Dr. Mario Theissen er superglad i disse dage. BMW Sauber teamet har præsteret fortræffeligt i de første 3 Grand Prixer i år. Man har godt nok ikke vundet noget endnu, men det er blevet til teamets første pole position, samt at man nu for første gang i teamets historie fører VM for konstruktører.
Dr. Mario Theissen går endda så vidt at han siger at nu må man regne med at BMW Sauber kan blande sig i topkampen, og at teamet er et af de tre topteams i Formel 1. Ron Dennis fra McLaren teamet har dog tidligere manet lidt til besindighed og har sagt at der indtil nu kun er 2 teams i toppen, og at man skal afvente at se hvad der sker når nu alle teams er hjemme i Europa og har adgang til hele udviklingsapparatet.
Mario Theissen er en glad mand i disse dage
(Foto: BMW Motorsport)
Det dæmper dog ikke glæden hos Dr. Mario Theissen. Han siger at den udvikling er ens for alle teams. Samtidigt lægger han op til at man ikke skal blive overrasket hvis BMW Sauber vinder deres første Grand Prix sejr i år. Han siger blandt andet at nu har man allerede opnået 2 af de 3 mål man har sat sig for 2008. Kun den første Grand Prix sejr mangler.
I næste uge testes der igen på Circuit de Catalunya banen uden for Barcelona. Nu hvor alle teams er tilbage i Europa, er der flere opdateringer, nyudviklinger og ændringer der skal testes. Men det bliver igen uden Super Aguri teamet.
Teamet har ikke råd. Så simpel er forklaringen. Der er også en forklaring på at teamet ingen penge har. Den tidligere annoncerede indsprøjtning af økonomiske midler har endnu ikke fundet sted. Det har godt nok heddet sig at en stor del af ejerskabet af teamet er overgået til den engelske Magma Group, men alt i forbindelse med overdragelsen af ejerskabet - eller rettere dele af den - er endnu ikke på plads.
Det bekræftes af Takuma Sato som sidder i den ene af bilerne. Han fortæller blandt andet at aftalen endnu ikke helt afsluttet. Underskrifterne mangler, men han håber på at det sker snarest, således at teamet kan komme igang både med udvikling og test. Super Aguri teamet har som vanligt de absolut sidste placeringer i begge mesterskaber.
Kvalifikationstiderne:
Pl. | Kører | Team | Kval. 1 | Kval. 2 | Kval. 3 |
1 | Robert Kubica | BMW Sauber | 1:32,893 | 1:31,745 | 1:33,096 |
2 | Felipe Massa | Ferrari | 1:31,937 | 1:31,188 | 1:33,123 |
3 | Lewis Hamilton | McLaren | 1:32,750 | 1:31,922 | 1:33,292 |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:32,652 | 1:31,933 | 1:33,418 |
5 | Heikki Kovalainen | McLaren | 1:33,067 | 1:31,718 | 1:33,488 |
6 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | 1:33,137 | 1:31,909 | AN Hvis man skal tage den 3. fri træning for Formel 1 kørerne som en retningsgiver for hvad vi kan forvente i eftermiddagens kvalifikation, samt ikke mindst morgendagens løb, så er der lagt op til en både anderledes og spændende weeekend på Sakhir banen i Bahrain.
Kun en enkelt af de faste top fire kørere er med oppe foran i tiderne her i den 3. fri træning, hvor Williams køreren Nico Rosberg slutttede på 1. pladsen, han var 0,205 sekund hurtigere end Ferrari køreren Filipe Massa der ellers har været hurtigst i de to første fri træninger.
3. og 4. pladserne blev besat af Mark Webber og Jarno Trulli fra Red Bull og Toyota teamne.
Topkørere som Kimi Raikkonen fra Ferrari teamet, samt de to McLaren kørere Heikki Kovalainen og Lewis Hamilton, må have testet med 'fulde tanke', da de 'kun' blev placeret på 9., 10. og 18. pladserne.
Tiderne fra 3. fri træning: |