Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
13.4.1999
 Eddie Jordan´s filosofi
 David Coulthard er stadig tændt
 Ændringer hos BMW ?
 Honda tester på Barcelona
 
12.4.1999
 Jordan tæt på diskvalifikation
 Bridgestone test
 Zonta er på vej tilbage
 Pressemeddelelser
 

Hop til top13.4.1999

Eddie Jordan´s filosofi

Efter der nu er kørt to løb af årets verdensmesterskab, udtaler Eddie Jordan følgende om hans filosofi omkring Formel 1.

"Jeg mener at det er bedre at være en helt i slutningen af løbet, en at være stjerne i starten ". Han siger ikke dette i en negativt tone, men vi skal altså forbedre deres Kvalifikationsresultatet, for at kunne lave et godt løb.

"man henter ingen point ved at lave en god kvalifikation, man får kun point i selve løbet, og vi sluttede dagen der hvor Rubens kvalificerede sig."

HVJ  


Hop til top
David Coulthard er stadig tændt

Det er ikke lykkedes David Coulthard at scorer point i de første to løb, men han er stadig fokuseret på verdensmesterskabet. I 1998 sæsonen, havde David allerede scoret 12 point på dette tidspunkt.

Efter det Brasilianske GP sagde Coulthard: "jeg er meget skuffet over ikke at have scoret nogle point i de første to løb. man får jo desværre ikke point for tekniske problemer".

Han tilføjer, at han ikke ved hvornår han får sin første point. "jeg er noget skuffet over holdbarheden på min bil, Men jeg skal åbenbart betale for at McLaren har lavet en hurtigt bil, og det er jo kompromiset spil."

Han ser dog frem til løbet på Imola, med positive øjne og siger at den bane altid har passet ham godt, og at han kender banen meget godt. "jeg håber da på at vinde der !! "

HVJ  


Hop til top
Ændringer hos BMW ?

Der er Spekulation om at Paul Rosche er på vej ud af BMW projektet, men BMW siger at dette ikke passer. Man siger at han skal være ansvarlig for udviklin ag deres ny V10 motor, som skal bruges i Formel 1 næste år.

Der gik eller rygter om at Mario Thelsson skulle afløse Rosche. Men BMW siger at Thelsson skal være ansvarlig for den tekniske side af motorudviklingen. Gerhard Berger er stadig ansvarlig for marketing, forretningssiden, og repræsentationen for projektet.

HVJ  


Hop til top
Honda tester på Barcelona

Honda Racing startede igår en 3 dags test på Barcelona. Honda er det eneste team der til stede på banen, da alle de andre teams er på vej hjem fra Brasilien.

Jos Verstappen kørte 50 omgange igår uden nogen form for tekniske problemer. Den hurtigste omgang der blev kørt var 1:25.7, men Verstappen siger at omgangstiderne ikke er så vigtige lige nu. "Det gik bare rigtigt godt idag. Vi testede en del nye komponenter på bilen. Det eneste problem jeg havde idag, var at der ikke er noget gummi på banenn, for jeg er den eneste der tester her, og vi kanderfor ikke lave de tider som vi plejer. og jeg koncentrer mig derfor ikke så meget om omgangstiderne, men mere om hvordan bilen opfører sig," siger Verstappen.

De andre teams vil starte på edres test i næste uge. Ferrari skal dog teste nogle nye regnvejrs dæk for Birdgestone i den kommede weekend, på Fiorano. De fleste teams, inkl. Ferrari - tager til Jerez, fra den 22. April til den 24. April

HVJ  


 

Hop til top12.4.1999

Jordan tæt på diskvalifikation

Jordan var meget tæt på at blive diskvalificeret efter søndagens Grand Prix på Interlagos banen i Brasilien, og dermed få frataget den 3. plads som Heinz-Harald havde kørt hjem til teamet.

Teamet havde allerede siddet med hjertet oppe i halse en gang den dag, da Frentzen's Jordan var meget tæt på at løbe tør for brændstof på sidste omgang, men det lykkedes ham da at komme i mål, og dermed score sin tredieplads.

Men efter Frentzen havde været på podiet, var der et drama i Jordan lejeren, hvor man brugte over en ½ time, på at finde brændstof nok til at rundt omkr. i motor og slanger, så FIA kunne få en brændstofprøve, som der kræves iflg. reglementet.

Med FIA's officials hængende på deres skuldre og team boss Eddie Jordan ventende i baggrunden, fik Jordan's mekanikere skrabet tre små bøtter brændstof sammen, som blev godkendt, og de fik derfor lov til at beholde trediepladsen.

HVJ  


Hop til top
Bridgestone test

Ferrari skal i den kommende uge lave en officiel test for Bridgestone, på Fiorano banen. Testen køres den 16. & 17. April.

Formålet er at få testet nogle regnvejrsdæk, og Fiorano banen vil derfor bliver gjort våd til formålet således at testen bliver så realistisk som mulig.

McLaren teamet var også inviteret, men har takket pænt nej tak, da de vil koncentrerer sig om deres egne forberedelser til det næste løb, som køres på Imola.

HVJ  


Hop til top
Zonta er på vej tilbage

Ricardo Zonta var involveret i en ulykke, under lørdagens sidste frie træning. Han fik en flænge i foden, som gjorde at han ikke kunne kører søndagens løb på Interlagos banen

Det forventes at Zonta udskrives fra hospitalet idag, og at han skal have tage de 20 sting, som foden blev syet sammen med, den 19. April. Lægen på hospitalet, siger at det vil tage op imod 40, inde Zonta kan komme til at køre racerbil igen.

HVJ  


Hop til top
Pressemeddelelser

De første pressemeddelelser er nu på. Klik på "Resultater" til venstre - herefter P'et udfor Brasiliens Grand Prix, og læs de enkelte teams og kørernes umiddelbare reaktion på et spændende løb.
KLH  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk