"Jeg mener at det er bedre at være en helt i slutningen af løbet, en at være stjerne i starten ". Han siger ikke dette i en negativt tone, men vi skal altså forbedre deres Kvalifikationsresultatet, for at kunne lave et godt løb.
"man henter ingen point ved at lave en god kvalifikation, man får kun point i selve løbet, og vi sluttede dagen der hvor Rubens kvalificerede sig."
Efter det Brasilianske GP sagde Coulthard: "jeg er meget skuffet over ikke at have scoret nogle point i de første to løb. man får jo desværre ikke point for tekniske problemer".
Han tilføjer, at han ikke ved hvornår han får sin første point. "jeg er noget skuffet over holdbarheden på min bil, Men jeg skal åbenbart betale for at McLaren har lavet en hurtigt bil, og det er jo kompromiset spil."
Han ser dog frem til løbet på Imola, med positive øjne og siger at den bane altid har passet ham godt, og at han kender banen meget godt. "jeg håber da på at vinde der !! "
Der gik eller rygter om at Mario Thelsson skulle afløse Rosche. Men BMW siger at Thelsson skal være ansvarlig for den tekniske side af motorudviklingen. Gerhard Berger er stadig ansvarlig for marketing, forretningssiden, og repræsentationen for projektet.
Jos Verstappen kørte 50 omgange igår uden nogen form for tekniske problemer. Den hurtigste omgang der blev kørt var 1:25.7, men Verstappen siger at omgangstiderne ikke er så vigtige lige nu. "Det gik bare rigtigt godt idag. Vi testede en del nye komponenter på bilen. Det eneste problem jeg havde idag, var at der ikke er noget gummi på banenn, for jeg er den eneste der tester her, og vi kanderfor ikke lave de tider som vi plejer. og jeg koncentrer mig derfor ikke så meget om omgangstiderne, men mere om hvordan bilen opfører sig," siger Verstappen.
De andre teams vil starte på edres test i næste uge. Ferrari skal dog teste nogle nye regnvejrs dæk for Birdgestone i den kommede weekend, på Fiorano. De fleste teams, inkl. Ferrari - tager til Jerez, fra den 22. April til den 24. April
Teamet havde allerede siddet med hjertet oppe i halse en gang den dag, da Frentzen's Jordan var meget tæt på at løbe tør for brændstof på sidste omgang, men det lykkedes ham da at komme i mål, og dermed score sin tredieplads.
Men efter Frentzen havde været på podiet, var der et drama i Jordan lejeren, hvor man brugte over en ½ time, på at finde brændstof nok til at rundt omkr. i motor og slanger, så FIA kunne få en brændstofprøve, som der kræves iflg. reglementet.
Med FIA's officials hængende på deres skuldre og team boss Eddie Jordan ventende i baggrunden, fik Jordan's mekanikere skrabet tre små bøtter brændstof sammen, som blev godkendt, og de fik derfor lov til at beholde trediepladsen.
Formålet er at få testet nogle regnvejrsdæk, og Fiorano banen vil derfor bliver gjort våd til formålet således at testen bliver så realistisk som mulig.
McLaren teamet var også inviteret, men har takket pænt nej tak, da de vil koncentrerer sig om deres egne forberedelser til det næste løb, som køres på Imola.
Det forventes at Zonta udskrives fra hospitalet idag, og at han skal have tage de 20 sting, som foden blev syet sammen med, den 19. April. Lægen på hospitalet, siger at det vil tage op imod 40, inde Zonta kan komme til at køre racerbil igen.