Onsdag forsatte testen på Sepang banen i Malaysia. Flere kørere deltog onsdag, men det betød at de teams som valgte at anvende 2 kørere, ikke fik kørt så mange omgange som de øvrige. Der gik tid med at ændre opsætninger på bilen for at tilpasse dem til kørerne.
D. Coulthard fik for en gangs skyld fart i bilen og kunne notere sig den tredjehurtigste tid. L. Hamilton kørte rundt med 2 spejle på hver side af bilen. Angiveligt for at kunne holde øje med dæksliddet på bagdækkene. R. Barrichello havde en del problemer med bilen, som efterfølgende blev repareret inden J. Button kunne overtage den til hans kørsel om eftermiddagen. Bridgestone havde udvalgt Super Aguri til at vise den nye og ændrede markering af compounds. I går prøvede man en større markering af compounden end i det australske Grand Prix. I dag prøvede man at lave en hvid stribe i den ene af rillerne på dækket.
Tiderne fra Sepang - onsdag:
Plac: | Kører: | Team: | Hurtigste tid: | Omg: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. | K. Raikkonen | Ferrari | 1:35.268 | 55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. | A. Wurz | Williams | 1:35.702 | 108 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. | D. Coulthard | Red Bull | 1:35.712 | 82 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. | R. Schumacher | Toyota | 1:35.751 | 79 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. | R. Kubica | BMW Sauber | 1:35.887 | 108 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Plac: | Kører: | Team: | Hurtigste tid: | Omg: |
1. | R. Kubica | BMW Sauber | 1:36.187 | 92 |
2. | K. Raikkonen | Ferrari | 1:36.309 | 54 |
3. | A. Wurz | Williams | 1:36.612 | 89 |
4. | R. Barrichello | Honda | 1:36.826 | 82 |
5. | P. de la Rosa | McLaren | 1:37.106 | 60 |
6. | F. Montagny | Toyota | 1:37.267 | 73 |
< PDL Renault fik stadfæstet deres næsten værste formodninger i det australske Grand Prix. Bilen er ikke optimal med Bridgestone dæk. Nu er man i gang med en b-spec. bil.Renault oplevede ikke det australske Grand Prix som værende særlig optimal. Bilerne var meget levende og kunne under løbsbetingelser ikke fungere optimalt. Hverken hvis man spørger ingeniører, Flavio Briatore eller kørerne. Mest synlig var det vel på Kovalainens bil, som var særdeles mere levende end hvad godt var. Det bliver det nu ændret på. Som Renault oplevede bilernes reaktion i det australske Grand Prix, så er det dækkene der er galt med. Eller rettere - R27 er oprindeligt udviklet til Michelin dæk. Renault har ikke kunnet nå at lave alle nødvendige rettelser i designarbejdet på bilen, inden de første testkørsler gik i gang. Men nu bliver der taget affære. Flavio Briatore har udtalt at han allerede i Australien beordrede teamet til at udvikle en b-spec. bil. Og det skal gå stærkt. Det tales allerede om at b-spec. bilen får sin debut i det spanske Grand Prix om halvanden måned. Om det kan nås er så det store spørgsmål. Flavio Briatore fortæller at ingeniørerne har lokaliseret problemet til at være en alt for lille akselafstand, så derfor er en af de største ændringer, at man gør akselafstanden større. Der bliver dog sikkert også en del arbejde med at få balancen i bilen ændret. Det er ikke nok at flytte for- og baghjul længere fra hinanden. PDL Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|