Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
29.3.2000
 Løbsarrangører indkaldes
 Kun i Formel 1 som kører
 Benetton tog forholdsregler
 Bridgestone tilfredse
 David Coulthard er sur
 Berger står bag sine kørere
 Ferrari test - tirsdag
 Hemmelig klausul i Barrichellos kontrakt?
 Eccelstone bliver!
 Silverstone test tirsdag
 Mandag afgøres appelsagen
 Sauber analyser vol. 1
 Ferraris succes ingen overraskelse for Haug
 
28.3.2000
 Tom i gang med Michelin-test
 Ferrari forbereder hattrick
 Jos Verstappen er mørbanket
 McLaren uden lineal-trick
 Appellen behandles i næste uge
 McLaren giver ikke op
 

Hop til top29.3.2000

Løbsarrangører indkaldes

FIA har indkaldt arrangørerne bag det brasilianske grand prix til en høring efter det ret skandaløse grand prix, der især under lørdagens kvalifikation var hårdt ramt af flere kedelige afbrydelser. "Efter at have undersøgt rapporter fra officials vedrørende forholdene som opstod under kvalifikationen har FIA indkaldt arrangørerne af løbet til at møde frem for motorsportsrådet på det næstkommende møde," siger FIA.

Det vil blive den 6. april at folkene bag løbet på Interlagos skal stå skoleret hos Max Mosley og co. Tre gange måtte kvalifikationen afbrydes fordi reklamebannere røg ned på banen, og det forstyrrede kvalifikationen så meget at den reelt blev ødelagt.

Derudover er der også kritik af selve banen - efter at den er blevet asfalteret har det vist sig at strækningen ved start/mål var så bumlet at det påvirkede racerne, ved at give vibrationer der gad slitage på raceren.

BB  


Hop til top
Kun i Formel 1 som kører

Eddie Irvine har ingen intentioner om at blive i Formel 1-sporten når han en gang lægger hjelmen på hylden. Den 34-årige irer mener fortsat at han har flere år tilbage i Formel 1, men når det bliver tid til at sige farvel bliver det helt farvel til sporten.

"Når jeg slutter med at køre vil jeg ikke længere være involveret i Formel 1," siger Irvine der i øjeblikket kæmper for at gøre Jaguar til et storhold i Formel 1. "Forstå mig rigtig - jeg elsker det jeg udfører og sporten, men når jeg ikke længere er kører, er der så mange andre ting i verden," siger han - og hvad det kan være er fortsat et åbent spørgsmål.

Eddie Irvine har derfor ingen intentioner om at blive teamejer eller sportsdirektør sådan som Alain Prost og Gerhard Berger er det.

BB  


Hop til top
Benetton tog forholdsregler

Pat Symonds, teknisk leder hos Benetton har tidligere været godt involveret i stridigheder om hvorvidt racere er lovlige eller ej - sæsonen 1994 var en lang række af sådanne problemstillinger. Denne gang er det et andet team og en anden kører - og ikke mindst under helt andre omstændigheder - at der igen skal træffes afgørelser hos FIA.

Men måske havde Benetton netop luret faren og derfor taget de rette forholdsregler. "Når man tager i betragtning at Fisichella kørte det meste af løbet med meget benzin i raceren, blev det besluttet at øge racerens højde for at kompensere for den bumlede bane," siger Symonds. Efter løbet var det kun Fisichella der gik rent igennem den tekniske kontrol, mens alle andre i pointene var tvivlsomme og på grænsen, og hvor det så var Coulthard der var den største synder.

BB  


Hop til top
Bridgestone tilfredse

Løbet på Interlagos gav ikke overraskelser for Bridgestone-folkene, der til løbet havde medbragt de bløde og medium dæk. "Medium og Soft-specifikationerne var samstemmende, og omgangstiderne blev væsentligt hurtigere da benzinmængden faldt," siger Ichikawa med henvisning til medium-dækkene. Dette var især årsagen til at Mika Hakkinen forud for Michael Schumachers første pitstop var i stand til at hale en lille smule ind på tyskeren.

Bridgestone har i år forsøgt sig med nye dæk, der har anderledes karakteristika, for at gøre dækvalget sværere. "Vi forventede at dækkenes nedbrydelse ville være sammenstemmende mellem de to specifikationer ud fra resultaterne af fredagens træning, og vi er meget glade for dækkenes præstation og holdbarhed," slutter Ichikawa.

Hvis man ser på hvordan løbet udviklede sig var medium nok det bedste valg - selvom vi ikke endegyldigt fik svaret. Hos Ferrari satsede man på en 2-stop strategi. "Vi vidste at pitstop strategien ville være tæt, men vi fulgte vores politik - 'hvad har vi at miste'?" siger Ross Brawn, der påpeger at det er nødvendigt at differentiere sig fra de andre teams. "At køre på en 1-stop strategi og følge McLaren ville ikke have givet os noget," siger Brawn der igen havde gang i regnemaskinen. Om det så var en gal eller genial taktik får vi ikke svaret på - men det havde været tæt mellem Schumacher og Hakkinen.

BB  


Hop til top
David Coulthard er sur

David Coulthard er alt andet end tilfreds med forløbet af GP'et i Brasilien. Først teknisk defekt på bilen og derefter diskvalifikation. Han har efterfølgende udtalt: "Jeg synes, at hvis resultatet bliver som det er nu, at Jenson Button, som landsmand, skulle give mig 10 % af hans præmiepenge. Han havde ikke fået point, hvis jeg ikke var blevet diskvalificeret."

Hvad i alverden går det af manden? Har han besluttet at blive en kontroversiel person, eller er han misundelig på Jenson Button, som ganske automatisk er blevet rykket en plads frem i placeringen, som man gør når en anden kører foran en selv, bliver frataget point af den ene eller anden årsag?

Men Coulthard siger dog også, at Jenson Button er meget talentfuld: "Det er en flot start på hans F1 karriere han har fået. Han får en stor fremtid."

Og om selve den kommende afgørelse siger han: "Nu må vi hvad afgørelsen bliver, men det kan ikke være rigtigt, at afgørelsen kan være med til at afgøre mesterskabet, det giver ingen mening."

Til det er der sådan set kun at sige, at der er nok ikke uden grund, at man har tekniske tjek af bilerne, og finder man noget der afviger fra regelsættet, skal der selvfølgelig udføres en handling efter de forskrifter der nu engang findes og er vedtaget.

PDL  


Hop til top
Berger står bag sine kørere

Gerhard Berger står bag "sine" to unge kørere. BMW Williams har den yngste kører-sammensætning. Den samlede alder er kun 44 år. Til sammenligning er f.eks. er den samlede alder hos Jaguar faktisk højest, idet Irvine og Herberts samlede alder er 69, og hos Sauber er den samlede alder 62 år for kørerne.

Indtil nu har de køreres præstationer været utroligt flotte. En tredjeplads til Ralf Schumacher i Australien og begge sluttede i pointene i Brasilien, dog afhængig af om McLaren får held af at appellere diskvalifikationen af David Coulthard. Williams og BMW kan kun være tilfredse. En ny motor som ingen har decideret løbserfaring med og en helt ny ukendt kører, hentet i F3. Indtil nu har Jenson Button tilbagevist stort set al kritik, og har lagt sig lige bag Ralf Schumacher i løbene. Det er ikke alle debutanter beskåret at kan gøre det.

"Jeg ville ikke bytte Jenson eller Ralf for nogen som helst andre kørere. Ikke engang for Michael Schumacher eller Barrichello. Det er de to stærkeste kørere i feltet i øjeblikket. Jenson er bemærkelsesværdig god for sin alder. Han er en stjerne i svøb, intet ser ud til at påvirke ham, han bliver en stor stjerne."

PDL  


Hop til top
Ferrari test - tirsdag

Testen startede kl 10.00, på Ferrari's egen testbane i Fiorano. Luca Badoer som stod for testen alene,kørte i sidste års model F399, chassis nr.194, og brugte tiden på at afprøve nogen nyudviklet mekaniske komponenter.
Luca Badoer kørte ialt 59 omgange, og den hurigtste omgang var på 1'01''823.
Testen sluttede kl 17.00.

Da testen var færdig sagde LB til den frmmødte presse "Siden i går, har vi arbejdet meget hårdt på at udvikle og afprøve nogle nye ting, som skal bruges på F1 2000. Jeg har også testet nogle nye dele der skal bruges ved vores starter, og de har givet os en lille forbedring når vi skal starte."

Ferrari teamet vil onsdag forsætte med at teste med LB på Fiorano.

BKP  


Hop til top
Hemmelig klausul i Barrichellos kontrakt?

Rubens Barrichello har hele tiden sagt, at han har samme rettigheder som Michael Schumacher i Ferrari teamet. Aligevel var der vise tegn på at der er forskel på de 2 kører. Mens de var i Sao Paolo, så var Rubens Barrichello privatchauffør for Michael og Corinna, når de skulle i byen.

Rubinho kørte pligtopfyldende rundt i Sao Paolo, og på restaurant torsdag aften. Ved at sætte sig på bagsædet sammen med sin kone, viste Michael Schumacher med al tydlighed hvem der betyder mest for teamet.

BKP  


Hop til top
Eccelstone bliver!

Formel 1-bossen Bernie Ecclestone er ikke ved at forlade den sport som han de sidste årtier har været med til at bygge op som en af de største mediebegivenheder. Hverken han eller hans familie - der står bag Formula One Holdings, holdingselskabet der er lavet som en overbygning over FOA, Bernies TV og administrationsfirma, har i sinde at sælge så meget ud at de reelt trække sig ud af sporten.

Rygterne om at Bernie Eccestone måske var ved at trække sig tilbage, kom efter at EM.TV købte halvdelen af Formel 1 af to andre investorer, og samtidig fik optioner på yderligere aktier. "Jeg bliver hvor jeg er - jeg har ikke engang planer om at gå på pension. Jeg bliver på kontoret hele tiden - de bliver nødt til at bære mig ud i en kasse," siger den 69-årige Eccestone næsten helt kynisk. Dermed er tonen sat - Bernie holder sporten i sin hule hånd indtil sidste øjeblik. Han frygter nemlig at dem der følger efter ikke gør det godt nok. "Jeg ønsker at være i den situation at ledelsen af Formel 1 kan overdrages til et par få gode folk som giver bedre ideer, men jeg håber ikke jeg kommer til at se det," siger han og understreger hvad der er hans dybereliggende frygt.

Bernie Ecclestone siger selv at han har det bedst når han arbejder og at han har meget svært ved at holde sig i ro. Næste punkt på dagsorden er børsnoteringen af Formula One Holdings, sandsynligvis på den tyske børs i Frankfurt. "Det kommer på skinner inden for to eller tre år," siger Ecclestone om de planer - der indtil videre er lagt på is, efter at EU-kommissionen har Ecclestone og hans firmaer under luppen for monopoldannelse i forbindelse med TV-rettighederne.

Et helt andet område som Bernie Ecclestone kan kaste sig over er Internettet - men indtil videre er han ret konservativ på dette område. "Jeg ved ikke hvorfor der er så meget påstyr om det. Det tager sikkert kun cirka tyve minuttet at få Formel 1 på nettet," siger Formel 1-bossen. "Når vi er klar, går vi videre til Internettet," siger han videre. Hvad der så end skal lægges i det må tiden vise.

BB  


Hop til top
Silverstone test tirsdag

Aldrig så snart som de enkelte teams er kommet tilbage fra Brasilien, så genoptager de deres test programmer. Og i går var der 4 teams der testede på Silverstone banen i England. Det var Jaguar, McLaren, Benetton og Jordan.
Om formiddagen var der let regn over Silverstone, men over middag så klarede det op og banen tørrede hurtigt.

Jordan teamet koncentrerede sig om dæktest, og Jarno Trulli kørte i alt 48 omgange.

Jaguar teamet testede med to kørere selv om de kun havde en racer med, dels deres faste kører Johnny Herbert og dels deres testkører Luciano Burti, hvor imod Eddie Irvine holder fri i New York indtil han skal testkøre på torsdag.
Teamet koncentrerede sig om racerens setup samt motorudvikling.

Samtlige teams fik testet regndæk, noget som de meget vel kan få brug for i det meget tidlige Engelske Grand Prix, der bliver afholdet allerede i påsken.

Dagens tider blev følgende:
Plac.KørerTeamTidOmg.
1Giancarlo FisichellaBenetton1:24,444
2Olivier PanisMcLaren1:27,823
3Jarno TrulliJordan1:28,148
4Johnny HerbertJaguar1:31,117
5Luciano BurtiJaguar1:42,310
AN  


Hop til top
Mandag afgøres appelsagen

FIA har offentliggjort at det bliver mandag den 3. april at McLaren skal føre deres sag for at få Coulthards 6 point tilbage efter diskvalifikationen i det brasilianske grand prix. Det finder sted i Paris, hvor 3 medlemmer af FIAs råd er blevet udpeget som dommere.

