Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
4.3.2011
 Pirelli svarer på kritikken
 
3.3.2011
 Ikke udbredt tilfredshed med Pirelli dækkene
 

Hop til top4.3.2011

Pirelli svarer på kritikken

Som vi kunne berette igår, så har der ikke været den store tilfredshed med de nye Pirelli dæk blandt kørerne, og slet ikke hos topkørerne.
Kritikken har især været fremme siden den sidste testrunde, og nu svarer Pirelli igen på kritikken. De mener ikke at der er problemer, snarere at resultatet af dækkenes præstationer er et bestillingsarbejde.

En stor del af Formel 1 kørerne med Sebastian Vettel og Fernando Alonso i spidsen, har været alt andet end tilfredse med de nye Pirelli dæk. De bliver slidt alt for hurtigt efter et vist antal omgange. Det er hovedessensen i kritikken.

Kritikken har Pirelli selvfølgelig også hørt og svarer nu på kritikken:
"Den tilsyneladende øgede nedslidning er faktisk et ønske udstedt af adskillige teams og arrangørerne for at skabe et bedre show. Det er en ny mulighed for sporten, ikke et problem."

"Det skal dog også siges at de første tests ikke er kørt under optimale og særlige gunstige baneforhold. Vi håber at testen i næste uge vil give et noget andet resultat. Vi vil selvfølgelig forsat lytte til teamene og deres feedback."

PDL  


 

Hop til top3.3.2011

Ikke udbredt tilfredshed med Pirelli dækkene

Efter de første af årets testrunder begynder der at tegne sig et billede af hvordan de nye Pirelli dæk virker og arbejder. Langt fra alle er lige tilfredse med Pirelli dækkene.
Flere kørere udtrykker en vis bekymring over det pludselige og til tider meget hurtige dækslid man har observeret under de hidtil afholdte tests. Giver det flere pitstops end først antaget?

Det kan blive en problematisk første del af sæsonen, hvis man skal tro flere af kørerne i Formel 1. Årsagen til den fælles bekymring og for så vidt også udbredte kritik, er de nye Pirelli dæk. En ting er hvad man har været vant til i de seneste sæsoner, men nu kommer et nyt dæk der er sammensat med en hel anden opbygning.

Fernando Alonso fra Ferrari teamet, udtrykker stor bekymring, både vegne af sig selv men også de andre topteams, som har gjort sig de samme erfaringer.

"Udfra det vi har set indtil nu, så er dæksliddet meget markant, hvilket betyder at vi vil få et stort antal løb med flere pitstops. Det er jeg ikke særlig begejstret for, for det skaber en øget uvished især hos de stærkeste teams. Situationen er dog ens for alle, og det bliver endnu mere vigtig at være den hurtigste, for jeg tror ikke at nogen kan klare sig med et pitstop mindre end de andre."

Sebastian Vettel er på linie med Fernando Alonso idet han bemærker at efter 15 - 17 omgange, så kommer nedslidningen meget hurtigt. Han bemærker også at nedslidningen kommer efter et vist antal omgange uanset hvordan køreren behandler dækkene.

Denne erfaring er Adrian Sutil fuldt ud enig med Sebastian Vettel om. Han siger at man højest kan tjene 1 omgang ved at skåne dækkene og tilføjer at der bliver travlt i pittene på stort set samme tid. Adrian Sutil pointerer også at det giver problemer i forhold til de frie test- og træningssesioner. Han mener at man praktisk talt ikke får noget ud af dette testarbejde. Dækkene kan ikke holde til forløbet.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk