Filmen vil komme til at handle om tre kørere i forskellige stadier af deres karriere en nybegynder, en erfaren kører og en pensioneret. Man formoder Stallone der snart runder de 50 skal spille "pensioninsten". Han har været til stede ved en stor del af 1998s GPer, for at lære mere om sporten og for at få publicity.Både Ferrari og især Jacques Villeneuve har haft æren af Rockys besøg. Der skal gå tre måneder med optagelser på Hungaroring og filmen forventes at få premiere i USA samme måned det amerikanske GP afholdes, hvilket jo er god PR for dem begge.
Mon ikke en vis mr. Ecclestone sidder og gnidder sig i hænderne netop nu? Der forlyder desværre intet om hvorvidt der søges statister!
Trods en omstart i reservebilen fra pitlanen , en 10 sekunders stop and go og et mislykket pitstop, lykkedes det for Rubens at køre sig op på en femteplads og 2 værdifulde VM points. Eller 2/5 dele af sidste års samlede resultat. Et resultat der varsler nye og omskiftelige tider i Formel 1 verdenen.
Rubens Barrichello - Bil nr. 16 ( SF03-1 )
"Helt ærligt er jeg glad for at have scoret de 2 point; men også en smule vred, fordi jeg føler at kunne have vundet racet. 10 sekunders stop-and-go straffen var for hård, fordi jeg kunne ikke gøre andet end overhale Michael Schumacher. Noget skete i mængden foran, Michael blev langsommere og jeg trak til højre for at undgå ham. Bilen kørte fantastisk. Jeg har på fornemmelsen, det bliver et godt år."
Johnny Herbert, Bil nr.17 (SF3-03)
"Det er virkeligt frustrerende at begge biler skulle blive holdende på start griden. For mig et det en dårlig måde at slutte en ellers lovende weekend på. Ligemeget, dette løb fortæller os at vi har en meget konkurrencedygtig bil og vi har grund til optimisme for resten af sæsonen."
Paul Stewart, næstformand i Stewart Grand Prix
"Det synes en lille smule underlig at sige dette; men der er blandede følelser i garagen fordi der ligger en " hvad nu hvis ." og gnaver. Havde Rubens startet fra hans oprindelige startposition (fire) havde der været alle chancer for at han kunnet vinde løbet. Men hvor om alting er - så er jeg ekstremt stolt over teamets indsats i denne weekend. Der er kredit til hver og en i Stewart teamet for at Rubens var i stand til at køre løbet i dag. Det var sort uheld for Johnny efter hans enestående indsats over hele weekenden"
Gary Anderson Teknisk direktør i Stewart Grand Prix
"Rubens lagde dramaet på startgriden bag sig og kørte sit livs løb i reservebilen. Han måtte leve med en fejlfunktion på benzinpåfyldningsanlægget ved hans første pitstop, han fik en 10 sekunders stop-and-go som var en smule barsk. Han stoppede igen og fik benzin på, og stadig lykkedes det ham at køre 2 point hjem."
Nick Hayes, F1 program direktør, Cosworth Racing
"Hvilken rutschebanetur med højde- og lavpunkter, og hvilket løb af Rubens ! Vi kender stadig ikke helt eksakt årsagen til olielækagen, som forårsagede branden i begge biler på startgriden. Vi skal hjem og se nærmere på det."
Neil Ressler, Vice-President, Research & Vehicle Technology, Ford
"Løbet illustrerer at formen der er blevet vist hele weekenden igennem ikke var en fejltagelse. Efter problemerne på griden, startede Rubens i reservebilen for at begynde at kæmpe sig tilbage og sluttede på en femteplads. Dagens indsats viser bilens og den nye Ford Cosworth V10 CR-1motors konkurrencedygtighed, og det lover godt for resten af sæsonen."
Dagens top 6 blev:
Plac. | Kører | Team | Tid | Km/t |
1 | Eddie Irvine | Ferrari | 1:35:01,659 | 190,816 |
2 | Heinz-Harald Frentzen | Jordan | + 0:01,026 | 190,782 |
3 | Ralf Schumacher | Williams | + 0,07:012 | 190,582 |
4 | Giancarlo Fisichella | Benetton | + 0:33,418 | 189,705 |
5 | Rubens Barrichello | Stewart | + 0:54,697 | 189,003 |
6 | Pedro de la Rosa | Arrows | + 1:24,316 | 187,972 |
Mest overraskende er nok at Rubens Barrichello i Stewart's reservevogn, som måtte starte f
formel-1.dk vil i løbet af dagen opdatere med nyheder, baggrund og pressemeddelelser.
Træningen viste at Ferrari havde en del problemer eftersom Schumacher var længe i pitten, samtidig med at tyskeren fortsat har langt op til to McLaren-racere, der distancerede resten af feltet. Coulthard sluttede som den bedste af de to McLaren-racere. Yderst overraskende blev Pedro Diniz den fjerdebedste.
Resultatet af morgenens warm-up findes på resultatsiden.