Efter have rodet rundt i den forkerte ende af tabellen når man ser på tiderne, så blev der vendt rundt på dette forhold for H. Kovalainen i Renault. Han blev hurtigste mand i fredagens testkørsler.
Han blev dog fulgt godt til dørs af F. Massa i hans Ferrari. Og igen noget overraskende - A. Davidson i Super Aguri var tredjehurtigst. Springet fra F. Massa til A. Davidson var dog på godt et sekund.
Dette var den afsluttende testdag i denne omgang, men alle kørere er på plads om en uge, hvor de første træningssessioner forud for Malaysias Grand Prix køres.
Tiderne fra Sepang - fredag:
Plac: | Kører: | Team: | Hurtigste tid: | Omg. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. | H. Kovalainen | Renault | 1:35.757 | 55 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. | F. Massa | Ferrari | 1:35.808 | 71 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. | A. Davidson | Super Aguri | 1:36.787 | 68 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. | N. Rosberg | Williams | 1:37.002 | 103 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. | F. Montagny | Toyota | 1:37.206 | 77 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. | N. Heidfeld | BMW Sauber | 1:37.318 | 69 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PDL Andretti dynastiet kan måske godt få en ny kører i Formel 1. I hvert fald bliver Marco Andretti fulgt nøje af Honda Formel 1 teamet.Gil de Ferran som tidligere har vundet blandt andet det berømte Indy 500, og som nu fungerer som sportslig direktør i Hondas Formel 1 team, var forleden på besøg på Homestead banen i Florida, USA. Formålet med besøget havde et eneste formål, nemlig at se hvordan Marco Andretti klarer og udvikler sig. Marco Andretti har ved et par lejligheder testet for Honda teamet, og tilsyneladende har han gjort et vist indtryk på teamet. I hvert fald nok til at man har besluttet at følge hans udvikling som racerkører. Marco Andretti kører i denne sæson i ICS serien i USA. Gil de Ferran ville dog ikke entydigt indrømme at han var der for at følge Marco Andretti. Gil de Ferran: Løbet var dog ingen succes for Marco Andretti. Han udgik ret tidligt i løbet efter at have haft en del besværligheder med bilen. PDL Efter at Bernie Ecclestone forleden luftede tanken om et fransk Grand Prix ved Paris, er der sket en udvikling i sagen. Nu er Grand Prixet decideret i fare i 2008.Bernie Ecclestone vil gerne have et Grand Prix i eller omkring Paris. Det er en gammel drøm som opstod allerede da Bernie Ecclestone begyndte at få magt i motorsporten. Drømmen havde han dog tilfælles med datidens FIA præsident Balestre. Nu kan drømmen gå i opfyldelse idet at der er risiko for at afviklingen på Magny-Cours så absolut er i fare. Det franske Grand Prix har i mange år lidt af for få tilskuere. Det hjalp lidt at man får få år siden satte billetpriserne ned til et noget mere fornuftigt niveau. Og sidste år arrangerede man en koncert med det tidligere Pink Floyd medlem Roger Waters. Tilskuerne kom igen. Men trafikken til og fra banen, sammenholdt med at banen er placeret ude midt i ingenting, gør livet vanskeligt for arrangørerne. En planlagt motorvej der skal gå gennem området er ikke fuldført. Arbejdet stoppede for et par år siden få kilometre fra banen. Det betyder et til tider sindssygt trafikkaos til og fra banen. Bernie Ecclestone appellerede eller måske rettere truede de franske politikere med sin udtalelse forleden, til at de skulle gøre noget. Der er endnu ikke kommet nogen reaktion, og måske gør der heller ikke. Den franske valgkamp er under opbygning. Arrangørerne af det franske Grand Prix - FFSA - har meldt ud at hvis ikke der gøres noget, vil man ikke se sig i stand til at afholde det franske Grand Prix i 2008. Så sent som i går - torsdag - udsendte FFSA en pressemeddelelse hvor man meget kraftigt appellerede alle motorsportsfans til at komme til det franske Grand Prix. Blandt andet for at overbevise de franske politikere om at, nu er det nødvendigt at få færdiggjort motorvejsforbindelsen til banen, samt flere andre ting som politikerne tilsyneladende også har lovet. FFSA siger ligeledes i deres pressemeddelelse at første prioritet i øjeblikket er at få afviklet det franske Grand Prix 2007 med så stor succes som overhovedet muligt. Derefter vil man evaluere på om man vil arrangere igen i 2008. FFSA sidder både på promoveringsretten og retten til at afvikle det franske Grand Prix. Beslutter FFSA sig for ikke at afvikle Grand Prixet i 2008, er der en mulighed for at det kan afvikles på Paul Ricard banen. Den er i de senere år udbygget til en ret god standard af ejeren, som for øvrigt er - Bernie Ecclestone. Findes der ikke en løsning, således at det franske Grand Prix i 2008 ikke køres, vil det være første gang siden 1955 at det ikke bliver kørt. Det franske Grand Prix er blevet afviklet på Magny-Cours siden 1991 hvor man overtog Grand Prixet efter Paul Ricard banen. PDL 29.3.2007 Sepang test - torsdagTorsdag var sidste testdag på Sepang banen. Her var asfalten våd om morgenen, ligesom der kom en kraftig byge i løbet af eftermiddagen. Og så var Hamilton hurtigste kører.Formel 1 testen på Sepang banen i Malaysia sluttede torsdag. Dog bliver der muligvis en testdag fredag også, da vejret ikke var særlig optimalt torsdag. Her var der våd asfalt om morgenen, ligesom man oplevede en af de lokale kraftige regnbyger i løbet af eftermiddagen. Lewis Hamilton måtte stoppe et par gange ude på banen med mekaniske problemer, men formåede alligevel at køre dagens hurtigste tid. Værre var det for Nick Heidfeld, som fik det varmt i bilen. En olielækage startede en brand i motorrummet på bilen. Og så var Red Bull - her med Mark Webber bag rattet i bilen igen godt med fremme. Tiderne fra Sepang - torsdag:
|