Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
1.4.2010
 Plat eller krone for Heikki Kovalainen
 
31.3.2010
 Regelændringer til diskussion i Malaysia
 

Hop til top1.4.2010

Plat eller krone for Heikki Kovalainen

Er der et sted hvor man ikke ønsker på nogen måde at overlade tingene til tilfældigheder, så er det i Formel 1. Noget tyder dog på at man i Lotus teamet gør brug af tilfældigheder, omend i uskyldig grad. Sagen er nemlig den at man blandt kørerne har trukket lod om hvem af de to Grand Prix kørere der skulle side udenfor i fredagens frie træninger til fordel for test- og reservekøreren, Fairuz Fauzy. Plat eller krone afgjorde sagen.

Det har i Lotos teamet været diskuteret hvem der skulle afgive pladsen til Fairuz Fauzy i fredagens frie træninger forud for Grand Prixet i Malaysia. Da man tilsyneladende ikke rigtigt kunne blive enige, foreslog teamchef Mike Gascoyne at man slog plat eller krone om afgørelsen.


Heikki Kovalainen sidder over i fredagens frie træninger
(Foto: Lotus Racing)

Det kunne alle godkende og så foretog man simpelthen et møntkast. Det faldt ud til fordel for Jarno Trulli som så skal køre de frie træninger fredag sammen med Fairuz Fauzy, mens Heikki Kovalainen må side over om fredagen. Måske ikke den professionelle tilgang, men det virker åbenbart når ingen vil træde i karakter i teamet.

PDL  


 

Hop til top31.3.2010

Regelændringer til diskussion i Malaysia

Diverse regelændringer lavet forud for denne sæson, blev prøvet af i Bahrain, med stor efterfølgende kritik. Kritikken forstummede dog i betragtelig grad efter søndagens australske Grand Prix. FIA har indtil nu afvist at lave ændringer, men har dog haft åbne ører undervejs. Nu vil FOTA medlemmerne mødes i Malaysia for at diskutere eventuelle regelændringer. Flere teamchefer maner dog til besindighed og ønsker flere løb inden én endelig beslutning.

Man kan vel roligt sige at der har været en bred kritik af flere af de regelændringer som blev indført forud for denne sæson. Flere har kritiseret for at indføre dem, men FIA har ikke alene skylden. Alle teams har været med til at beslutte dem, så noget af kritikken må vil rettes mod dem selv.


De smallered fordæk mm. har fået megen kritik
(Foto: Red Bull Media Getty Images)

Men kritikken har trods alt været så voldsom at ingen vil egentlig vil lade dem side overhørig. Derfor samles FOTA medlemmerne i Malaysia på fredag for at drøfte tingene nærmere igennem igen. Dog maner Martin Whitmarsh fra McLaren, Stefan Domenicali fra Ferrari og Christian Horner fra Red Bull Racing til at man lige klapper hesten lidt endnu.

De tre teamchefer angiver forskellige årsager til at de to første Grand Prixer har været så forskellige, men er dog fuldt enige om at man skal vente med at træffe beslutninger om såkaldte nødforanstaltninger for at ændre reglementet allerede nu. De tre chefer er enige om at man først efter flere Grand Prixer kan lave en endelig evaluering og først derefter officielt foreslå tiltag/regelændringer.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk