Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
29.3.2001
 Interlagos - Vejrudsigt
 Toyota vil have Schumacher
 
28.3.2001
 Pas på Flavio, Jenson!
 Interlagos forsvarer sig
 Fjern ikke tilskuerne!
 Gåpåmod hos Jordan
 

Hop til top29.3.2001

Interlagos - Vejrudsigt

Så er den seneste vejmelding for Sao Paulo og dermed også løbet på Interlagos. Meget tyder at det bliver et tørt løb og med masser af varme.

Der er indtil videre ikke lovet regnvejr, kun torsdag hvor det forventes at der driver tordenvejr ind over den brasilianske storby. Varmen fra Malaysia får de dog lov til at beholde - 30 grader forventes termometeret at nå op på.

Fredag: Let skyet, 21-30 grader
Lørdag: Let skyet, 21-30 grader
Søndag: Let skyet, 20-29 grader
BB  


Hop til top
Toyota vil have Schumacher

Det lader til at Toyota har i sinde at satse stort – så stort at de vil gøre alt for at få fat i Michael Schumacher. Tyskerens kontrakt med Ferrari udløber efter 2002.

I Schumacher-lejren vil man slet ikke afvise at det kan lade sig gøre, men indtil videre er det Ferrari som det handle rom. "Intet er umuligt," siger Willy Weber til Bild. "Helt generelt, så tager vi alt i betragtning. Ferrari har dog topprioritet fordi Michael har det godt i Maranello, og hans drøm om en Ferrari-æra ser ud til at være nået," siger Schumachers manager.

Der er derudover god tid til at Schumacher kan få en ny kontrakt på plads, og selvom Ferrari ser ud til at være tyskerens foretrukne valg, så kan der ske meget. Mercedes vil fortsat gerne have fingrene i tyskeren. "Vi har god tid," siger Weber der har tjent mange penge på at være manager for Schumacher-brødrene. Nu har Toyota åbenbart sat sig for at få fat i Schumacher.
BB  


 

Hop til top28.3.2001

Pas på Flavio, Jenson!

Jenson Button var måske årets største positive overraskelse i 2000, men den unge englænder har bare at fortsætte de gode takter. Ellers kan en karriere, der tegner til at blive enestående, hurtigt gå hen og blive middelmådig, advarer Michael Schumacher. Button regnes af sine landsmænd for den næste store britiske mester, men det har lille betydning for hans nye chef hos Benetton, Flavio Briatore. Schumacher kørte for Briatore i årene 1991-1995 og har derfor en temmelig god ide om hvad, det indebærer.

"Det eneste, der tæller for Flavio, er succes," lyder det fra Michael Schumacher. "Så længe Jenson er hurtigere end sin teamkammerat, har han intet at frygte eller bekymre sig over. Men er han langsommere, må han hellere være på vagt. Jeg tror, at Jenson kan blive en af de helt store, men han er nødt til at bevise, at han kan tage det ekstra skridt."

Michael Schumacher og Flavio Briatores forhold var fortrinligt i Benetton-dagene, men andre kørere under italienerens kommando kan vidne om, at han er en hård og til tider lunefuld boss, først fremmest Schumachers teamkammerater, der måtte finde sig i at blive totalt tilsidesat. Seneste kører til at mærke Briatores temperament er Giancarlo Fisichella, der næppe havde tilkæmpet sig en lønforhøjelse, førend Briatore begyndte at indvie pressen i sine planer om at droppe køreren, hvis der ikke skete en markant forbedring. Briatores teori er at kørere er hurtigst under pres og usikkerhed. Det får Button snart at føle, hvis han slækker på farten.
CBA  


Hop til top
Interlagos forsvarer sig

Interlagos-banen har modtaget hård kritik i ugerne op til det brasilianske GP. Hjemmebane-køreren Rubens Barrichello er endda gået så vidt som til at sige at 90% af kørerne kun er til start, fordi de er nødt til det - ikke fordi de nyder banen, stemningen eller omgivelserne. Der er ofte strømsvigt, og banen er snavset og ekstrem ujævn på trods af, at man fik lagt nyt underlag på i 2000. Ricardo Zonta udtalte den gang at det var en forbedring på 70%, men det var åbenbart ikke nok.

Nu forsvarer de ansvarlige på Interlagos sig. Det kan godt være at banen er lidt bulet, men ikke så meget at det skulle være at problem. "Banens ujævnheder er inden for de tilladte grænser," siges det. "To engelske ingeniører, der tager sig af vedligeholdelsen af Silverstone og Magny Cours, to af de bedste baner i verden, godkendte asfalten."

Selvom løbsarrangørerne ikke kan gøre meget ved baneoverfladen nu, kan de forhåbentlig undgå de mærkværdige problemer, der opstod sidste år. Her blev tidtagningerne flere gange afbrudt på grund af hjemløse hunde, der havde forvildet sig ind på banen, og reklameskilte, der flagrede ned på banen, fordi de ikke var sat ordentligt fast. v
CBA  


Hop til top
Fjern ikke tilskuerne!

Den tidligere Formel 1-kører Derek Warwick har altid gået stærkt ind for at forbedre sikkerheden i sporten. I dag har han lagt handsker og hjelm på hylden for at kunne arbejde med at baneforbedringer hos Motor Sports Association. Derfor har han en naturlig interesse i de regelændringer FIA utvivlsomt vil indføre efter to banemedarbejderes tragiske død ved GP’er i det seneste år. En ting er Warwick sikker på: At rykke publikum længere tilbage fra banen er ikke nogen løsning på problemet.

"Jeg ved, at to banemedarbejder for nylig er blevet dræbt, og det er uacceptabelt. Tro ikke, at der ikke er nogen, der gør noget ved, for det er der - men da jeg selv er fan, synes jeg ikke at vi skal anbringe tilskuerne længere tilbage," siger Warwick. "Jeg synes, at de allerede er ret væk tilbage nu. Vi ønsker ikke at rykke tilskuerne helt tilbage til et andet land, så kunne de ligeså godt alle sammen se det på tv. Det har vi ikke lyst til. Vi ønsker at have dem tæt på. "
CBA  


Hop til top
Gåpåmod hos Jordan

Efter en fantastisk 1999-sæson, endte Jordan-teamet sidste år på en skuffende 6.-plads i konstruktørernes mesterskab. Indtil da havde teamet ellers år for år gjort fremskridt. Denne sæson ser det ud til, at de er tilbage på rette vej efter point i begge sæsonens to første løb.

Heinz-Harald Frentzen har gode erfaringer med Interlagos-banen. I de sidste tre år har han sluttet pointene på denne bane, de sidste to som treer. I år blev det i Australien til en femteplads, og i Malaysia til fjerdeplads, så mon ikke Frentzen håber på at igen kunne stå på det nederste trin på podiet. "Jeg nyder banen, eftersom vi har set nogle gode løb der i tidens løb med gode overhalingsmanøvre. Banen blev omasfalteret før Grand Prix’et i 2000, hvilket reducerede omgangstiderne, men bumpene er stadig slemme. Det er bane, hvor ingen plombe kan føle sig sikker!" joker Frentzen, og vi håber for hans skyld, at han har gode tænder.

Jarno Trullis sæson har ikke helt fået samme start som teamkammeratens, men han håber, at han kan tilføje lidt spænding til den interne duel ved dette løb. "Interlagos er en rigtig god bane, men den er meget teknisk, svær og meget snoet," mener Trulli. "Jeg har altid godt kunne lide at køre i Brasilien, banen passer godt til min kørestil, og jeg har altid været stærk der, så jeg håber på et godt resultat. Sidste år scorede vi vores første point i dette løb, så jeg håber at jeg kan gentage den præstation."

Eddie Jordans mål ved dette løb er at kunne beholde og gerne konsolidere den tredje-plads, teamet på nuværende tidspunkt har i konstruktørernes mesterskab. De værste konkurrenter er først og fremmest Williams-teamet, men også det andet Honda-tea, BAR. Jordan mener dog, at han har statistikken med sig: "De første løb er gået godt for os, men vi er oppe mod hård konkurrence. Heinz har været 3’er i Brasilien i to år i træk, så jeg håber at vi kan blive ved med det og også se Jarno i pointene. Det ville være perfekt."
CBA  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk