Senest har Eddie Jordan stillet sig op i køen af teams, der putter salt i såret med ordene: "Jeg tror på, at det skønnere at være en helt i slutningen end at være en superstar i begyndelsen"
Baggrunden for den verbale krig mellem Jordan og Stewart er den tilstundende kamp om tredjepladsen i Formel 1 verdenen. Jordan nyder det især fordi, Jackie Stewart på seneste har benyttet enhver lejlighed til at fortælle medierne, at "den sølv- rød farvede krig " snart ville blive vasket hvid.
Uden at man skal lægge for meget i den kommentar bliver danskeren i det mindste nævnt af Pollock, så måske kan vi klamre os til håbet om at de tre nævnte herrer er de første på Pollock liste over reserver. Mika Salo betragtes af mange som den største favorit til et løb for BAR.
Postlethwaite, der har designet Formel 1 racere igennem en menneskealder for Hesketh, Wolf, Tyrell, Ferrari og senest Honda/ Dalara, var især kendt for sin store kærlighed til og entusiasme for Formel 1 sporten. Hans design var altid præget af det kontroversielle, nytænkende og videreudviklende. Bl. a. var han faderen til de høje næser på Formel 1 racerne, som vi dårligt kan forestille os foruden i dag. Han har også æren af, at Tyrrell i sine sidste år trods vanskelige finansielle vilkår formåede at blande sig i kampen.
Efter British American Racings overtagelse af Tyrrell skiftede Postlethwaite sammen med meget af det øvrige personale til Hondas Formel 1 projekt . Et projekt han gik meget op i - er var endeligt de fornødne midler til at skabe en racer efter hjertet og ikke pengepungen. Honda raceren karakteriseres da også som en typisk Postlethwaite design.
Nuværende Jordan designer, tidligere kollega og nære ven med Postlethwaite: Mike Gascoyne, æredes designeren med ordene: " Det var med stor sorg jeg hørte om Harvey Postlethwaites død i dag. Han var fremfor for alt en storartet ven og et holdepunkt i min og mange andre unge designeres karriere . Hans uangribelige entusiasme for både ingeniørkunsten og motorsport var en inspiration for alle, der nød godt af at arbejde sammen med ham. Mine tanker og kondolence går naturligvis til hans familie i denne svære tid."
Harvey Postlethwaite efterlader sig kone og to børn.
"Jeg mener at det er bedre at være en helt i slutningen af løbet, en at være stjerne i starten ". Han siger ikke dette i en negativt tone, men vi skal altså forbedre deres Kvalifikationsresultatet, for at kunne lave et godt løb.
"man henter ingen point ved at lave en god kvalifikation, man får kun point i selve løbet, og vi sluttede dagen der hvor Rubens kvalificerede sig."
Efter det Brasilianske GP sagde Coulthard: "jeg er meget skuffet over ikke at have scoret nogle point i de første to løb. man får jo desværre ikke point for tekniske problemer".
Han tilføjer, at han ikke ved hvornår han får sin første point. "jeg er noget skuffet over holdbarheden på min bil, Men jeg skal åbenbart betale for at McLaren har lavet en hurtigt bil, og det er jo kompromiset spil."
Han ser dog frem til løbet på Imola, med positive øjne og siger at den bane altid har passet ham godt, og at han kender banen meget godt. "jeg håber da på at vinde der !! "
Der gik eller rygter om at Mario Thelsson skulle afløse Rosche. Men BMW siger at Thelsson skal være ansvarlig for den tekniske side af motorudviklingen. Gerhard Berger er stadig ansvarlig for marketing, forretningssiden, og repræsentationen for projektet.
Jos Verstappen kørte 50 omgange igår uden nogen form for tekniske problemer. Den hurtigste omgang der blev kørt var 1:25.7, men Verstappen siger at omgangstiderne ikke er så vigtige lige nu. "Det gik bare rigtigt godt idag. Vi testede en del nye komponenter på bilen. Det eneste problem jeg havde idag, var at der ikke er noget gummi på banenn, for jeg er den eneste der tester her, og vi kanderfor ikke lave de tider som vi plejer. og jeg koncentrer mig derfor ikke så meget om omgangstiderne, men mere om hvordan bilen opfører sig," siger Verstappen.
De andre teams vil starte på edres test i næste uge. Ferrari skal dog teste nogle nye regnvejrs dæk for Birdgestone i den kommede weekend, på Fiorano. De fleste teams, inkl. Ferrari - tager til Jerez, fra den 22. April til den 24. April