Da Michael Schumacher vendte tilbage til Formel 1, var der mange der så ham genindtræde i GPDA. Men det afviste han i første omgang blandt andet med begrundelsen at han i tre år havde stået i spidsen for GPDA og havde været langvartigt medlem. Michael Schumacher sagde også på daværende tidspunkt at han ikke havde skrevet nogen langtidskontrakt, og at det derfor ikke var så interessant at være med.
Michael Schumacher
(Foto: Mercedes GP)
Men flere kørere har haft samtaler med Michael Schumacher, heriblandt Felipe Massa som nu er med i bestyrelsen i GPDA. Michael Schumacher har efterfølgende meldt sig ind i GPDA igen, men udtaler at han ikke ønsker på nogen måde at involvere sig i gruppens arbejde, kun at han ønsker at være almindeligt medlem af GPDA. GPDAs bestyrelse ser forøvrigt sådan ud at Nick Heidfeld fungerer som formand, mens Sebastian Vettel og førnævnte Felipe Massa udgør resten af den ledende del af GPDA.
FIA kæmper i øjeblikket en sand kamp for at sikre dæk til de fremtidige sæsoner i Formel 1. Bridgestone har meddelt at de ønsker at deltage mere. Så jagten på en ny leverandør er gået ind. FIA har derfor flere gange meddelt at man vil søge efter nye leverandører, men endnu er intet faldet på plads.
Et interessant firma i den henseende er Michelin, der senest deltog i 2006 sæsonen. Firmaet kan meget vel være på vej tilbage og afviser det da heller ikke direkte. Men det skal ske på visse betingelser. Tidligere har blandt andet dækdimensioner været nævnt. Og nu er et par nye betingelser dukket op.
Michelin ønsker angiveligt ikke at være den eneste dækleverandør. Man vil gerne have mindst en spiller mere med. Måske via en anden form for udbudsrunde end den FIA normalt praktiserer. Desuden vil Michelin have lov til at implementere en del af den Pilot 3 teknologi man har i flere modeller af firmaets gadedæk, og som delvis også anvendes i for eksempel dækkene til Le Mans Series mm.
I et par andre klasser hvor Michelin i stor stil er involveret, køres der udover den sædvanlige konkurrence, også en Green X Challenge. Den vil Michelin gerne have implementeret i Formel 1 også hvis det er muligt. Som det næsten fremgår af navnet, har det noget med økologi at gøre og det er måske en mulighed for både FIA og Michelin i fælleskab, at åbne op for et mere grønt aspekt i Formel 1.
Et af de nye Grand Prixer i dette års kalender er det koreanske Grand Prix. Noget man i østen har set frem til, men Grand Prixet er i farezonen for at ryge ud allerede inden det bliver kørt. Tidsplanen for byggeriet er overskredet meget mere end hvad godt er. Bernie Ecclestone tog til Korea straks efter det Malaysiske Grand Prix for selv at vurdere tingenes tilstand.
Selv Hermann Tilke der har fået lov til at stå i spidsen for endnu en Grand Prix bane er urolig. Det er nemlig sådan at modsat de tidligere Tilke baner, så er Hermann Tilke "kun" designer denne gang. Han står ikke i spidsen for selve byggeriet som ellers har været kutymen de seneste mange gange, men er kun tilknyttet som rådgiver denne gang.
"For første gang nogensinde, er jeg bekymret for at et anlæg ikke står færdig til tiden."
Bliver banen ikke færdig til tiden, formodes det at debuten bliver udsat et år. Meget afhænger selvfølgelig af den indgåede kontrakt med Bernie Ecclestone og FOM.