Vasser nåede nemlig kun at køre 10 omgange på den 1,5 mil lange oval-bane, inden tekniske problemer med teamets G Force/Oldsmobile/Firestone betød, at testen måtte afbrydes. Det er planen, at Vasser's team-kammerat, Juan Pablo Montoya, skal i aktion i løbet af i dag, og teamet håber på bedre resultater med hans test-kørsel.
Den største forskel på en IRL-racer og en Champ Car er, at hvor IRL-raceren drives at en "almindelige" 3,5 liters motor, så har en Champ Car derudover en Turbo booster. På trods af denne væsentlige forskel, så mener Vasser ikke, at det ikke vil tage lang tid at vænne sig dette.
Efter denne test-kørsel på oval-banen i Las Vegas, så vil teamet deltage i The Indianapolis Open Test fra den 7. - 11. april. Team-ejer Chip Ganassi har allerede købt to G Force chassis'er og det er planen, at købe endnu et chassis inden denne test-kørsel. Teamet har desuden købt 10 Oldsmobile-motorer fra Comptech Engines.
Udover Vasser og Montoya, så er Tyce Carlson, Scott Goodyear, Mark Dismore og Scott Sharp (alle IRL-kørere) også med i Las Vegas test-kørslen.
www.cart.dk
Det var dog ikke en walk-over sejr, eftersom at Papis lå på 3. pladsen bag Paul Tracy og Roberto Moreno, da der kun manglede 10 omgange af løbet, men heldigvis for Papis, så kom trafikken til at spille en afgørende rolle, og med et par fænomenale overhalinger, var han pludselig i front.
Selve løbet bar ellers præg af, at nogle af de store favoritter måtte udgå med tekniske problemer, herunder Michael Andretti, sidste års mester, Juan Pablo Montoya, Adrian Fernandez og Helio Castro-Neves.
For rookiernes vedkommende blev dette løb en lidt blandet fornøjelse. Svenske Kenny Brack fra Team Rahal kørte et fremragende løb, men på omgang nr. 78/150 udgik han med motorproblemer. Han havde indtil da ellers konstant ligget i Top-10 placeringerne.
Alexandre Tagliani fra Player's/Forsythe-teamet gjorde det ligeledes fremragende. Han var næste hele tiden med i Top-5 striden, men en forseelese i sidste halvdel af løbet gjorde, at han måtte en tur ned bag i feltet. Dermed var hans chancer for et super-resultat udelukket, men det blev dog til en flot 9. plads.
2. pladsen til Roberto Moreno var et klokkeklart bevis på, at han fuldt ud har fortjent hans plads hos Patrick Racing. Moreno kørte et flot og ikke mindst stabilt løb. Han var meget tæt på at vinde løb, da han og Papis over de to sidste løbsomgange kun var adskildt af 0,5 sekunder.
Paul Tracy var yderst tilfreds med hans 3. plads, efter hans team, KOOL Green, under de frie træningssessions og selve kvalifikationen, havde haft gevaldige problemer med deres Reynard-Honda grundpakke. Tracy's team-kammerat, Dario Franchitti, sluttede iøvrigt på en 11. plads, hvilket gav ham to point i mesterskabet.
De to sidste i Top-5 blev Jimmy Vasser og Patrick Carpentier.
Mo Nunn Racing og Tony Kanaan havde et rigtigt up-and-down løb. Kanaan startede som nr. 14, men i løbet af kort tid var han fremme i spidsen af løbet, og han var rent faktisk en dominrende faktor indtil hele to forseelser gjorde, at han til sidst sluttede på 10. pladsen.
Det næste løb i FedEx CART serien er Bosch Spark Plug Grand Prix på oval-banen i Nazareth d. 9. april.
www.cart.dk