgestone har derfor rettet henvendelse - ifølge disse forlydender - til FIA for at få ren besked om dette, så man undgår eventuelle diskvalifikationer i fremtiden. Michelin chefen, Paul Dupasquier har længe kritiseret FIA for ikke at udtrykke klart hvordan dækreglementet skal tolkes. En del af den såkaldte dækkrig har netop været rettet mod Michelin og deres fortolkninger af reglerne.
Altså er Bridgestone og Michelin enige om at reglerne er noget uklare, og at disse skal ændres så der ikke i fremtiden kan være misforståelser. Michelin var i centrum til det malaysiske GP da man har konstrueret et dæk hvor rillernes udformning og placering var til stor debat. Michelin undlod at bruge disse dæk.