Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
15.4.1999
 Salt i såret
 Tom K ER et muligt emne
 Harvey Postlethwaite er død.
 
13.4.1999
 Eddie Jordan´s filosofi
 David Coulthard er stadig tændt
 Ændringer hos BMW ?
 Honda tester på Barcelona
 

Hop til top15.4.1999

Salt i såret

Stor set alle de etablerede teams har efter Stewarts alt for tidlige udgang på det Brasilianske Grand Prix hånet dem. Således skulle Michael Schumacher efter løbet have udtalt, at han ikke forventede, at Stewart fremover deltager i den forreste kappestrid. Selvom Rubens Barrichello holdt foran ham efter kvalifikationen, udelukker Michael endnu et "brag" fra det skotske team. "Sidste år forløb ikke så godt for dem - og det at gøre så store fremskridt henover vinteren er i sig selv ganske bemærkelsesværdigt; men jeg ved ikke, om de kan holde trit med udviklingen igennem sæsonen. Der er stærke og svage teams - hvor Stewart skal placeres, kan jeg ikke rigtigt vurdere."

Senest har Eddie Jordan stillet sig op i køen af teams, der putter salt i såret med ordene: "Jeg tror på, at det skønnere at være en helt i slutningen end at være en superstar i begyndelsen"

Baggrunden for den verbale krig mellem Jordan og Stewart er den tilstundende kamp om tredjepladsen i Formel 1 verdenen. Jordan nyder det især fordi, Jackie Stewart på seneste har benyttet enhver lejlighed til at fortælle medierne, at "den sølv- rød farvede krig " snart ville blive vasket hvid.

KLH  


Hop til top
Tom K ER et muligt emne

Efter at Ricardo Zonta sandsynligvis bliver nød til at stå over i det kommende løb, er BAR på udkig efter en afløser. Teamet har ellers varet meget afvisende i at udtale sig om hvem det eventuelt kunne blive men kriteriet er klart: Det skal vare en kører med superlicens, og ganske interessant bliver Tom Kristensen nævnt i Craig Pollock afvisende svar på spørgsmålet om hvem der kan blive substitut: "Enhver kører med superlicens er en mulighed. Salo, Verstappen, Kristensen. Behøver jeg at fortsatte?"

Uden at man skal lægge for meget i den kommentar bliver danskeren i det mindste nævnt af Pollock, så måske kan vi klamre os til håbet om at de tre nævnte herrer er de første på Pollock liste over reserver. Mika Salo betragtes af mange som den største favorit til et løb for BAR.

BB  


Hop til top
Harvey Postlethwaite er død.

En af Formel 1 verdenens helt store skikkelser, designeren Harvey Postlethwaite er død efter et hjertetilfælde, opstået på Circuit de Catalunya, hvor han overværede testene af den nye Honda Formel 1 racer. Den 55 årige returnere til hotellet efter at have klaget over smerter i brystet, hvorefter han blev videre transportret til hospitalet, hvor han døde i natten til i går.

Postlethwaite, der har designet Formel 1 racere igennem en menneskealder for Hesketh, Wolf, Tyrell, Ferrari og senest Honda/ Dalara, var især kendt for sin store kærlighed til og entusiasme for Formel 1 sporten. Hans design var altid præget af det kontroversielle, nytænkende og videreudviklende. Bl. a. var han faderen til de høje næser på Formel 1 racerne, som vi dårligt kan forestille os foruden i dag. Han har også æren af, at Tyrrell i sine sidste år trods vanskelige finansielle vilkår formåede at blande sig i kampen.

Efter British American Racings overtagelse af Tyrrell skiftede Postlethwaite sammen med meget af det øvrige personale til Hondas Formel 1 projekt . Et projekt han gik meget op i - er var endeligt de fornødne midler til at skabe en racer efter hjertet og ikke pengepungen. Honda raceren karakteriseres da også som en typisk Postlethwaite design.

Nuværende Jordan designer, tidligere kollega og nære ven med Postlethwaite: Mike Gascoyne, æredes designeren med ordene: " Det var med stor sorg jeg hørte om Harvey Postlethwaites død i dag. Han var fremfor for alt en storartet ven og et holdepunkt i min og mange andre unge designeres karriere . Hans uangribelige entusiasme for både ingeniørkunsten og motorsport var en inspiration for alle, der nød godt af at arbejde sammen med ham. Mine tanker og kondolence går naturligvis til hans familie i denne svære tid."

Harvey Postlethwaite efterlader sig kone og to børn.

KLH  


 

Hop til top13.4.1999

Eddie Jordan´s filosofi

Efter der nu er kørt to løb af årets verdensmesterskab, udtaler Eddie Jordan følgende om hans filosofi omkring Formel 1.

"Jeg mener at det er bedre at være en helt i slutningen af løbet, en at være stjerne i starten ". Han siger ikke dette i en negativt tone, men vi skal altså forbedre deres Kvalifikationsresultatet, for at kunne lave et godt løb.

"man henter ingen point ved at lave en god kvalifikation, man får kun point i selve løbet, og vi sluttede dagen der hvor Rubens kvalificerede sig."

HVJ  


Hop til top
David Coulthard er stadig tændt

Det er ikke lykkedes David Coulthard at scorer point i de første to løb, men han er stadig fokuseret på verdensmesterskabet. I 1998 sæsonen, havde David allerede scoret 12 point på dette tidspunkt.

Efter det Brasilianske GP sagde Coulthard: "jeg er meget skuffet over ikke at have scoret nogle point i de første to løb. man får jo desværre ikke point for tekniske problemer".

Han tilføjer, at han ikke ved hvornår han får sin første point. "jeg er noget skuffet over holdbarheden på min bil, Men jeg skal åbenbart betale for at McLaren har lavet en hurtigt bil, og det er jo kompromiset spil."

Han ser dog frem til løbet på Imola, med positive øjne og siger at den bane altid har passet ham godt, og at han kender banen meget godt. "jeg håber da på at vinde der !! "

HVJ  


Hop til top
Ændringer hos BMW ?

Der er Spekulation om at Paul Rosche er på vej ud af BMW projektet, men BMW siger at dette ikke passer. Man siger at han skal være ansvarlig for udviklin ag deres ny V10 motor, som skal bruges i Formel 1 næste år.

Der gik eller rygter om at Mario Thelsson skulle afløse Rosche. Men BMW siger at Thelsson skal være ansvarlig for den tekniske side af motorudviklingen. Gerhard Berger er stadig ansvarlig for marketing, forretningssiden, og repræsentationen for projektet.

HVJ  


Hop til top
Honda tester på Barcelona

Honda Racing startede igår en 3 dags test på Barcelona. Honda er det eneste team der til stede på banen, da alle de andre teams er på vej hjem fra Brasilien.

Jos Verstappen kørte 50 omgange igår uden nogen form for tekniske problemer. Den hurtigste omgang der blev kørt var 1:25.7, men Verstappen siger at omgangstiderne ikke er så vigtige lige nu. "Det gik bare rigtigt godt idag. Vi testede en del nye komponenter på bilen. Det eneste problem jeg havde idag, var at der ikke er noget gummi på banenn, for jeg er den eneste der tester her, og vi kanderfor ikke lave de tider som vi plejer. og jeg koncentrer mig derfor ikke så meget om omgangstiderne, men mere om hvordan bilen opfører sig," siger Verstappen.

De andre teams vil starte på edres test i næste uge. Ferrari skal dog teste nogle nye regnvejrs dæk for Birdgestone i den kommede weekend, på Fiorano. De fleste teams, inkl. Ferrari - tager til Jerez, fra den 22. April til den 24. April

HVJ  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk