Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
31.3.2006
 Australiens GP - 2. fri træning
 Australiens GP - 1. fri træning
 
30.3.2006
 Australiens GP - McLaren preview
 Det australske Grand Prix - og fremtiden
 

Hop til top31.3.2006

Australiens GP - 2. fri træning

Så er der gjort klar til dagens anden fri træning forud for Australiens Grand Prix 2006 i Melbourne, igen har kørerne 60 minutter til deres disposition.

2. fri træning
TidHændelse
05:00 De grønne lamper i pitudkørslen er tændt nu.
05:06 Føste mand på banen er Ide, han følges af Doornbos, Davidson, Kubica, Winkelhock, Sato, Monteiro, Albers og Liuzzi.
05:07 Wurz og Coulthard på banen.
05:08 Ide - 1:41,355

Davidson - 1:32,123 - 1. pl.
Kubica - 1:32,144 - 2. pl.
Albers - 1:32,285 - 3. pl.
Liuzzi - 1:32,622 - 4. pl.
05:10 Monteiro - 1:32,460 - 4. pl.
05:11 Wurz - 1:31,472 - 3. pl.
05:12 Davidson - 1:29,543 - 1. pl.
Coulthard - 1:30,793 - 2. pl.
Kubica - 1:30,865 - 3. pl.
05:13 R.Schumacher - 1:32,023 - 8. pl.
05:15 R.Schumacher - 1:30,921 - 4. pl.

Stillingen i top 6:
1 - Davidson
2 - Coulthard
3 - Trulli
4 - R.Schumacher
5 - Albers
6 - Liuzzi
AN  


Hop til top
Australiens GP - 1. fri træning

Årets tredje Formel 1 Grand Prix køres denne weekend i Australien, hvor Albert Park i Melbourne lægger asfalt til det der traditionelt plejer at være sæsonens første Grand Prix løb.

Luft temp: 20 C0
Bane temp. 24 Co

1. fri træning:
TidHændelse
02:00 Så tændte de grønne lamper i pituidkørslen - 1. fri træning er i gang.

Ingen kørere holder klar til at køre ud på banen.
02:06 Nu kører de første biler på banen.
Første mand er Wurz, der hurtigt før følgeskab af Doornbos, Jani og Davidson.
02:08 Kun Davidson bliver på banen, de tre andre kørere vender tilbage til pitten efter en enkelt installationsrunde.
02:09 Ide på banen.
02:10 Massas og Speed på banen-

Dagens første tid:
Davidson - 1:43,205
02:11 Winkelhock på banen.

Wurz på banen for anden gang.
02:13 Davidson - 1:42,054 - 1. pl.

Albers, Kubica, Doornbos og Villeneuve på banen.
02:14 Raikkonen og Monteiro på banen
02:16 Wurz - 1:34,560 - 1. pl.
H
AN  


 

Hop til top30.3.2006

Australiens GP - McLaren preview

McLaren er godt med i toppen, men har absolut ikke været alt for heldige endnu i denne sæson. Kan teamet få manøvreret Raikkonen uden om uheld denne gang?

Kimi Raikkonen har en karriere i Formel 1 der tit går op ad bakke. I de første GP'er i denne sæson er bakken blevet endnu længere. Det må da vende for ham på et tidspunkt. Montoya har ikke gjort meget væsen af sig endnu, men har trods alt scoret points hver gang. Men ingen tvivl om at ambitionerne er til mere i hele teamet.

I den forgangne har kørerne været optaget af både ferie men sandelig også af kommercielle opgaver. Det betyder at testarbejdet som er foretaget på Paul Ricard i Frankrig, er varetaget af Pedro de la Rosa og Gary Paffett. Gary Paffett har lavet dæktest til både Australiens GP og San Marinos GP. Denne test er foretaget i interim bilen MP4-20. Pedro de la Rosa har derimod kørt i en spritny MP4-21 (chassis nr. 4. red.) til hans test som har været fokuseret på den foresatte udvikling af bilen. De to testkørere tilbagelagde i alt små 3300 km, fordelt over 4 dage.


McLaren vil gerne længere frem, lykkedes det i Australien?
(Foto: McLaren)

Kimi Raikkonen håber selv på at hans uheldskvote er opbrugt i denne omgang. Starten på 2006 sæsonen har ikke været særlig spændende for hans vedkommende. Montoya virker som om at han ikke rigtig kan finde rytmen i den nye bil, men håber dog på at Albert Park banen kan give ham et skub i den rigtige retning. Måske han skulle teste noget mere selv. Forhåbningerne i teamet bærer i retning af, at man meget gerne snart vil have en sejr på kontoen.

PDL  


Hop til top
Det australske Grand Prix - og fremtiden

Det australske Grand Prix kan i fremtiden blive nedtonet af Bernie Ecclestone. Han har visse spekulationer omkring Grand Prixet.

Herhjemme er det sådan at et rygeforbud i det offentlige rum venter lige om hjørnet. I Australien er man endnu ikke nået helt så langt, men der arbejdes på et forbud mod tobaksreklamer. Dette års Grand Prix - nu her i weekenden hvis nogen skulle have glemt det - bliver det sidste under det nuværende regelsæt i Australien. Og hvad så?

Sagen er den at kommer der et forbud i Australien, så må arrangørerne betale kompensation for at være med. Tilsyneladende er der i kontrakten med Bernie Ecclestone visse ting indføjet der gør, at i tilfælde af forbud mod tobaksreklamer, så skal der betales kompensation. Sjovt nok blev kontrakten mellem arrangørerne af det australske Grand Prix og FOM/Bernie Ecclestone fornyet så sent som sidste år og varer nu til og med 2010.

Bernie Ecclestone er tilsyneladende selv lidt i tvivl om kontraktens indhold desangående idet at han i udtalelser til flere medier blandt andet har udtalt følgende:

"Vi har altid haft den opfattelse, at i Australien kan vi køre med tobaksreklamer, men jeg forstår nu, at der kan opstå problemer med det. Vi har en kontrakt med arrangørerne i Australien, og vi må nu se nærmere på indholdet."


Bliver de her reklamer forbudt i Australien, kan det koste dyrt
(Foto: Ferrari)

Ligeledes stiller Bernie Ecclestone også spørgsmålstegn ved om Australien kan blive ved med at være stedet hvor der tages hul på Formel 1 kalenderen. I år er løbet flyttet pga. Commonwealth Games. Bernie Ecclestone udtaler at han på sin vis hellere vil have et Grand Prix der er tættere på Europa for at få bedre ratings. Allerede nu har det vist sig at Bahrains GP som åbnede sæsonen i år, havde flere seere end Australiens GP har haft i de senere år.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk