Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
25.3.2009
 Australiens GP - tidsplan
 
20.3.2009
 Albert Park - BMW optakt
 Australiens Grand Prix bliver hvor det er
 

Hop til top25.3.2009

Australiens GP - tidsplan

Australiens Grand Prix afvikles i år efter en lidt anderledes tidsplan end sædvanlig, men selv om der er ved at gå mode i aften-/natløb, er det ikke den vej man er gået i Albert Park i år.

Arrangørene at Australiens Grand Prix har 'nøjedes' med at skubbe tidsplanen nogle timer, for at kommer ind i bedre TV sende tider speciel i Europa.

Det betyder at mange TV seere nu vil kunne følge en større del af Formel 1 weekenden live på TV, da dagens sidste kørsler kommer til at ligge udenfor normal arbejdstid.

Australiens Grand Prix 2009 - tidsplan:

Fredag den 27. marts:
12:30 - 14:00 1. fri træning
16:30 - 18:00 2. fri træning

Lørdag den 28. marts:
14:00 - 15:00 3. fri træning
17:00 - 18:00 kvalifikation

Søndag den 29. marts:
17:00 - 18:35 Australiens Grand Prix 2008

Alle tider er lokale australske tider.

AN  


 

Hop til top20.3.2009

Albert Park - BMW optakt

For BMW kan den nye sæson blive en stor succes hvis de er i stand til at bygge videre på formen fra de to seneste sæsoner. Under alle omstændigheder skal de - som alle andre - nu vise hvor de står med en ny racer, bygget ud fra det seneste reglement.

"Jeg er glad for at løbssæsonen endelig begynder og at alle spekulationerne omkring optaktstestene stopper. Det bliver meget interessant at se hvor stærke teams'ene egentlig er," siger polske Robert Kubica der sidste år var BMWs klart stærkeste kører.

Han glæder sig meget til at komme til Melbourne. "Jeg er meget glad for gadebaner, så Albert Park er en af mine favoritter. Man skal køre meget præcist," forklarer han. Og så peger han på et område hvor der bliver ekstra meget behov for at passe på. "Især i det første sving efter starten hvor vi har den første nærkamp for placeringer, der bliver det vigtigt med præcition med de større 2009-frontvinger," siger han.

Nick Heidfeld fremhæver også en del af de ændringer der er til den nye sæson. "En lang række ting har ændret sig siden sidste år og det betyder at der er mange uafklarede spørgsmål: hvilken effekt får KERS og de justerbare vinger? Hvad sker der når vi kører side-om-side med de større frontvinger? Bliver overhalinger nemmere, som vores erfaringer i test har givet os grund til at tro?"

Som tilskuere ser vi selvfølgelig meget frem til at se mere race og det er spørgsmål som alle ser frem til at få nogle positive svar på. Heidfeld mener at de står godt rustet. "Vi måtte leve med noget dårligt vejr i tst, så jeg er også meget spændt på at se hvad der sker i Albert Park," siger den tyske kører.

BMW Sauber teamet har kun scoret en sejr - den kom sidste år til Kubica i Canada. Nick Heidfeld har iøvrigt stadig sin første Formel 1-sejr til gode efter mere end 150 GP-starter.

BB  


Hop til top
Australiens Grand Prix bliver hvor det er

De sidste mange år har Australiens Formel 1 Grand Prix løb været kørt i Albert Park i Melbourne, men op til dette års løb har der været talt meget om at det måske var sidste gang løbet skulle køres her.

Der har været flere forskellige baner på tale i kampen om afholdelsen af Australiens Grand Prix i fremtiden.
Senest skulle en australsk forretningsmand være villig til at pumpe omkring 200 millioner Dollars i anlæggelsen af en permanet bane i forbindelse med lufthavnen i Avalon. Et anlæg der ville være væsentlig billigere at drive end den semi-permanente bane i Albert Park.

Alle disse planer tilbage vises af John Brumby, Premier of the Victorian state government, der fastholder at Australiens Grand Prix bliver i Melbourne og Albert Park.

AN  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk