Ikke nok med at Force India netop har forlænget leveringsaftalen af kundemotorer med Ferrari. Man har også fået en aftale i stand om at Ferrari udstyrer motorerne med det nyudviklede KERS system.
KERS er et system som Ferrari har udviklet og som skal opsamle og gemme energi som bliver frigjort, for eksempel i forbindelse med nedbremsninger. Desuden får Force India også de samme elektriske systemer fra Magneti Marelli som Ferrari anvender. Systemer som kan bruges sammen med den reglements påbudte ECU som alle skal anvende.
Force India F1 vil dog ikke bruge Ferraris gearkasse, men videreudvikler istedet på deres egen gearkasse. Man har næsten afsluttet udviklingen af en ny meget hurtigt skiftende gearkasse som ventes at få debut i forbindelse med det ungarske Grand Prix.
Michael Schumacher er igen med når der testes i næste uge på Circuit de Catalunya. Her skal han teste sammen med Kimi Raikkonen og Felipe Massa. Det bliver dog ikke i en af løbsbilerne at han skal teste. Ifølge flere forlydender fra Italien, arbejder Ferrari allerede med ret elementære ting i forhold til 2009 reglementet, og det er her at måske verdens bedste testkører skal gøre sit arbejde.
Ferrari vil allerede nu arbejde med de reglementsbestemte ændringer i forhold til downforce. Ligeledes skal Michael Schumacher også teste slicksdæk. Det ventes at slicks bliver genindført i 2009 reglementet, selvom det dog langt fra er vedtaget endnu.
Ifølge de foreløbige planer skal Felipe Massa teste de første 2 dage, hvorefter at Kimi Raikkonen tager over de resterende dage.