Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
9.3.2004
 Briatore afviser rygterne om Ralf Schumacher
 Ralf på vej til Renault?
 
8.3.2004
 Ralf Schumacher til Renault næste år?
 Australiens GP - Set og sket - de nederste 5
 

Hop til top9.3.2004

Briatore afviser rygterne om Ralf Schumacher

De verserende omtaler og rygter, bl.a. en udtalelse fra manager Willi Weber til det tyske blad "Bild" om et Ralf Schumacher skifte til Renault, afvises af Flavio Briatore.

På forsiden af det tyske blad "Bild" udtaler Ralf Schumachers manager, Willi Weber, at man har en kontrakt klar med Renault som blot mangler at blive underskrevet. Renault har netop udsendt en pressemeddelelse som afviser denne påstand. Og dermed står vi for så vidt lige vidt i spekulationerne om Ralf Schumacher og hans kontraktforhandlinger. Forhandles der stadig med Williams, eller er det blot et pressionsmiddel mod Williams? Eller kører Briatore et helt andet spil, nu hvor Renault har fået tilført en ny storsponsor i form af spanske Telefonica og dermed har flere penge til rådighed - bl.a. til nye kørere?

Flavio Briatore udtaler i den udsendte pressemeddelelse følgende:

"Jeg mødtes med Willi Weber i Melbourne, og vi har da så sandelig talt med hinanden. Vi er venner så det er kun en naturlig ting at gøre. Men, vi talte undervejs ikke på noget tidspunkt om en fremtid for Ralf Schumacher hos Renault. Det har vi aldrig gjort."

Briatore har andre kørere til rådighed i øjeblikket. Udover Fernando Alonso er Mark Webber også under hans vinger, og mon ikke at Briatore måske vil vælge Webber frem for Schumacher den yngre set med en managers øjne?

PDL  


Hop til top
Ralf på vej til Renault?

Det helt store spil om hvem der skal køre hvor, er gået i gang. Således har Ralf Schumachers manager, Willi Weber udtalt at der arbejdes på at få Ralf til at køre for Renault i 2005!

Han udtaler sig til bladet Bild der tilhører den lidt mere kulørte del af pressen, hvorfor alle oplysninger herfra skal tages med et gran salt. Ifølge Weber er kontrakten klar. "Ethvert punkt i kontrakten er allerede blevet diskuteret. Underskriften er en ren formalitet," siger manageren til bladet.

Han skulle i givet fald erstatte Jarno Trulli der er kommet mere og mere i skyggen af Fernando Alonso, senest i det netop overståede Grand Prix i Melbourne. Ralf Schumachers forhandlinger med Williams brød sammen for et stykke tid siden, og det blev besluttet at forhandlingerne først ville blive genoptaget i midten af 2004. I mellemtiden har Weber så forsøgt sig i andre teams. Dog har Renault også en mulighed for at hente Mark Webber til teamet - Briatore har en underliggende kontrakt med den australske kører, der således blot er "udlånt" til Jaguar de kommende år. Williams har også vist interesse i at få Webber ind som en erstatning for den ene af de kørere der med sikkerhed forlader teamet. Renault har med andre ord rigtig meget at skulle sige når kørerne skal fordeles til 2005-sæsonen.

BB  


 

Hop til top8.3.2004

Ralf Schumacher til Renault næste år?

Spilfægteriet mellem Ralf Schumacher og Williams teamet forsætter. Nu er det kommet frem at Willi Weber, Ralf Schumachers manager, siger at fremtiden hedder Renault.

Der har i de seneste uger været en livlig trafik af meningsudvekslinger mellem Ralf Schumacher og især Frank Williams. Man har efter lang tids forhandlinger ikke nået noget der kunne nærme sig den store enighed om en kontraktforlængelse. Og det kan være at det ikke bliver til noget overhovedet mellem de to parter. Ikke ifølge Willi Weber, Ralf Schumachers manager.

Ifølge Bild, et tysk magasin, har Willi Weber udtalt til dem at han og Ralf Schumacher er blevet enige med Renault eller rettere Flavio Briatore om en kontrakt.

Willi Weber til Bild:
"Vi er blevet enige om hvert eneste punkt i en kontrakt sammen med Briatore. Underskrivelsen mangler men er blot en formalitet."

Der har været adskillige ordvekslinger Ralf Schumacher og Frank Williams i mellem. Nogle er kommet frem i offentligheden.

Ralf Schumacher:
"Selv om både jeg og min manager Willi Weber vil finde det svært at forlade alle vennerne hos Williams, er der mulighed for at det kan ske. Det vil være trist, men jeg vil ikke tillade mig selv at blive behandlet på den måde af Williams. Jeg er ikke frustreret, men jeg finder det svært at forstå visse ting som er sket i de seneste måneder. Frank Williams siger at jeg ikke er andet end én pengepuger. Det kan jeg kun grine af. Han ved at jeg vil acceptere at halvere min løn."

Det vil ikke være utænkeligt at Ralf Schumacher skifter til f.eks. Renault. Kemien mellem Frank Williams og Ralf Schumacher har aldrig været helt god. Desuden har Ralf Schumacher og Montoya, som efter denne sæson godt skifter til McLaren, heller aldrig været på talefod for alvor. Der har også været visse uenigheder mellem de to. Hvis det som Willi Weber har udtalt og påstår, er sandt, mangler der kun en underskrift og en bekræftelse fra Flavio Briatore og Renault på at det er sandt og ikke bare et pressionsmiddel mod Frank Williams.

PDL  


Hop til top
Australiens GP - Set og sket - de nederste 5

De nederste 5 teams indeholder mere eller mindre en gruppe som stod for skuffelser. Starten på sæsonen blev for deres vedkommende ikke som forventet.

Sauber:
Sauber havde vel regnet med end tilfældet blev efter årets første GP. Den meget Ferrari lignende bil burde vel have klaret sig bedre. Fisichella klarede sig bedst, men pga. omstændighederne - én måske lidt dårlig kvalifikation - kom han til at ligge bag Nick Heidfeld som Fisichella efter løbet mente kørte meget defensivt. Det viste sig da også at efter at Fisichella endelig kom forbi Heidfeld, at så kørte han meget hurtigere. Måske det kniber lidt med at finde plads til at overhale på? Felipe Massa kørte aggressivt men alligevel pænt. Han fik hurtigt indhentet Raikkonen og overhalede ham efter en ret god duel. På et tidspunkt begyndte bilen at understyre kraftigt hvilket bl.a. som resultat gav, at Massa spandt af banen. Han kom tilbage men fik et problem med motoren som tvang ham til at udgå. Teamet er overbevidst om at det var hændelsesforløbet der ikke gav bedre resultater. I hvert fald mener man at på trods af forløbet, at det gav gode løfter for fremtiden.

Jaguar:
Det var sådan lidt op og ned for Jaguar. Efter kvalifikationen havde man en kører i top 6 og en der ikke fik en tid. Efter løbet var det næsten omvendt. Mark Webber som havde kvalificeret sig som nr. 6 kørte godt til, men mistede halvvejs i løbet sjette og syvende gear i bilen. Teamet besluttede at trække ham ud af løbet, der var alligevel ikke noget formål ved at lade ham forsætte. Debutanten Christian Klien imponerede derimod positivt. Fra næst bagerste startposition, kørte han forsigtigt i starten men senere da han havde fundet sin egen rytme avancerede han stille og roligt, og sluttede løbet på elvtepladsen. Bl.a. foran Toyota'erne og Jordan. Efter løbet var han jublende lykkelig over at have fuldført løbet og så endda på så høj en placering som tilfældet var. Udover at Mark Webber måtte udgå, var teamet tilfreds med weekends forløb. Man føler at man er nået længere end det har været tilfældet i tidligere år.

Toyota:
Hos Toyota har man én ting at glæde sig over. Bilerne viste sig at være pålidelige og begge biler kom da også i mål. Men så var der vist ikke ret meget mere at glæde sig over. Mike Gascoyne pointerede efter løbet at alt tilsyneladende fungerede fint, dog skal der nu bringes væsentligt mere fart i bilerne. Det skal da også nævnes at begge biler havde problemer med vejgrebet som teamet gav dækkene skylden for.

Jordan:
Udover Christian Klien i Jaguar, så klarede en anden debutant sig også fint. Giorgio Pantano som i Australien debuterede for Jordan kom i mål på en 14 plads, dog tre omgange efter Michael Schumacher. Dermed var hans første målsætning opfyldt, nemlig det at fuldføre. Nick Heidfeld kørte vel også glimrende om end at han fik skyld af andre for at køre defensivt. Men det holdt ikke længere end til 15 omgange før mål. Problemer med koblingen var årsag til hans noget atypiske ankomst i pittet hvor han "kørte" en mekaniker ned. Problemet med koblingen var også skyld i hans udgang af løbet. Koblingen forårsagede at bilen låste i første gear og det var også problemet da han kørte ud af pittet, og valgte at udgå lige efter. Dog lader det til at Jordan har muligheden for at klare sig bedre i år med en opdateret bil og nye kørere.

Minardi:
Minardi som ingen rigtig regner med, gjorde det fint i starten af løbet. Bruni klarede at overhale ikke mindre end fire kørere på de første omgange, og kørte derefter stabilt. Men så gik det galt. Ikke for ham men med bilen. Den begyndte at fejltænde og det endte med at han måtte udgå. Udgik det gjorde også Baumgartner allerede efter 13 omgange. Også pga. problemer med det elektriske. Dog af en anden karakter idet motorstyringsprogrammet gik helt amok. Paul Stoddart var efter løbet en af de mange kritikere af det nye kvalifikationssystem. Den korte tid mellem de to sessioner er slet ikke nok til a

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk