Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
4.3.2001
 Villeneuve på hospitalet
 Panis rykket ned på 7. pladsen
 Official omkommet
 11 tilskadekommet
 Newey - Vi ved ikke hvad der skete
 Official kvæstet
 Villeneuve uskadt
 
3.3.2001
 Støtte til Jenson Button
 Frentzen - Den bedste racer
 Montoya skuffet
 Barrichello sur på stewards
 Ralf bedste Michelin-mand
 Räikkönen lidt skuffet
 Det er jo en Peugeot
 Ikke så ringe endda!
 Alonso bestået!
 Ron Dennis forsvarer stabiliteten
 Coulthard lover kamp til stregen
 Marques med i løbet
 Burti i nyt stort uheld
 Honda godt fra start
 

Hop til top4.3.2001

Villeneuve på hospitalet

Jacques Villeneuve har rundet et hospital for at få yderligere behandling efter sit voldsomme uheld.

Canadieren kørte som bekendt op i Ralf Schumacher Williams og blev ganske fatalt sendt ind i hegnet hvor et dæk dræbte en official. Den tidligere verdensmester kunne selv kravle ud af raceren, men havde det ikke særlig godt, og klagede over problemer med ryggen. Det blev værre og derfor undersøges han på et nærliggende hospital.

"Det er ikke på grund af følelserne efter uheldet, men fordi hans ryg er blevet stiv. Han er chokeret og ked af det på officialens familie vegne. Han vidste ikke at der var nogen der var blevet dræbt da han kom tilbage til pitten," siger en talsmand fra BAR.

BB  


Hop til top
Panis rykket ned på 7. pladsen

Der er sket et par ændringer i det endelige resultat. Efter en undersøgelse har det vist sig at Olivier Panis overhalede Nick Heidfeld mens der var gule flag, og det har kostet en straf på 25 sekunder.

Dermed bliver Panis rykket ned på 7. pladsen, og får altså ikke nogle point i sit comeback-løb. Dermed bliver Nick Heidfeld nummer 4 og debutanten Kimi Räikkönen rykker op på 6. pladsen, og scorer dermed allerede point i sit debutløb.

En lignende straf er givet til Jos Verstappen, og han er rykket ned på 10. pladsen, hvorefter Jean Alesi rykker en plads frem.

BB  


Hop til top
Official omkommet

Desværre er Formel 1-sporten igen blevet ramt af et dødsfald. Den kvæstede official overlevede ikke at være blevet ramt af et løsrevet dæk.

Det kaster en grum skygge over sæsonen, og sætter fornyet spørgsmålstegn ved sikkerheden i Formel 1. Der er blevet gjort meget for at sikre at hjulene ikke ryger af racerne ved sammenstød, men selv ved mindre kraftige sammenstød med barrierer bliver dækkene revet af racerne.

Derudover skal der også til at sættes mere fokus på sikkerheden blandt officials. De er udsatte på grund af at de befinder sig tæt ved banen, så de kan komme kørerne til hjælp, men dødsfaldet i dag, og det der skete sidste år på Monza, gør at FIA nu må skride ind og øge sikkerheden blandt de folk der gør alt for kørerne.

De tre kørere på podiet var tydeligvis meget berørte over situationen, og Michael Schumacher viste at det sportslige i sejren totalt var sat i skyggen af uheldet. "Sejren står i skyggen af det som vi netop har fået fortalt – nemlig at der er en official der er omkommet," sagde en næsten forstenet Michael Schumacher. De to andre kørere ved pressemødet bakkede den forsvarende verdensmester op. "Det er forfærdeligt at sådan noget sker, at noget sådan sker for dem der arbejder for os," sagde Barrichello.

Tankerne går til den efterladtes familie.

BB  


Hop til top
11 tilskadekommet

Den fatale ulykke som indblandede Ralf Schumacher og Jacques Villeneuve har påvirket hele Formel 1-feltet meget. BAR samarbejder med FIA om at undersøge ulykken.

Udover den dræbte official blev 11 tilskuere ramt af vragdele og måtte et besøg på banens hospital for at modtage hjælp for de mindre skader, og ingen kom noget alvorligt til. Craig Pollock har følgende udtalelse på vegne af sit team: "Det er med stor sorg at vi har erfaret at en official er død og at 11 tilskuere fik skader som følge af dette uheld. På vegne af Jacques, og BAR-Honda teamet, samt mig selv, vil jeg gerne kondolere til hans familie. Vi vil fuldt ud samarbejde ved den officielle undersøgelse. I øjeblikket er vores tanker og bønner kun med den afdøde offical familie."


Villeneuve overlevede uheldet, men det kostede desværre en official livet

BB  


Hop til top
Newey - Vi ved ikke hvad der skete

Mika Hakkinen udgik i et meget stort uheld hvor han lå efter Michael Schumacher i kampen om føringen i det australske grand prix. I det meget uheldsprægede grand prix måtte finnen således på 26. omgang brage af banen.

McLaren ved endnu ikke hvad der gik galt, og det er noget der skal undersøges. "I øjeblikket ved vi ikke hvad der skete. Enten var det et problem med ophænget eller bremserne. Det er det eneste jeg kan sige i øjeblikket," siger McLarens tekniske leder, Adrian Newey.

Uheldet skete meget stor kraft og efter at være kommet sig kunne han gå tilbage til garagen. Det var dog et så kraftigt uheld at det også kunne have været gået alvorligt galt. "Mika har nogle mærker på hjelmen og han har fået en mindre hjernerystelse," forklarer Newey der måtte se at Ferrari tog det første stik i dette års mesterskab.

BB  


Hop til top
Official kvæstet

Det var en official der kom svært til skade i det uhyggelige uheld der involverede Ralf Schumacher og Jacques Villeneuve. Han er nu blevet overført til et lokalt hospital.

Det forlyder intet om hans tilstand, men han blev ramt af et dæk, og det givet desværre kun tragiske minder om hvad der skete på Monza sidste år, hvor en brandmand blev dræbt af et flyvende dæk. Jacques Villeneuve lå i kamp med den tyske Williams-kører da han ville overhale – men ikke kunne finde vej forbi. "Jeg bremsede blot ned til svinget og lige pludselig fik jeg et skub af bagi. Jacques vidste ikke hvad jeg ville og kørte ind i mig. Det var hans fejl, men det kan ske," siger Schumacher og Villeneuve har da også taget sin del af skylden.

"Jeg er blot glad for at vi begge er uskadt. Først tænkte jeg på mig selv og håbede at jeg ikke rullede rundt i gruset, og så kiggede jeg efter Jacques," forklarer Ralf videre. Men det var dog en kedelig nyhed at der var en official der var blevet kvæstet. "Jeg har lige hørt at en official er blevet ramt af et dæk. Det så ret slemt ud, men jeg håber han klarer det," siger Ralf videre.

BB  


Hop til top
Villeneuve uskadt

I det uhyggelige uheld som Villeneuve og Ralf Schumacher var udsat for, slap begge kørere uskadt. Canadieren har dog fået et par knubs.

"Jeg er ok. Ralf lå i midten af banen, og jeg vidste ikke hvilken vej jeg ville overhale - på indersiden eller ydersiden. Min ryg føles lidt øm, som om det var et stort ét," siger han om uheldet der sendte begge racere ud i et inferno stumper og løse dæk.

En tilskuer kom dog til skade ved uheldet, og denne situation kendes i skrivende stund ikke.

BB  


 

Hop til top3.3.2001

Støtte til Jenson Button

Siden skiftet fra Williams til Benetton, har Jenson Button oplevet at det ikke er dans på roser det hele i Formel 1.

I løbet af optakten til sæsonen i år, har Jenson Button oplevet, at det hele ikke går så smertefrit, som det gjorde sidste år. Skiftet til et andet team, er altid en udfordring. Benetton har haft lidt udskiftning internt, en ny bil, en ny motor og et nyt dækfabrikat, er nogle af de ting som Benetton har skullet kæmpe med. På grund af problemer med det nye chassis, er mange ting forsinket i teamet. Jenson Button tager det dog rimelig roligt: "Jeg tager det hele afslappet, og jeg er sikker på at det nok skal komme til at gå. Der har været rigtig mange mennesker, som har fortalt mig, at det er en god sammensætning vi har, og at Renault har et godt omdømme."

Bossen i teamet, Flavio Briatore, bakker sin unge kører op: "Jenson passer perfekt ind i teamet. Jeg vil vove at påstå, at vi i år har et meget velafbalanceret team. Det bliver en udfordrende sæson for Jenson, fordi vi er noget bagud med udviklingen af bilen. Vi har så meget nyt vi skal arbejde med. Tidligere var vi meget stærke i starten af sæsonen, og så sakkede så bagud i løbet af sæsonen. Vi håber i år på, at det bliver omvendt så vi slutter stærkt.

Button tilføjede at han i år vil koncentrere sig om at blive en bedre teknisk kører. Noget andet han måske skal have støtte til, er betaling af fartbøder. Han har nemlig fået årets første fartbøde uddelt af de australske officials. Ved gårsdagens træning kørte han nemlig for stærkt i pittet. $ 750 at betale ved kasse 1.

PDL  


Hop til top
Frentzen - Den bedste racer

For Jordan var kvalifikationen i Melbourne en stor succes. Teamet har markeret at de vil tilbage som det 3. bedste team, da det nok ikke kan forventes at de henover hele sæsonen kan hamle op med de to store teams.

Heinz-Harald Frentzen har hele tiden forsøgt at dæmpe forventninger til denne sæson, men nu kan han ikke skjule sin glæde over den nye racer. Det er den bedste han har kørt - og taget i betragtning at det var med 99-raceren, J199 han havde så meget succes, så lovet det godt. "Jeg har været meget forsigtig med at tale om racerens præstation, for ikke at give for meget væk. Men det er helt uden sidestykke den bedste Jordan jeg nogensinde har kørt," siger tyskeren og lover dermed at teamet vil være med fremme i år.


Den bedste racer - Frentzen roser EJ11'eren

Det er selvfølgelig kun kvalifikation - sidste år præsterede Jordan også andre gode placeringer, men formåede ikke at holde hele vejen hjem. Det gælder det om nu. "Vi har vist er vi er meget konkurrencedygtige, men løbet bliver en sand test, især af vores holdbarhed. Men lige nu er jeg meget glad for dagens præstation," jubler Frentzen der i 1999 blev nummer to i Melbourne for Jordan.

Læs mere - Albert Park - Jordan kvalifikation

BB  


Hop til top
Montoya skuffet

Den nok mest omtalte debutant er Juan Pablo Montoya, og det må siges at vi ikke fik et festfyrværkeri at se fra hans side - men det er også kun hans første grand prix.

Selv er han skuffet over placeringen, og han føler at der var mere i vente. "Jeg er meget skuffet over mit sidste forsøg. Raceren blev bedre og bedre, og der var masser af plads til at køre hurtigere, da jeg tog det rimelig roligt i de første forsøg," forklarer colombianeren. Men en anden debutant kom i vejen. "Jeg var sikker på at jeg skulle have en meget god omgang, og så fik jeg et problem med Bernoldi ud af sving fire. Jeg kørte bredt og jeg troede han ville lade mig komme forbi, men så kørte han lige ind foran mig," siger han ærgerligt.

Han holder dog modet oppe - "lad os så se hvad der sker i løbet." Og Patrick Head er enig. "Jeg er sikker på at han kan køre et stærkt løb i morgen."

BB  


Hop til top
Barrichello sur på stewards

Rubens Barrichello var skuffet efter kvalifikationen, da han mener at løbsstewards forhindrede ham i, at køre de sidste omgange af hans 12 kvalifikationsrunder.

Rubens Barrichello havde netop snuppet 2. pladsen for næsen af Mika Hakkinen, da han kom ind i pitten for at lave de sidste små ændringer på raceren. Men i stedet for at køre hen til garagen, blev han kaldt ind til kontrol. Rubens Barrichello er sikker på at, hvis han ikke var blevet kaldt ind, så havde han haft tid til at lave justeringerne, og at han ville have snuppet pole position fra holdkammeraten Michael Schumacher.

"Jeg mistede vigtig tid på banen i dag, da man igen besluttede at kalde min racer ind til kontrol. Jeg mener at man må kunne gøre det på en bedre måde, fordi det påvirkede mit arbejde i at vinde pole position.
Jeg var meget sur da man kaldte min racer ind igen. Jeg ved godt at de udtager et vis antal racere til kontrol, men min racer havde allerede været til kontrol 1 gang.
Jeg har lagt denne episode bag mig nu, og nu gælder det om at se fremad. I morgen starter vi alle med 0 point, og jeg glæder mig til at komme i gang med sæsonen. Jeg har ikke sat mig noget mål for sæsonen i år. Jeg vil bare køre det bedste jeg kan, og så må vi se hvordan det ender," siger Rubens Barrichello.


Barrichello er sikker på at det kunne have været blevet til pole i dag

BKP  


Hop til top
Ralf bedste Michelin-mand

Williams kom sig rimelig godt i kvalifikationen i forhold til fredagens træninger, hvor teamet var skuffet over den manglende fart. Ralf Schumacher viste at han stadig er værd at regne med som farlig outsider, og er måske nok Michelins bedste kort.

Han blev nemlig en formen nummer 5 i kvalifikationen, endda foran David Coulthard i McLaren. En del af grunden til at Ralf Schumacher kom tættere på toppen, er at banen er blevet bedre efterhånden som der kommer mere gummi i banen. "Michelin-dækkene virkede meget bedre end i går, så det hjalp at vejgrebet på banen er markant forbedret fra fredag. Jeg kan forestille mig at det endda ser lidt bedre ud i morgen," siger tyskeren.

Patrick Head var glad for dagens resultat. "En meget overbevisende kvalifikation af Ralf. Han blev bare stærkere og stærkere for hvert forsøg. Det er meget opmuntrende for teamet og meget godt for Michelin at være i form ved deres comeback i grand prix-løb," siger Williams' tekniske leder. Ralf Schumacher var den eneste Michelin-kører i top-10.

BB  


Hop til top
Räikkönen lidt skuffet

En anden debutant i feltet, Kimi Räikkönen slap rimelig godt fra sin første kvalifikation. Finnen sikrede sig en placering som nummer 13 til morgendagens australske grand prix.

Men inderst inde var han lidt skuffet over ikke at være kommet i top-10. Der havde dog været flere tekniske problemer med raceren, hvilket gjorde at han mistede tid på banen. Til morgen var han dog med fremme, og satte derfor næsen op efter en plads blandt de ti bedste - men det lod sig ikke gi' sig. "Jeg vil tro jeg er lidt skuffet over 'kun' at være blevet nummer 13 på grid'en, fordi jeg tror jeg kunne have klaret at være i top-10," siger finnen der kun har kørt 23 løb i single-seater forud for sit første Formel 1-grand prix.


I pressens søgelys: der har været et større påstyr om Räikkönen

13. pladsen slår dog ikke skår i glæden. "Min første Formel 1-kvalifikation gik meget godt, og jeg er glad," siger han og får rosende ord med på vejen af manden der hyrede ham, Peter Sauber. "13. pladsen i hans første Formel 1-kvalifikation er meget godt. Han gjorde et ekstremt godt stykke arbejde," siger teamchefen.

Læs mere - Albert Park - Sauber kvalifikation

BB  


Hop til top
Det er jo en Peugeot

Arrows' nye samarbejde med Asiatech blev ikke en ubetinget succes fra første færd. De er selvfølgelig nye i gamet, men der er stadig lang vej til at Arrows kan matche det pace de var på sidste år.

Det må være konklusionen efter den første kvalifikation. Der bliver som sædvanlig givet forskellige grunde til hvorfor det ikke lige gik så godt - den hyppigst anvendt er at det var de andre kørere der spærrede (men det siger de alle, så.) Mike Coughlan sætter dog fingeren på den væsentligste grund. "Vi har meget arbejde at udføre med vores partnere hos Asiatech, og vi har også lidt under manglende test," siger han og forklarer at teamet havde satset på at være indenfor de 12 første.

Teamets førstekører, Jos Verstappen forsøgte at give alt for at komme til at sætte en god tid, og noget har igennem weekenden tydet på at de måske kunne levere nogle gode tider, eftersom hollænderen i flere træninger har været meget godt med fremme, men i kvalifikationen var der ingen nåde. "Vi forsøgte virkelig hårdt i dag, og jeg tror at vi gjorde det bedste arbejde vi kunne," siger han. Han har dog haft en masse tekniske problemer - blandt andet med elektronikken i gearkassen.

Enrique Bernoldi havde dog ikke de store tekniske problemer, hvorfor hans 18. plads ikke var det helt store hit. Han kæmpede især med at få varme i dækkene (en god indikation på at han ikke er så god til at få sat raceren ordentlig op.) "Generelt klarer vi os okay, men på den sidste omgang ved mit sidste forsøg, var der masser af trafik, og jeg kunne ikke få nok temperatur i fordækkene, hvilket sløvede mig på min hurtige omgang," siger debutanten Bernoldi.


Bernoldi virkede ikke overbevisende

Det lader billedet tilbage af et Arrows-team der skal til at begynde forfra med en ny partner - og man fristes til at sige: det er jo trods alt stadig en Peugeot-motor de kører med, og vi husker kun alt for godt hvad den var værd sidste år.

Læs mere - Albert Park - Arrows kvalifikation

BB  


Hop til top
Ikke så ringe endda!

Benetton-Renault fik ikke ligefrem den mest pompøse start på det nye samarbejde, da de to kørere fik sikret sig sekundære placeringer på grid'en. Men ifølge Mike Gascoyne er det ikke så dårligt endda.

Teamet er som bekendt inde i en total renovering, og derfor kan det ikke forventes at de fra starten bliver dominerende, men ikke desto mindre må det siges at Benetton ligger i den tunge ende - hvor de meget vel kan komme til at ligge den første halve sæson. "Vi forventede ikke at kvalificere os højere end som nummer 14 i denne weekend, så jeg kan ikke sige at vi er meget skuffet," forklarer Mike Gascoyne. De to kørere har haft forskellige problemer - Fisichella med en vandlækage og Button med gearkassen. "Vi er i det store og hele hvor vi forventede at være, og vores næste milesten vil være gøre raceren holdbar til løbet," siger teamets nye tekniske leder.


Mike Gascoyne følger tropperne - og var egentlig godt tilfreds med de sekundære placeringer

Jenson Button var da heller ikke sådan at hyle ud af den, selvom han måtte tage til takke med en 16. plads. "Kvalifikationen er ikke gået så dårligt når man tager alle problemerne som vi har haft indtil videre i weekenden i betragtning," siger briten der nu kan vise om han også er en god kører når der er perioder med modgang. Fisichella måtte skifte til reserveraceren til sidst, men det var ikke en oplevelse han vil huske tilbage på. "Den var virkelig underlig at køre. Jeg ved ikke hvad problemet var, men den var stort set umulig at køre, så jeg måtte afbryde mine sidste to forsøg," siger italieneren, og teamet har senere fundet frem til at det var et problem med bremserne.

BB  


Hop til top
Alonso bestået!

Det er efter kvalifikationen blevet tid til at evaluere de nye køreres indsats. Minardis nye spanier, Fernando Alonso, står til en god karakter.

Godt nok blev det 'kun' til en kedelig 19. plads, men tager man i betragtning at raceren ikke så meget som havde kørt en testomgang, så er det imponerende hvad Alonso fik ud af raceren. Igennem de frie træninger har han således også kørt rimelig stærkt, og med lidt held kunne han have startet et par pladser længere fremme. "Alt gik godt i kvalifikationsopsætning. Jeg var ikke særlig bekymret, undtagen ved det at man i kvalifikationen kun kan køre sin bedste omgang med hvert sæt dæk, og derfor kunne jeg ikke tage mange chancer da jeg ikke havde en reserveracer til rådighed," forklarer Alonso.


Ok til Alonso - han klarede den første kvalifikation godt

Selvom det så gik nogenlunde var han lidt skuffet. "Jeg pressede til sidst lidt hårdere, da jeg var sikker på at tiden ville kvalificere mig, men jeg mistede et bremsepunkt og mistede næsten et halvt sekund. Hvis det ikke havde været for det, ville jeg have vundet mindste fire pladser," mener han. Imens kunne hans arbejdsgiver Paul Stoddart ose rundt i pitlane og gøre sig til midtpunkt. "Jeg tror at denne weekend har givet os respekt i pitlanen, og efter Fernandos præstation i dag, har folk stoppet mig og spurgt om den overraskelse som jeg havde lovet – de ved det nu," siger Stoddart, der bare var glad for at begge racere får lov at starte det australske grand prix – uagtet at de nok ikke kan følge med.

Når det så er sagt, så må det siges at Fernando Alonso er bestået – og at Gustav Brunner er genial! Hvordan den racer kan levere de tider med en bovlam Ford-motor og total uprøvede Michelin-dæk er noget nær en gåde…

Læs mere - Albert Park - Minardi kvalifikation

BB  


Hop til top
Ron Dennis forsvarer stabiliteten

Mclaren teamchef Ron Dennis forsvarer hans bilers stabilitet, med tanke på sæsonåbningen i den kommende weekend. Sidste år gik det jo helt galt, da både Mika Hakkinen og David Coulthard var ude af løbet efter blot 18 omgange af de 58 løbet varer og det samme gør sig gældende for året før.

Løb nummer 2 sidste år var ikke meget bedre. Det lykkedes ikke for Mika Hakkinen at gennemføre Interlagos og David Coulthard blev diskvalificeret. Det blev dog væsentligt forbedret i løbet af sæsonen, men i år er tvivlen forstærket af de mange problemer teamet er rendt ind i under tests.

"Vi har uden tvivl haft store problemer både med bilen og motoren, men det er jo hele ideen med at teste!!!!!!. Jeg vil hellere have en hurtig ustabil bil end en langsom stabil bil. Det er en større udfordring at vende den hurtige kontra den langsomme. Det er for dårligt at folk kalder 20001 sæsonen dårlig og ustabil. Faktisk gik det rigtigt godt, vores nærmeste konkurrent var bare den lille nuance bedre. Siden det første løb vi deltog i tilbage i 1966, har vi rent faktisk vundet hvert fjerde løb siden da, det demonstrerer med al tydelig det modsatte."

Ron Dennis mener at med den nye dækleverandør (Michelin) og deres optræden i Formel 1 vil give mulighed for flere overhalinger og mere spændende løb. Dog kører Mclaren videre med Bridgestone da de mener sig tilfredse med dette samarbejde.

"De teams der kører med Michelindæk vil uden tvivl få gode kvalifikationstider, men dækkene vil ikke holde i løbene.
Derfor vil dækvalget uden tvivl igen få en stor betydning for løbenes udgang."

Gordon Poulsen

XT  


Hop til top
Coulthard lover kamp til stregen

Coulthard har ingen intentioner om at lege andenviolin i den kommende sæson. Han vil starte på linie med Mika Hakkinen med det klare mål at vinde VM-titlen.

"Jeg starter med det klare mål at få titlen. For at kunne gøre dette behøver jeg ikke nogen hjælp fra teamkollega el lign, jeg behøver blot lidt mere held, mekanisk stabilitet og mere støtte fra mit team".

"Jeg har kørt race i 19 år og undet 9 grand prix løb og jeg har aldrig draget fordel af regnvejr el lign. Mine værste konkurrenter har dog noget længere erfaring i Formel 1 og der er deres force. Mika har været med siden 1991, ligeså Michael, den erfaring er mere vigtig end "Speed".

Coulthards kørsel i sidste sæson viste også at teamet ikke længere kunne bede ham om at træde til side for Mika. Dette skete sidste år, det til trods, har Coulthard aldrig offentligt givet udtryk for utilfredshed. Han har dog uden tvivl fundet det svært at acceptere det faktum at Mika fik fordel ved pitstops o.lign.

"Vi var meget skuffede over at tabe titlen til Ferrari sidste år, men i år vil vi vende det rundt. Når søndagen er omme, så har vi forhåbentlig et godt forspring til Michael og Rubens. Jeg kan dog ikke forudsige sæsonen, men det bliver uden tvivl en kamp mellem os og Ferrari."

Gordon Poulsen

XT  


Hop til top
Marques med i løbet

Det lykkedes ikke for Tarso Marques at kvalificere sig indenfor 107%-grænsen, men brasilianeren har fået dispensation af løbs-officials.

Dermed bliver feltet komplet. Marques satte sin racer af hvor han var et godt stykke fra deltagelse, og han forsøgte sig derefter i Alonsos racer, men manglede stadig et par tiendedele. Men det australske officials godtog at han alligevel kan deltage. "Jeg er meget glad for at de lader mig køre i morgen. Forhåbentlig har vi fået al uheldet væk i dag, så løbet bliver meget bedre for os," siger Marques der altså runder feltet af.

Men lad os nu se om de kan holde hele vejen hjem - det må ene og alene være det som teamet bør gå efter.

BB  


Hop til top
Burti i nyt stort uheld

Luciano Burti har ikke fået den bedste start på Formel 1-karrieren som fast kører for Jaguar. I går satte han raceren af, og under kvalifikationen ødelagde han endnu en Jaguar-racer.

Således kom brasilianeren total skævt ind i en af kurverne, hvor forenden af raceren begyndte at miste sit greb, hvor efter et spin var totalt uundgåeligt. Der var tale om et spin der var ved at sende raceren op i luften, og således lettede Jaguar-raceren ret meget. Burti spandt via gruset videre og ramte ind i muren, hvor hele venstresiden af raceren blev smadret.

Burti var uskadt ved uheldet, der forårsagede at det røde flag kom ud for at få fjernet de løsrevne Michelin-dæk og få den smadrede racer væk.

BB  


Hop til top
Honda godt fra start

Der var tilfredshed hos Honda over at en af deres kørere kørte sig ind blandt de forreste i fredagens frie træning.

Således placerede Jarno Trulli sig som nummer 2, selvom det nok ikke var med særlig tunge tanke. Men det var Honda egentlig ligeglade med - de fik et godt resultat. "Det var en god start for Honda, da der ikke var nogle problemer med alle fire Honda-drevne raceren. Vores nye samarbejde virker godt i løbssammenhæng, især for den nye gruppe Honda-ingeniører, og det er godt at se dem nyde arbejdet i dag," siger Kazutoshi Nishizawa, der er teknisk leder for Honda Racing.


Lys start for Honda med Jordan

En af partnerne - Eddie Jordan - var da også tilfreds med dagens resultat, selvom det formelt set ikke kan bruges til ret meget. "Det ser godt ud, men det er for tidligt at give forudsigelser. Det vigtigste er at begge kørere er glade, og den nye racer var konstant," siger Eddie Jordan.

BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk