BAR og især Villeneuve havde en god dag, og teamet er ved at komme over de tekniske problemer. "Vi var i stand til at koncentrere os om set-up i stedet for at bekymre os om holdbarhed," siger Villeneuve. Dette gjaldt dog kun Villeneuves racer, eftersom Ricardo Zonta havde en del problemer med sin racer. Williams-teamet var det team der kørte flest omgange tilsammen - og denne gang var det Alessandro Zanardi der var den hurtigste af de to Williams-kørere. Prosts første testdag blev anført af Jarno Trulli mens Stephane Sarrazin fik lov at køre den anden racer. Også Benetton var med, men fik ikke kørt særlig mange omgange i dagens test. Der er ud fra dagens tider grund til forventning om at der er mere tæt race på vej, eftersom de fire første kørere lå inden for meget blot 18/100 af et sekund.
Testtider fra Barcelona 31. marts 1999:
Kører | Team | Tid | Omgange |
Jacques Villeneuve | BAR | 1m24,80 sek. | 65 |
Allesandro Zanardi | Williams | 1m24,92 sek. | 69 |
Jarno Trulli | Prost | 1m24,94 sek. | 36 |
Ralf Schumacher | Williams | 1m24,98 sek. | 60 |
Giancarlo Fisichella | Benetton | 1m25,04 sek. | 36 |
Ricardo Zonta | BAR | 1m25,14 sek. | 40 BB Minardi-køreren, Luca Badoer kommer ikke til start, efter at teamet har bekræftet at italienerens skade gør det umuligt for ham at deltage i det brasilianske grand prix. Der nævnes mange afløsere til
pladsen, og i den internationale presse peges der på enten Laurent Redon der var testkører sidste år for teamet eller sidste års japanske kører, Shinji Nakano. Rygterne om at de to danskere, Jan
Magnussen eller Tom Kristensen skulle være på listen bliver ikke bekræftet uden for Danmark, og heller ikke hos teamet. De kilder som formel-1.dk har været i kontakt med nævner ikke de to danskere.BB 30.3.1999 Tom K. eller Jan M. afløser BadoerDet blev i går fortalt i DR sporten at Jan Magnussen eller Tom Kristensen, stod som bejlere til at afløse den skadede Luca Badoer i Minadien, til det kommende Brasilianske Grand Prix.Vi har nu på formel-1.dk undersøgt denne ellers meget spændende sag, men må desværre skuffe alle Formel 1 freaks. Der er absolut ingenting i denne sag. Vi har været i forbindelse med flere mennesker, som alle afkræfter denne historie... HVJ Camel kommer måske tilbage i formel 1, efter at have været ud i 7 år. Aftalen skulle lyde på 8 milliarder dollars.
Det gule look er sidst set i sporten i slut 80’erne, da Lotus kørte med den gule Camel reklame. Camel ejes af Japan Tobacco, og Benetton er i forvejen er sponsoreret af Mild Seven, som ejes af samme firma. Det store Japanske konsortium, er i øjeblikket det 3. største tobaksfirma i verden. De har brugt formel 1 til at reklamerer for Mild Seven, i et forsøg på at komme ind på det internationale marked. Nu bliver det så Camels tur til at blev ført frem på det internationale cigaret marked. HVJ Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|