McLaren-racerens frontvinge var 7 mm. for tæt på asfalten, hvilket på papiret vil give dem en fordel, men McLaren hævder at raceren var helt i orden og at det er banens beskaffenhed der har været skyld i at frontvingen ikke kunne leve op til reglementet.

BB  


Hop til top
Sauber analyser vol. 1

Sauber teamet er i gang med undersøgelser af, hvorfor bagvingen røg af bilen i Brasilien. Og de foreløbige undersøgelse har vist, at det måske er mere kompliceret, end man måske regnede med. På Salo's bil opstod fejlen på den nederste del af bagvingen, og på Diniz's bil opstod fejlen på den øverste del. I hvert fald kunne man ikke finde årsagen i Brasilien, og trak derfor begge biler ud af løbet.

Og den foreløbige efterforskning hjemme i Hinwil, har vist at det skyldes helt usædvanlig omstændigheder. Foreløbig peger man på, at banen har skylden. Der er godtnok lagt ny asfalt ud, og de fleste steder er banen også blevet meget mere jævn. Men på start/mål langsiden, er bumpene faktisk blevet værre, og det kan mærkes især med de hastigheder, som F1 bilerne kører med på strækningen. Teamet rapporterer, at bumpene er så slemme, at de stresser bilerne mere end de egentlig er konstrueret til, og at man derfor får uventede brud og andre fejl som følge af dette.

Selve konstruktionen af vingen og den kombination af materialer der bliver brugt, er noget anderledes fra sidste års model. Man mener, at banen er skyld i at fejlen opstod. Man valgte derfor af sikkerhedsgrunde at trække bilerne ud af løbet, da man ikke kunne garantere for kørernes sikkerhed, og heller ikke for konkurrenternes sikkerhed. Det kunne også være katastrofalt, hvis omstændighederne gjorde at vingen fløj ud blandt publikum.

Teamet skal teste på Silverstone onsdag og torsdag. Man mener i teamet, at der ingen risiko vil være for en gentagelse af uheldene dér.

PDL  


Hop til top
Ferraris succes ingen overraskelse for Haug

Hvis diskvalifikationen af David Coulthard bliver opretholdt efter appelmødet i næste uge, vil McLaren teamet stadig stå uden point, i mens konkurrenten Ferrari med to sejre og en andenplads vil have et forspring på 26 point. Men det giver øjensynligt ikke de store panderynker hos Mercedes' motorsportschef, Norbert Haug. Han har bl.a. udtalt han overhovedet ikke er overrasket over Ferraris succes.

"Ferrari er uden tvivl meget stærke i år. Men jeg er ikke overrasket over dét. Jeg har egentlig regnet med det. Men vi har ikke vist det bedste endnu, og jeg tror, at når vi gør det, så vil alle se hvor stærke vi er. Selvfølgelig bliver det en hård kamp, men der er lang tid til sæsonen er slut."

Han tilføjer, at Schumachers sejr ikke var så let som den så ud til: "I dette løb var det ikke så let for Schumacher som mange tror. Mika Hakkinen førte løbet da han måtte udgå, og jeg er sikker på, at var det ikke sket, kunne forløbet have været helt anderledes. Vi har været plaget af sort uheld, og har ikke kunnet vise vores styrke endnu."

PDL  


 

Hop til top28.3.2000

Tom i gang med Michelin-test

Tom K har nu testet i 2 dage (start mandag) i tørvejr på Miramas-banen tæt ved Marseilles, for Michelin Competition og Williams F1.

"Det var uventet, men dejligt, at få tilbudt flere kilometer i en F1-Williams igen. Jeg har allerede nu kørt flere kilometer her, end i hele min "F1-karriere" hidtil.

Det er en endog meget vigtig test for teamet, da det er Michelin's første "go" på vej til deres comeback til Formel 1 i 2001. BMW- Williams F1 teamet er udviklingspartner for den franske dækgigant.

"Jeg er meget stolt over at få lov til at give feedback til alle Michelin's tekniske hjerner. Jeg har før arbejdet med flere af dem under specielle dæktest til f.eks BMW's Le Mans-racere. Bilen har været fremragende, pålidelig og med masser af power fra en bilfabrik lidt sydligere end Audi i Ingolstadt - og har således været i stand til at køre omkring 500 km på mange forskellige typer dæk (konstruktioner og compounds etc). Der er mange parametre, der er ændret siden Williams testede her sidste år, men det er kanon-positivt for alle parter, at vi allerede nu er så hurtige og konstante...."

Tom tester i morgen (onsdag) og torsdag, hvor Michelin planlægger at vande banen konstant til en test af deres regndæk.

tomkristensen.com

BB  


Hop til top
Ferrari forbereder hattrick

Efter at have vundet de to første løb i denne sæson så forbereder Ferrari teamet sig i øjeblikket til det næste Grand Prix løb i San Marino. Teamet vil teste både på deres egen bane, Fiorano, samt på Vairano. Testkørslerne bliver udført af Michael Schumacher og Luca Badoer, hvor imod Rubens Barrichello bliver i England og arbejder med fysisk træning.

Michael Schumacher udtaler:
"Vores udviklingsprogram vil give os en endnu bedre racer til San Marino Grand Prixet", og han tilføjer "Vi håber på at give vores fans, Tifosi'erne, det samme resultat som sidste år".

Michael Schumacher har vundet på Imola banen 2 gange, blevet nr. to 4 gange, udgået 2 gange.

AN  


Hop til top
Jos Verstappen er mørbanket

Begge Arrows biler kom i mål i weekenden, hvilket er første gang siden det spanske GP sidste år. Og alt efter hvad der kommer ud af McLarens appelsag, så bliver placeringen enten en syvende og en ottende plads, eller en placering lavere.

Men det var ikke et løb uden problemer. Pedro de la Rosa havde problemer med radioen, og kunne ikke høre da teamet kaldte ham i pit. Og på grund af den meget bumpede start/mål langside, kunne han heller ikke se hvad der stod på hans pitboard. Det gav en vis spænding i teamet. Heldigvis kom han dog i pit på 37 omgang. Det var meningen at han skulle have været i pit på 33 omgang.

Lidt bedre gik det for Jos Verstappen, som ikke havde de samme problemer, det gik fint med hans pitstop. Men hans fysik blev sat på prøve. Det blev et meget hårdt løb for Jos Verstappen, som indrømmede efter løbet, at han skal til at arbejde noget mere i træningslokalet.

"Jeg var træt, alt gjorde ondt, og jeg skal til at træne noget mere. Det bliver et spørgsmål om at få kørt noget mere og træne noget mere end nu."

Tom Walkinshaw var meget tilfreds efter løbet. Selv om kørerne sluttede udenfor pointene, fik hele teamet ros. "Jeg er meget glad for det teamet fik ud af anstrengelserne i dag. Vi er på rette vej."

Meget kan tyde på at den pengetilførsel Arrows har fået fra sine nye sponsorer, har gjort det muligt at komme længere frem i feltet. Det varer sikkert ikke længe, inden de begynder at tage nogle af pointene også.

PDL  


Hop til top
McLaren uden lineal-trick

McLaren har afskrevet sig muligheden for at "måle" sig til et bedre resultat, end det som FIAs repræsentanter nåede frem til søndag aften i Sao Paulo. Igen-igen er det Jo Bauer der har været i aktion - han havde sidste gang problemer med at se ordentlig på linealen, eller bruge den rigtigt, i "Malaysia-skandalen" sidste år. Der kunne Ferrari gøre de 10 mm. til de nødvendige 5 mm. i afvigelse, fordi linealen ikke var præcis nok.

Nu er han altså igen i aktion - mod sine tidligere "venner". Det var jo McLaren der i sin tid lækkede oplysninger om at Ferrari måske havde et problem med de vinger der var påført raceren. McLaren har imidlertid afvist at pakke raceren sammen og sende den plomberet til Paris hvor den kunne indgå som bevismateriale. Dette blev afvist af Adrian Newey. I stedet blev det besluttet at lave flere forskellige målinger som vil danne grundlag for sagen og McLarens forsvar. Ifølge Max Mosley er dette helt indenfor de spilleregler som de har sat op for de 11 teams i forbindelse med uoverensstemmelser.

Ifølge Jo Bauer har de 2 mm. som McLaren-raceren afveg med, givet en fordel i præstationen, eftersom raceren har bedre mulighed for at "suge" sig til banen og give mere downforce. McLaren hævder imidlertid at vingen har været belastet af at raceren adskillige gange har ramt den meget bumlede asfalt.

Imens er McLaren ved at line op med topadvokater der skal tale deres sag - men teamet skal huske på den måde de selv opførte sig da Ferrari fik deres point tilbage efter løbet i Malaysia sidste år. "Vi kommer tilbage og kæmper hårdere end før i det næste løb på Imola. Vi giver ikke op!" lover Ron Dennis. Formel 1-bossen Bernie Ecclestone er rimelig kølig over problemerne (der er jo heller ikke en spændende VM-afslutning på spil!) "Hvis det er en ren fejl fra McLaren er det kedeligt, men hvad kan man gøre?" spørger han men er dog ked af det på Coulthards vegne. "Den måde David kørte på, for at gennemføre, gør det kedeligt hvis det slutter på denne måde," siger Ecclestone.

Afgørelsen kommer i næste uge.

BB  


Hop til top
Appellen behandles i næste uge

David Coulthard og McLaren får deres sag hørt hos FIA en gang i næste uge. Tre dommere vil i Paris vurdere om McLaren har overtrådt reglementet. Det er artikel 3.7 - som beskriver den tilladte størrelse af frontvingen - som McLaren er faldet på i det som de hævder er banens skyld.

Flere andre af point-scorerne var også på vippen - i hvert fald blev de undersøgt flere gange, og selvom de ikke levede op til reglementet - sådan som det i hvert fald forlyder - valgte løbsledelsen at godkende racerne, men Coulthard slap ikke gennem nåleøjet - måske som følge af at de ikke levede op til den nævnte tolerance i artikel 3.12.6, der - efter dommen efter Malaysia 99 - kan bruges til både horisontale og vertikale dimensioner.

McLaren mener at banen simpelthen har bøjet vingen, sådan at dimensionerne ikke passede og henviser til at der ikke er tale om en fabrikationsfejl, sådan om det var tilfældet med Ferrari under Malaysias grand prix. Dog er artikel 3.12.6 primært rettet som en tolerance der kan anvendes om det "slid" der kommer i et grand prix, men den præcedens som FIA satte efter Malaysias grand prix er denne artikel mere omfattende end almindelig slitage under løbene.

Coulthard var meget skuffet. "Jeg var ikke tilfreds med andenpladsen da jeg forlod banen, men nu er jeg endnu mindre glad," siger en skuffet David Coulthard, der måske kørte sit livs løb på Interlagos med en racer der manglede flere gear og ikke havde forbindelse med teamet over den interne radio. "Det er selvfølgelig ekstremt frustrerende. Vi vil appellere imod dommen og forhåbentlig får jeg mine seks point igen," håber skotten der hørte om diskvalifikationen mens han var på vej væk fra Sao Paulo.

Indtil videre må Coulthard vente og se - hvordan FIA reagerer er uvist. Der er jo ikke en spændende VM-afslutning i vente, så denne gang tager de ikke de kommercielle interesser i betragtning.

BB  


Hop til top
McLaren giver ikke op

Selvom sæsonstarten 2000 har været en stor krise for McLaren, vil teamet ikke give op - selvom Michael Schumacher er tyve point foran - og selvom teamet ikke har scoret et eneste point. "Ferrari er helt sikker meget stærke i år," siger Norbert Haug, der har kunnet konstatere at det har været hans Mercedes-motorer der har sent Hakkinen til tælling i VM-tabellen. Han tager det dog meget roligt. "Jeg er slet ikke overrasket over det - jeg forventede det," siger han videre om Ferrari.

Han mener også at Ferrari og Schumacher ikke skal tro det bliver let. "Mika førte da han måtte udgå og jeg er sikker på at hvis det ikke var sket, var resultatet blevet meget anderledes. Vi var uheldige og har ikke fundet formen endnu." Det har så også været skuffende at teamet har måttet inkassere en diskvalifikation for Coulthards andenplads. "David kørte et fantastisk løb og har været meget uheldig," siger Haug skuffet, men giver Coulthard god støtte: "Det er et tegn på en rigtig stor kører at være i stand til at få raceren hjem i dårlig stand og med problemer," siger han og afviser dermed de rygter der vil vide at skotten er ved at få sparket.

Derudover giver McLaren ikke op forud for appelsagen. Teamet mener at kunne bevise at det har været den bumlede bane der har gjort at skottens racer var 7 mm. på den forkerte side af reglementet, samt at det så ikke er indenfor de 5 mm. tolerance som afgørelsen efter Malaysias grand prix i 1999 danner præcedens for. Derudover vil McLaren forsøge sig med andre paragraffer for at få omstødt dommen og give Coulthard de 6 point tilbage.

BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk