Alle fem dage vil der blive kørt to testsessions, den første fra klokken 09:00 til 13:00, den anden starter klokken 14:00 og slutter 17:00.
De fleste af Formel 1 teamne har nu offentliggjort hvem af deres kørere der skal teste på de forskellige dage, og testplanen ser foreløbig således ud.
Team | Tirsdag | Onsdag | Torsdag | Fredag | Lørdag |
Red Bull | TBA | TBA | TBA | TBA | |
McLaren | Button | Hamilton | Button | Hamilton | |
Ferrari | Massa | Massa | Alonso | Alonso | |
Mercedes | Rosberg | Schumacher | Schumacher | Rosberg | |
Renault | Heidfeld | Petrov | Petrov | Heidfeld | |
Williams | Maldonado | Maldonado | Barrichello | Barrichello | |
Force India | TBA | TBA | TBA | TBA | |
Sauber | Pérez | Kobayashi | Pérez | Kobayashi | |
Toro Rosso | Buemi | Buemi | Alguersuari | Alguersuari | |
Lotus | TBA | TBA | TBA | TBA | |
Hispania | TBA | TBA | TBA | TBA | |
Virgin | d'Ambrosio | Glock | Glock | d'Ambrosio | |
Pirelli har behov for at teste deres dæk yderligere. Diverse ændringer og forbedringer vil man gerne have testet, hvilket i princippet ikke kan lade sig gøre når Formel 1s officielle testdage er overstået. Men man ser en mulighed for at komme ind i den første frie træningssession der køres om fredagen.
Pirelli har allerede forelagt muligheden for blandt andet FIA som skal acceptere og godkende forslaget. Pirelli mener at man på den måde kan teste og udvikle kommende dæktyper uden at man går på kompromis med reglerne. Desuden vil man få nedbragt omkostningerne for dæktests, og det gælder både for Pirelli selv og teamene.
Det er ikke lykkedes for Pirelli at få testet deres dæk under ekstremt høje temperaturer. Næsten alle dæktest som man enten selv har afholdt i 2010 eller de hidtidige test i 2011 har haft særligt høje asfalt-temperaturer. Pirelli håber på en hurtig godkendelse så man kan komme hurtigst muligt igang, hvilket Pirelli selv mener vil være det Malaysiske Grand Prix.