Som vi tidligere har omtalt, så ser det ud til at det malaysiske Grand Prix skal køres i kunstlys. Under det malaysiske Grand Prix i weekenden, blev der ført forhandlinger mellem Bernie Ecclestone og de malaysiske arrangører. De malaysiske arrangører har hele tiden været villige til at vil ændre tidspunktet for afviklingen af Grand Prixet, og det ser ud til at det nu gennemføres.
Samtidigt blev der ført samtaler med arrangørerne af det kinesiske Grand Prix, og også her er der interesse for at ændre tidspunktet for afviklingen af Grand Prixet. Bernie Ecclestone bekræfter dette og tilføjer endvidere at man i Sydkorea, som er nye i kalenderen for 2010, også gerne vil afvikle Grand Prixet i de mørke timer. Forhandlingerne med arrangørerne af Grand Prixerne i Kina og Sydkorea er dog ikke afsluttet. Men for alle tre steder gælder det at man godt kan se fordelen i at køre Grand Prixerne på et sent tidspunkt idet det vil tiltrække langt flere tv seere i Europa, ligesom det også giver mulighed for langt flere tilskuere på lægterne de respektive steder.
Modsat så siger man i Australien stadigvæk nej tak til at gennemføre det australske Grand Prix i kunstlys. Det ventes at såfremt man ikke opnår andet tilfredsstillende resultat for begge parter, så står Australien til at miste deres Grand Prix senest når deres kontrakt med Bernie Ecclestone udløber.
Selvom det endnu ikke er vedtaget at Formel 1 bilerne skal køre på slicks, så testes dæktypen alligevel igen og igen. I december testede man slicks første gang og i næste måned efter Bahrains Grand Prix, vil Formel 1 kørerne igen teste slicks forud for det spanske Grand Prix. Denne test køres på Circuit de Catalunya hvor også det spanske Grand Prix køres.
Ved den første test var der store vanskeligheder med at få varme i dækkene. Den gang prøvede man at køre uden at dækkene havde været pakket ind i dækvarmere. Det gav store forskellige i hastighederne fra når man kom ud af pittet til man fik kørt varme i dækkene. Ligeledes var der store problemer med at bagdækkene nåede arbejdstemperatur flere omgange før man fik ordentlig varme i fordækkene. Her reagerede flere kørere i forhold til sikkerheden.
De fleste kørere var dog begejstrede for slicks dækkene. Men de forventer også at der bliver arbejdet mere med dækkene samt et eventuelt reglement omkring anvendelsen af slicks. Bridgestone selv forventer væsentligt bedre resultater denne gang, især da man nu har en noget højere banetemperatur end i december måned hvor man sidst testede dæktypen. Desuden har Bridgestone denne gang udviklet flere compoundstyper som skal testes. Bridgestone forventer at anvendelsen af slicks bliver genindført, og at man til den tid vil kunne tilbyde foreløbigt 4 forskellige compounds til Grand Prixerne.
Bridgestone har endvidere meddelt at man til aften/natløbet i Singapore forventer at præsentere dæk med en fluorscerende markering, således at det vil væsentligt nemmere at følge med i hvem der kører på hvilken compound og hvornår.