Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
28.3.2007
 Sepang test - onsdag
 Problemer med Kimis Ferrari?
 
27.3.2007
 Sepang test - tirsdag
 Ny Renault R27B på vej
 

Hop til top28.3.2007

Sepang test - onsdag

Testen på Sepang forsatte onsdag og der var 13 kørere på banen. Det betød at bilerne skulle deles, da der kun må benyttes én bil pr. team. K. Raikkonen var hurtigst på andendagen.

Onsdag forsatte testen på Sepang banen i Malaysia. Flere kørere deltog onsdag, men det betød at de teams som valgte at anvende 2 kørere, ikke fik kørt så mange omgange som de øvrige. Der gik tid med at ændre opsætninger på bilen for at tilpasse dem til kørerne.

D. Coulthard fik for en gangs skyld fart i bilen og kunne notere sig den tredjehurtigste tid. L. Hamilton kørte rundt med 2 spejle på hver side af bilen. Angiveligt for at kunne holde øje med dæksliddet på bagdækkene. R. Barrichello havde en del problemer med bilen, som efterfølgende blev repareret inden J. Button kunne overtage den til hans kørsel om eftermiddagen. Bridgestone havde udvalgt Super Aguri til at vise den nye og ændrede markering af compounds. I går prøvede man en større markering af compounden end i det australske Grand Prix. I dag prøvede man at lave en hvid stribe i den ene af rillerne på dækket.

Tiderne fra Sepang - onsdag:
PDL  


Hop til top
Problemer med Kimis Ferrari?

Det er kommet frem at Ferraris motoringeniører og teknikere har alvorlige panderynker i denne tid. Motoren i Kimi Raikkonens bil blev alt for varm i det australske Grand Prix.

Motoren i Kimi Rakkonens bil kan skabe problemer for den finske kører i det kommende malaysiske Grand Prix. Det har nemlig vist at motoren i den sidste del af det australske Grand Prix blev alt alt for varm. En af de ledende finske motorsportsjournalister, Juha Paataloo, har angiveligt fået formodningerne bekræftet hos Ferraris motorchef, Gilles Simon. Årsagen til at motoren begyndte at blive alt for varm, var for så vidt ganske simpel. Et utæt kølesystem har lækket vand og derfor er motoren blevet for varm.

Gilles Simon menes også at have udtalt at motoren dog ikke ser ud til at have taget skade af overophedningen. Derved undgår Ferrari og Kimi Raikkonen at motoren skal skiftes i bilen, hvilket ellers ville være lig med en straf på 10 placeringer bagud i feltet. Ferrari er allerede for længst gået i gang med at tjekke op på kølesystemet.

PDL  


 

Hop til top27.3.2007

Sepang test - tirsdag

Den første af 3 dages test løb i dag af stablen på Sepang banen i Malaysia. Alle teams er til stede undtagen Spyker, der i stedet tester på Silverstone.

Som noget nyt tester Formel 1 feltet i Malaysia. Så sparer man en masse transport mellem Europa og Asien. Kun diverse reservedele og nye komponenter skal transporteres til Malaysia. Og som noget nyt er det kun tilladt at teste med én bil. Det betyder at i hvert fald for førstedagen at der kun var 10 kørere på banen. Hurtigste mand var R. Kubica i BMW Sauber, efterfulgt af K. Raikkonen i Ferrari og A. Wurz i Williams. Til gengæld havde Renault forskellige problemer og fik ikke nogen speciel gode tider.

Tiderne fra Sepang - tirsdag:

Plac:Kører:Team:Hurtigste tid:Omg:
1.K. RaikkonenFerrari1:35.26855
2.A. WurzWilliams1:35.702108
3.D. CoulthardRed Bull1:35.71282
4.R. SchumacherToyota1:35.75179
5.R. KubicaBMW Sauber1:35.887108
Plac:Kører:Team:Hurtigste tid:Omg:
1.R. KubicaBMW Sauber1:36.18792
2.K. RaikkonenFerrari1:36.30954
3.A. WurzWilliams1:36.61289
4.R. BarrichelloHonda1:36.826 82
5.P. de la RosaMcLaren1:37.10660
6.F. MontagnyToyota1:37.26773
<
PDL  


Hop til top
Ny Renault R27B på vej

Renault fik stadfæstet deres næsten værste formodninger i det australske Grand Prix. Bilen er ikke optimal med Bridgestone dæk. Nu er man i gang med en b-spec. bil.

Renault oplevede ikke det australske Grand Prix som værende særlig optimal. Bilerne var meget levende og kunne under løbsbetingelser ikke fungere optimalt. Hverken hvis man spørger ingeniører, Flavio Briatore eller kørerne. Mest synlig var det vel på Kovalainens bil, som var særdeles mere levende end hvad godt var. Det bliver det nu ændret på.

Som Renault oplevede bilernes reaktion i det australske Grand Prix, så er det dækkene der er galt med. Eller rettere - R27 er oprindeligt udviklet til Michelin dæk. Renault har ikke kunnet nå at lave alle nødvendige rettelser i designarbejdet på bilen, inden de første testkørsler gik i gang. Men nu bliver der taget affære. Flavio Briatore har udtalt at han allerede i Australien beordrede teamet til at udvikle en b-spec. bil. Og det skal gå stærkt. Det tales allerede om at b-spec. bilen får sin debut i det spanske Grand Prix om halvanden måned. Om det kan nås er så det store spørgsmål. Flavio Briatore fortæller at ingeniørerne har lokaliseret problemet til at være en alt for lille akselafstand, så derfor er en af de største ændringer, at man gør akselafstanden større. Der bliver dog sikkert også en del arbejde med at få balancen i bilen ændret. Det er ikke nok at flytte for- og baghjul længere fra hinanden.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk