Både John Nielsen og Thorkild Thyrring var til stede ved testen. Det vare første gang holdet var ude og rulle i deres nye racer, som er en 1999 Panoz, som er opdateret så den er teknisk på højde med den nye 2000 Panoz.
Panoz er selvfølgeligt blevet opdateret så den opfylder alle de regler som er gældende i de klasser som de skal køre i. Bilen kommer til at rulle på Pirelli dæk.
Bilen kørte under testen med Penske støddæmpere, men inden længe bliver der monteret Sachs.
Under testen kørte Nielsen & Thyrring med en '99 Robert Yates V8 motor, men inden for den kommende uge bliver der monteret en EPP motor. EPP motoren er produceret hos Panoz engine, EPP står iøvrigt for Elan Power Products.
Tom kommer i øvrigt til Sebring igen i år, men denne gang stiller han op i en åben AUDI R8. Tom er dog ikke det eneste danske islæt ved dette løb, for Jan Magnussen stiller op i en Panoz, der er forbedret væsentligt til denne sæson.
Bane rekorden på Sebring blev lavet sidste år, og er sat af Tomas Enge i en Riley & Scott Judd - 1:51,608, gns. hastighed 192,06 km/t. Tomas Enge har i øvrigt skrevet kontrakt med West F3000 til den kommende sæson, og skal dermed konkurrere med Kristian Kolby i han F3000 DAMS racer i år. Vi kommer selvfølgeligt med flere Sebring nyheder, da dette løb har vist sig at være en hel afgørende faktor i opvarmningen til Le Mans løbet.
Der er ikke sluppet meget ud om hvem og hvad der er tilmeldt løbet. Men alene på den sidste tilmeldingsdag blev der tilmeldt 10 Viper.
Vi er med Sportscar World som kilde, blevet informeret om at de 55 udvalgte biler bliver offentliggjort den 15. Marts på den officielle Le Mans side ACO
Det er en komite under ACO der udvælger de 55 biler der får lov til at stille op til testdagen den 30. April.
Det ser desværre ud til at der kun er reserveret 25 pladser til prototyper, og der er modtaget over 30 tilmeldinger.
Der er modtaget over 50 tilmeldinger til GT klasserne, og de skal derfor næsten halveres.
Man kan allerede nu forudse at der er mange teams der bliver skuffede, omvendt kan man sige at de kedeligste og dermed også langsomste sorteres fra med det samme.
Teamet har netop være på Jerez for at teste den nye Cadillac endnu mere, men samtidig er det også træning for piloterne i at håndtere denne nye racer
Jean-Paul Driot sagde efter testen på Le Mans "Vi er meget stolte over at arbejde sammen med en af verdens største bilproducenter, og vi er specielt stolte over at bringe Cadillac tilbage på Le Mans."
Driot var også til stede på Daytona for at overvære Rolex 24 i år, og ved den lejlighed blev han overbevist om at DAMS teamet har taget det rigtige valg. Han siger dog at dette ikke betyder, at man ikke kan forbedre bilen, og han er derfor meget glad for det samarbejde som de har med Riley & Scott.
"Selv om vi havde ballastvægt i bilen, er jeg endnu ikke tilfreds med bilens setup," siger Tom Kristensen efter at være blevet nummer syv i testen.
"For lidt over en uge siden tog jeg selv for første gang plads i bilen, efter at Foss-tech og James Thompson har udviklet dette års BTCC-racer over vinterens løb. Der skal nogle justeringer til fra mit team WSR, som nu har overtaget den videre udvikling af bilen, før Honda'en passer til min kørestil og vi således kan komme til at slås med de øvrige fabriksteam om de forreste pladser. Men på trods af disse lidt uventede problemer, og selv om jeg er "the new kid in town", glæder jeg mig virkelig meget til at bytte sidespejle med de andre kørere. Jeg er blevet utroligt godt modtaget af Team Honda Sport West Surrey Racing, hvor nationaliteterne er så forskellige som New Zealand, England, Sydafrika, Italien og Danmark."
Alle løbene vil i øvrigt blive vist live på BBC gennem hele sæsonen.
Testtiderne fra Brands Hatch (Indy Circuit):
1: Matt Neal (GB), Nissan Primera 0:46.3
2: Alan Menu (CH), Ford Mondeo 0:46.4
3: Yvan Muller (F), Vauxhall 0:46.5
4: Rickard Rydell (S), Ford Mondeo 0:46.5
5: Gabriele Tarquini (I), Honda JAS 0:46.7
6: Anthony Read (GB), Ford Mondeo 0:46.8
7: Tom Kristensen (DK), Honda WSR 0:46.8
8: James Thompson (GB), Honda WSR 0:46.8
tomkristensen.com